MUNKATERV
2020/2021. NEVELÉSI ÉV
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA
(1149 Budapest, Pósa L. u. 61. OM: 201627)
ÉS TELEPHELYEI:
MEGGYESKERT ÓVODA (3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.)
FUNNYKIDS MAGÁNÓVODA (8248 Nemesvámos, Kossuth u. 79.)
„Szeresd a gyermeket! Ne legyen bús, komoly,
Szemének tükriből játsszék örök mosoly.
Maradjon a gyermek: gyermek, míg csak lehet,
Majd érzi súlyosan ő is az életet.
Hintsen a kikelet tarka virágokat,
Daloljon a madár az árnyas lomb alatt.
Csörgesse a patak csillogva gyöngyeit –
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!”
Pósa Lajos
Hatályos: 2020. szeptember 01. 2021. augusztus 31.
Érvényes: A kihirdetés napjától visszavonásig
A dokumentum jellege: nyilvános
Megtalálható: Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda -székhely- iroda
Óvodáink természeti környezete jellemzően dinamikusan fejlődő, intenzív kertvárosi részben található sok családi házzal, társasházzal, lakóparkkal körül vett terület, melynek kiváló az infrastruktúrája. Az intézmények mindegyike nagyon szép családi házas környezetben található, mely teljesen ideális, nyugodt környezetet biztosít a gyermekek fogadására.
Óvodáink mindegyike gondozott ingatlan, európai igényeknek megfelelő felszereltséggel, natúr színvilágba öltöztetett helyiségekkel, gyermekeket körül vevő játékeszközökkel, sporteszközökkel van ellátva. Gyönyörű zöld környezettel és dísznövényekkel tűzdelt, füves kerttel, játékeszközökkel fogadja a gyermekeket.
Az óvodáinkba járó gyermekek ebből a közegből érkeznek, családi hátterük rendezett. A környező utcákat értelmiségi középosztály lakja, a szülők többsége vállalkozó, ill. vezető beosztású alkalmazott. Ennek megfelelően a gyermekek számára a család a fejlődésükhöz szükséges legtöbb feltételt biztosítja.
3. KIEMELT CÉLJAINK ÉS FELADATAINK:
Elsődleges cél:
További céljaink:
A célok elérését támogató kiemelt feladataink:
Felkészülés a külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzésekre és a pedagógusok előmeneteli rendszerének alapját képező minősítési rendszerre, melynek alapja az önértékelési rendszer.
A gyakornokok szakmai és módszertani fejlődésének elősegítése, minősítő vizsgára történő felkészítése.
Pedagóguskompetenciák a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet szerint:
1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás
2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók
3. A tanulás támogatása
4. A gyermek személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, többi gyermekkel együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség
5. Az óvodai csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység
6. Pedagógiai folyamatok és a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése (felzárkóztatás, tehetséggondozás)
7. A környezeti nevelésben mutatott jártasság, a fenntarthatóság értékrendjének hiteles képviselete és a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadásának módja
8.Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás
9. Elkötelezettség a szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért
A.) A belső ellenőrzés-értékelések során kiemelt figyelmet kell fordítani a leginkább fejlesztést igénylő területekre:
B.) Minőségelvű működésünk garanciájaként - építve a kézikönyvekre és útmutatókra, valamint a bevezetésre kerülő új gyakorlatra - óvodánk Egészségfejlesztési programjának kidolgozása, bevezetése
C.) Hatékony együttműködés a családokkal, a család elsődleges szerepének hangsúlyozása: A gyermekek egyéni fejlettségi állapotára épülő differenciált nevelés és fejlesztés a szülők bevonásával.
D.) Fokozott figyelem a rendezett környezetre, az infrastruktúrára, a személyzeti ellátottságra, és az irányításra.
E.) A gyermekek neveltségi szintjének növelése, megjelenése a csoportokban:
- szabályokhoz, szokásokhoz való alkalmazkodás (a környezet rendben tartása, gyermekek és felnőttek üdvözlése), közösséghez, a felnőttekhez való viszony, a feladatokhoz való viszony (érdeklődés, munkatempó, kudarctűrés, sikerélmény).
Gyakorlati munkánk során kiemelt szerepet biztosítunk az Óvodai nevelés országos alapprogramjában megfogalmazottakra:
4. A NEVELÉSI ÉV RENDJE
Nevelési-oktatási év időtartama: Az első napja 2020. szeptember 1. (kedd), utolsó napja 2021. augusztus 31. (kedd)
Nevelési-oktatási év: 2020.09.01 – 2021.05.31.
Nyári időszak: 2021.06.01 – 2021.08.31.
A szünetek időpontjai:
Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai
Székhely, |
2021. |
2021. |
2021. |
2021. |
2021. |
|
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
07.19 – 07.23. |
07.26 -08.30. |
08.02 -08.06. |
08.09 -08.13. |
08. 16 - 08. 19 |
24 munkanap |
Meggyeskert Óvoda |
07.19 – 07.23. |
07.26 -08.30. |
08.02 -08.06. |
08.09 -08.13. |
08. 16 - 08. 19 |
24 munkanap |
Funnykids Magánóvoda |
07.19 – 07.23. |
07.26 -08.30. |
08.02 -08.06. |
08.09 -08.13. |
08. 16 - 08. 19 |
24 munkanap |
Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – intézményi szint
ssz. |
felhasználás tárgya |
időpont |
érintett felelős |
1. |
Nyitó nevelőtestületi értekezlet. A 2020/2021. évi nevelési év rendjével kapcsolatos feladatok ismertetése, munkaterv, önértékelési éves terv megvitatása, elfogadása. Gyakornoki mentorok kijelölése, ezzel összefüggő feladatok megbeszélése. Új munkatársak bemutatása. |
2020.08.21. |
óvodavezető |
2. |
Belső ellenőrzések eddigi tapasztalatairól, eredményeiről beszámoló. Mentorok, gyermekvédelmi felelősök beszámolói. A tanév további feladatai, teendői. |
2020.11.06. |
óvodavezető/ helyettes |
3. |
Záró nevelőtestületi értekezlet: éves beszámoló elfogadása, belső ellenőrzés, önértékelés, minősítések tapasztalatai. |
2021.06.28. |
óvodavezető/ helyettes |
Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – telephelyi szint
A törvény által engedélyezett 5 nevelés nélküli munkanapból két nap szakmai program (belső/külső továbbképzés, a PP cél és feladatrendszerét támogató tanulmányi kirándulás, gyakorlat) céljából telephelyi szinten vehető igénybe.
A konkrét időpontokról a szülők tájékoztatást kapnak két héttel az esemény előtt. A nevelés nélküli munkanapokon – szülői igény esetén – gondoskodunk a gyermekek felügyeletéről.
Ssz. |
Felhasználás célja és tárgya |
Időpont |
Felelős |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
aktualitásnak megfelelő programok, képzések tanulmányi kirándulások az óvodavezető jóváhagyásával |
2021. január |
tervezett programok függvényében az óvodavezető |
2021. április |
|||
Meggyeskert Óvoda |
2021. január |
||
2021. április |
|||
Funnykids Magánóvoda |
2021. január |
||
2021. április |
Munkatársi értekezlet
Ssz. |
Felhasználás tárgy |
Időpont |
Érintett, |
1. |
A 2020/2021. évi nevelési év előkészítése, munkafolyamatok, tevékenységek megbeszélése, feladatok kiosztása |
2020.08.21. |
óvodavezető |
2. |
Éves értékelés a dolgozók tevékenységéről |
2021. 06. 28. |
óvodavezető |
5. CSOPORTBEOSZTÁSOK – HUMÁN ERŐFORRÁS – NYITVA TARTÁS
Ssz. |
Csoport neve |
Létszám
|
Óvodapedagógus |
Dajka |
Pedagógiai asszisztens |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
|
||||
1 |
I.csoport (Kis-középső csoport) |
25 |
Zuhatagi-Fésű Stella |
Kollányiné Kézy Judit Katalin |
Yousef Ramia |
2 |
II. csoport (Nagy csoport) |
25 |
Nagy Bettina Kovalcsik Tícia |
Felber Zsuzsanna |
|
Meggyeskert Óvoda |
|
||||
1 |
Meggyes (Vegyes csoport) |
|
Dr. Máténé Csabai Emőke gyakornok |
Csengeri Brigitta |
|
Funnykids Magánóvoda |
|||||
1. |
Funnykids (vegyes csoport) |
16 |
Soltész Dóra |
Pörnekiné Váradi Judit |
|
6. FELELŐS SZEMÉLYEK ÉS KÖTELEZŐ ÓRASZÁMUK:
beosztás
|
név
|
kötelező óraszám |
óvodavezető |
Trefeli Renáta |
12 óra/hét |
helyettes
|
Kovalcsik Tícia |
24 óra/ hét +heti 8 óra/hét |
helyettest helyettesítő rangidős pedagógus |
Nagy Bettina |
32 óra/ hét |
gyakornoki |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
munkaszerződés szerint (teljes vagy részmunkaidő) |
óvoda |
gyermekvédelmi felelős |
állóeszköz felelős |
udvarfelelős |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
Nagy Bettina |
Felber Zsuzsanna |
Felber Zsuzsanna |
Meggyeskert Óvoda |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
Csengeri Brigitta |
Csengeri Brigitta |
Funnykids |
Soltész Dóra |
Pörnekiné Váradi Judit |
Pörnekiné Váradi Judit |
7. AZ ÓVODAPEDAGÓGUSOK MUNKAIDŐ BEOSZTÁSA:
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
megjegyzés |
||||
1 |
Kovalcsik Tícia |
ped/1 |
24 óra/ hét |
II.csop.H-Cs:8:00-13:10 |
+10 perc szünet |
2 |
Nagy Bettina |
ped/1 |
32. óra/ hét |
II. csop.H-Cs: 9:35– 16:15 P: 9:20 – 16:00 |
|
3 |
Zuhatagi-Fésű Stella |
ped/1 |
32 óra/ hét |
I. csop.H-Cs: 8:00 – 14:40 P: 9:50 – 16:00 |
|
|
Yousef Ramia |
pedagógiai asszisztens |
40 óra/ hét |
I. csop. h-cs: 8:05-16:15 |
|
Összesen: |
heti nyitva tartási idő: 41 óra/ csoport |
2 csoport |
heti össz. kötelező óra: 128 |
|
|
Meggyeskert Óvoda |
|
||||
1 |
Juhászné Krajnyák Dalma |
gyakornok |
26 óra/ hét |
h-sz, p: 11:00-16:40 |
+10 perc szünet |
2 |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
ped/1 |
32 óra/ hét |
H-Cs: 8 -14:40 |
|
Összesen |
Heti nyitvatartási idő: 43 óra |
1 csop. |
heti össz. köt. óra: 58 óra |
|
|
Funnykids Magánóvoda |
|||||
1. |
Soltész Dóra |
ped/1 |
32 óra/ hét |
H-Cs: 9:20-16:00 P:8-14:10 |
+10 perc szünet |
2. |
Reichard Lotti |
gyakornok |
26 óra/ |
H-Cs:8:00 -13:40 P: 11:50-16:00 |
|
Összesen |
Heti nyitvatartási idő: 40 óra |
1 csop. |
heti össz. : 58 óra |
|
8. FELADAT ELLÁTÁSI TERV
Időszak: 2020. szeptember 01. - 2020. december 31.
A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok |
||||||
Óvodában teljesíthető feladatok |
Óvodán kívül elvégzendő feladatok |
|
||||
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
|
1. Nevelőtestületi értekezleten részvétel |
Nevelőtestület tagjai |
2020.08.22.
|
1. Felkészülés a nevelőtestületi értekezletre |
Óvodavezető, óvodavezető helyettes, óvoda-pedagógusok |
2020. 07-08. hó |
|
2. KIR adatszolgáltatás megkezdése, változások feltöltése |
Óvodavezető, óvodavezető helyettes,
|
2020.08.31- 2020. 10.15. |
2. |
Csoportos óvoda- pedagógusok |
2020.08.24- 09.05. |
|
3. Szülői értekezlet megtartása
|
Csoportos óvoda-pedagógusok
|
új gyerekek szüleinek: 2020. 08.24-31. |
3. |
Csoportos óvoda-pedagógusok Gyermek- védelmi felelősök
|
2020.10. |
|
4. Nyílt napok megtartása, fogadóórák biztosítása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Szülői igény alapján |
4. Adminisztráció: csoportnapló kitöltése |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
|
5. Ügyelet biztosítása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Igény szerint |
5. Felkészülés az ünnepekre, kézműves délutánra |
Csoportos óvoda-pedagógusok, |
2020.11.23-12.30. Folyamatos |
|
6. A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel |
Nevelőtestület tagjai, szükség esetén dajkák |
Folyamatos |
6. Környezet megismerését célzó kirándulások, (növények, állatok megfigyelése), séták szervezése |
Csoportos óvoda-pedagógusok, dajkák, ped. asszisztens |
Folyamatos |
|
7. |
Nevelőtestület tagjai,
|
Folyamatos |
7. Felkészülés az önértékelésre |
Ellenőrzésre kijelölt pedagógusok |
Folyamatos |
|
8. Nevelőtestületi értekezleten való részvétel |
nevelőtestület tagjai |
2020.11. |
8. |
óvodavezető, óvodavezető helyettes |
2020.11. 06. |
|
Időszak: 2021. január 01.- 2021. augusztus 31.
A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok |
|||||
Óvodában teljesíthető feladatok |
Óvodán kívül elvégzendő feladatok |
||||
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
1. Szülői értekezlet megtartása
|
Csoportos óvodapedagógusok |
2021. 02.08-12.
|
1. Felkészülés a szülői értekezletre |
Csoportos óvoda-pedagógusok Gyermek- védelmi felelősök |
2021. 01. hó |
2. Nyílt napok megtartása |
Csoportos óvodapedagógusok |
március hónapban |
2. adminisztráció: csoportnapló kitöltése, egyéb dokumentáció vezetése |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
3. Az egyéni fejlődést nyomon követése, fogadóóra megtartása |
Csoportos óvodapedagógusok |
2021. 04. hó |
3. Egyéni fejlettségmérő lapok kitöltése, le-zárása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
2020. 11.30-ig 2021.04.15-ig
|
4. A mentorok által szervezett hospitálásokon való részvétel lehetőségének biztosítása |
A beosztás szerint az érintett óvodapedagógus Egyéni érdeklődés szerint bárki |
Folyamatos |
4. Felkészülés a következő nevelési napra |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
5. A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel
|
Nevelőtestület tagjai |
Folyamatos |
5. Beszerzések, vásárlások a csoportok számára |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
6. |
óvodapedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet |
Folyamatos |
6. |
óvoda-pedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet |
előre kijelölt napon |
8. AZ ÓVODA MŰKÖDÉSÉT ÉS EREDMÉNYESSÉGÉT TÁMOGATÓ
ÉRTEKEZLETEK, SZAKMAI FÓRUMOK
Óvodavezetői értekezletek
Elsődleges célja a kiegyensúlyozott és nyugodt működési feltételek folyamatos biztosítása, a pedagógiai és szervezési feladatok intézményi szintű koordinálása. A vezetői értekezletek időpontja általában: minden 2. hónap első hétfő 15 – 17:00 - óráig, helyszíne a 1149 Budapest, Pósa Lajos 61. sz. alatti székhely óvoda épülete.Helyszín vagy időpontváltozás esetén az érintettek időben tájékoztatást kapnak.
Részt vesznek: óvodavezető,óvodavezető-helyettes, alapítvány elnöke, akadályoztatás esetén alapítványi meghatalmazott.
Ssz. |
Téma |
Időpont |
Megjegyzés |
1. |
Nevelési év indításával kapcsolatos feladatok: - tanfelügyelettel és minősítéssel kapcsolatos feladatok megbeszélése |
2020.09. 07. |
óvodavezető |
2. |
Évindítás tapasztalatai, telephely működésének áttekintése, tanfelügyeleti ellenőrzés összegzése,
|
2020.11. 02. |
óvodavezető |
3. |
Beszámoló a nevelő-oktató munkáról, |
2021.01. 04. |
óvodavezető |
4. |
Továbbképzési rendszer áttekintése. |
2021.03. 01. |
óvodavezető |
5. |
Év végi beszámoló előkészítése. |
2021.05. 03. |
óvodavezető
|
6. |
Év végi beszámoló az intézmény működéséről, felújítások, javítások megbeszélése telephelyenként, |
2021.07. 05. |
óvodavezető
|
Az önértékelések ütemezése – az Önértékelési Program alapján
Az önértékelést a kivitelezhetőség érdekében - lehetőség szerint - az önértékelést végző (értékelt) kollégáról a szükséges információkat az ugyanabban az óvodaépületben dolgozó kollégák gyűjtik össze.
Minden pedagógus önértékelésében 3 fő pedagógus (önértékelési kiscsoport) vesz részt, azonban - a vezetői feladatot ellátók kivételével - egy pedagógust maximum 3 fő értékelésébe kívánunk bevonni:
- Elnök: Önértékelési csoporttag
- Csoporttag1: Intézményvezetés tagja: óvodavezető
- Csoporttag2: A legalább ugyanabban a fokozatban lévő pedagógus munkatárs
Szükséges háttéranyagok:
- Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Önértékelési Programja
- OH: Önértékelési kézikönyv óvodák számára
Önértékelés ütemezése, éves önértékelési terv
2020-2021.
Ssz. |
Önértékelés-re kijelölt pedagógus |
Önértékelési kiscsoport tagjai |
Adatgyűjtés időszaka |
Telephely |
||
Elnök |
Csoport-tag 1 |
Csoport-tag 2 |
||||
|
|
|||||
Soltész Dóra |
Kovalcsik Tícia |
Nagy Bettina |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
november |
Funnykids |
|
Kovalcsik Tícia |
Nagy Bettina |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
Zuhatagi-Fésű Stella |
január |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
|
Zuhatagi-Fésű Stella |
Kovalcsik Tícia |
Nagy Bettina |
Soltász Dóra |
március |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
9. DAJKÁK ÉS PEDAGÓGIAI ASSZISZTENS BELSŐ KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE
Célja a gyermekekkel, óvodapedagógusokkal, a közvetlen munkatársakkal, és a szülőkkel való kapcsolat eredményességének biztosítása, valamint a munkaköri feladatok minőségi szinten történő ellátásának támogatása.
Munkatársi értekezletek
Célja a teljes dolgozói kört érintő, elsősorban az intézmény céljainak elérését szolgáló működési / pedagógiai tervek és értékelések közös értelmezése, szükség szerinti megvitatása intézményi szinten legalább két alkalommal. A telephelyeken szükség és igény szerint szervezhető a munkatársak mindegyikét érintő kérdések megvitatásának céljából megbeszélés vagy értekezlet.
Ssz. |
Téma |
Helyszín, időpont |
Felelős |
1. |
Nevelés nélküli munkanapon |
2021.01. hónapban |
óvodavezető |
2. |
Nevelési év záró – éves értékelés a dolgozók tevékenységéről |
2021. 06.28. |
óvodavezető |
3. |
2021./2022.nevelési év nyitó értekezlete, aktualitások megbeszélése |
2021. 08. hónapban |
óvodavezető |
10. AZ ÓVODA KAPCSOLATAI
A.) Óvoda – család
Szülői értekezletek
Szülői értekezletek szervezésére óvoda és csoport szinten kerül sor évente minimum két, illetve rendkívüli, vagy egyéb alkalommal. Tekintettel a testvérpárokra, az értekezletek időpontjainak kijelölése komoly körültekintést igényel. A csoportok szülői értekezletein - lehetőség szerint – mindkét óvodapedagógus és a csoportban a nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka) részt vesznek.
A csoportok szülői értekezleteinek témáiról készített feljegyzéseket, valamint a szülők aláírását is tartalmazó jelenléti ívet a csoport dokumentációi között kerül lefűzésre.
Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:
- Csoportprofil bemutatása
- Házirend ismertetése, felelevenítése
- Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)
- Éves nevelési és fejlesztési terv ismertetése
- Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata
- Pedagógus, és intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)
- Szülők támogatásával megvalósítandó programok és azok költségvonzatai (megállapodás erről az első szülői értekezleten)
Javasolt tartalmak:
- A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége
- A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot
- A differenciálás elvének érvényesítése
- Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire
- A gyermekek motiválása, aktivizálása
- Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra, családlátogatás)
- Egészségmegőrzés, megelőzés (védőnő, gyerekorvos meghívása)
- Iskolába hívogató (tanítók meghívása).
Fogadó órák időpontjai
Beosztás |
Időpont |
Helyszín
|
Óvodavezető, vagy óvodavezető helyettes |
Előzetes bejelentkezés alapján |
Telephelyenként |
Óvodapedagógusok
|
Előre egyeztetett időpontban, családonként évente legalább két alkalommal (ősszel és tavasszal) |
Székhely és telephelyek |
Gyermekvédelmi felelős
|
Épületenként a központi hirdetőre kifüggesztett időpontban |
|
Logopédus
|
||
Fejlesztő pedagógus
|
Az óvodapedagógusok fogadó órái
Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportok fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.
Az intézmény bemutatkozását szolgáló pedagógiai célú óvodai nyílt napok
feltehetik kérdéseiket az óvoda működésével, szokás-szabályaival kapcsolatosan
Felelős: óvodavezető, óvodapedagógusok
C.) Fenntartó - Óvoda
Felelős: óvodavezető
D.) Társintézményeink (Bölcsőde, családi bölcsődék, iskolák, óvodák)
Felelős: óvodavezető, minden óvodapedagógus
E.) Társszerveink (Nevelési Tanácsadó, Pedagógiai Intézet, Családsegítő Szolgálat)
Felelős: óvodavezető
F.) A gyermekek fizikai állapotát felmérő egészségügyi vizsgálatok és azok időpontjai
A székhely és telephelyek védőnőinek neveit és az intézményben való tartózkodásuk időpontját a központi faliújságok tartalmazzák. A gyermekek egészségügyi vizsgálatát a gyermek saját gyermekorvosa végzi el. Védőnői látogatások:
Szűrővizsgálatok:
- Fizikai állapotvizsgálat
- Látásvizsgálat
- Hallás vizsgálat
- Iskolai alkalmassági vizsgálat
G.) Felnőttek munkavédelmi oktatása és egészségügyi vizsgálatának rendje:
Telephelyenként munka-, és tűzvédelmi oktatás: 2020. szeptember.
Egészségügyi vizsgálata: egyéni ütemezés szerint.
11. Humán erőforrás fejlesztése
Gyakornokok mentorálása az intézmény Gyakornoki szabályzatában rögzítettek szerint:
Ssz. |
Gyakornok |
Mentor |
Mentorálási terület
|
1. Meggyeskert telephely |
Juhászné Krajnák Dalma |
Nagy Bettina
|
- Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása - A munkakörhöz kapcsolódó követelmények - Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
2. Funnykids Óvoda |
Reihart Lotti |
Nagy Bettina |
- Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása - A munkakörhöz kapcsolódó követelmények - Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
Kiemelés a Gyakornoki Szabályzat tartalmaiból
A segítő mentor feladatai:
- Feladatait a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében látja el.
- Segíti a gyakornokot a köznevelési intézményi szervezetbe történő beilleszkedésben és a pedagógiai- módszertani feladatok gyakorlati megvalósításában. Legalább félévente írásban értékeli a gyakornok tevékenységét, és az értékelést átadja az intézményvezetőnek és a gyakornoknak.
- Támogatja a gyakornokot az általa ellátott pedagógus-munkakörrel kapcsolatos tevékenységében:
- segíti az óvoda pedagógiai programjában a munkaköri feladataira vonatkozó előírások értelmezésében és szakszerű alkalmazásában
- segíti a foglalkozások felépítésének, az alkalmazott pedagógiai módszereknek, foglalkozási eszközöknek a célszerű megválasztásában
- segíti a foglalkozások előkészítésével, megtervezésével és eredményes megtartásával kapcsolatos írásbeli teendők ellátásában,
- segítia minősítő vizsgára való felkészülésében
- szükség szerint, de negyedévenként legalább egy, legfeljebb négy alkalommal látogatja a gyakornok foglalkozását, és ezt követően megbeszélést tart, továbbá, amennyiben a gyakornok igényli, hetente konzultációs lehetőséget biztosít számára.
A gyakornok kötelezettsége, hogy:
- a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében felkészüljön a minősítő vizsgára
- a legteljesebb mértékben együttműködjön a mentorral
- a szakmai követelmények teljesítéséhez szükséges ismereteket megszerezze
- gyakornoki feladatainak teljesítésével kapcsolatban felmerülő akadályoztatásáról mentorát, az óvodavezetőt azonnal értesítse,
- részt vegyen a nevelőtestület munkájába
- a munkaköréhez kapcsolódó feladatokat elvégezze.
Mentorálási alkalmak
Mentorálás tartalmai |
Megvalósítás időtartama, időpontja |
|||
Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása A munkakörhöz kapcsolódó követelmények |
Mentor és gyakornok együttműködése, döntése szerint folyamatos
|
|||
Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
Folyamatos önképzés |
október hónapban egyeztetett időpontban |
január hónapban egyeztetett időpontban |
március hónapban egyeztette időpontban |
12. A PEDAGÓGIAI CÉLKITŰZÉSEK ÉS FELADATOK MEGVALÓSULÁSÁT SZOLGÁLÓ MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS
Terület |
Érintettek köre |
Módszer eszköz |
Időpont |
Felelős |
Elvárt eredmény
|
A működés feltételei – eszköz, felszerelés
|
|||||
Tárgyi környezet |
Munkaterv szerinti felelősök |
Helyi szintű leltározás |
Telephelyenként |
Telephelyi felelős |
Kész leltár |
Légkör
|
|||||
Dolgozók közérzete |
Teljes dolgozói kör
|
Mérőeszköz évvégi értékelésnél |
06.15. |
Telephelyi felelősök |
Erősségek és fejlesztendő területek beazonosítása |
Gyermekek fejlettségi állapotmérése
|
|||||
Értelmi, beszéd- hallás-, látás-, mozgásfejlődés eredménye |
Valamennyi gyermek |
Folyamatos megfigyelés, óvodapedagógus választása szerinti egyéb módszerek
|
11.10. 04.13. |
Óvoda- pedagógusok |
Adatokkal feltöltött fejlődési napló, mely a szülői beszélgetések alapja |
Dolgozók teljesítményértékelése
|
|||||
Önértékelési terv szerint pedagógus önértékelés a 8 pedagógus kompetencia területén,
|
Kijelölt óvoda-pedagógusok
+ pedagógiai munkát segítők |
Dokumentum elemzés, megfigyelés, ellenőrzés, kérdőív, önreflexió
|
Értékelést végzők 5 napon belül Értékelt pedagógus
|
Kijelölt önértékelési tagok
bevont kollégák
vezető helyettes óvodavezető |
Pontos adatszolgáltatás és vezetés, értékelésre alapozott tervek, elvárt színvonal, munkaköri feladatok jó színvonalon történő ellátása. |
13. AZ INTÉZMÉNYBEN FOLYÓ ELLENŐRZŐ ÉS ÉRTÉKELŐ TEVÉKENYSÉG
Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:
- Az értékelés területei lefedik a működés valamennyi területét
- Kiemelt hangsúlyt helyezünk a szabályozó dokumentumainkban foglaltak betartására
- Az ellenőrzés formai (megfelelőségi) és tartalmi (minősítő értékelési) feladatai az önértékelés módszereivel történnek
- A szakmai munka értékelésének alapjai az intézményi elvárásokra alapozott önértékelési (teljesítményértékelési) és a külső szakmai ellenőrzés és értékelés, valamint az általános pedagógiai elvárásokra alapozott – a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó - nyilvános szempontok alapján történik.
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
A működés törvényessége – Gazdálkodás
|
|||||
Étkeztetéssel kapcsolatos dokumentumok |
óvodavezető helyettes. gazdasági vezető |
Havonta |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes |
|
Felvételi és mulasztási napló |
óvodapeda-gógusok |
|
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes |
|
Statisztikai adatok nyilvántartása |
óvodapeda-gógusok, óvodavezető/ helyettes |
10.01. szükség szerint |
óvodavezető (önellenőrzés) |
óvodavezető |
|
KIR- adatbázis naprakészsége |
Óvodavezető, vezető helyettes
|
szükség szerint |
Óvodavezető, vezető helyettes |
óvodavezető |
|
A működés törvényessége – Tanügyigazgatás
|
|||||
Törzskönyv |
óvodavezető |
10.01. |
óvodavezető (önellenőrzés) |
óvodavezető |
|
Jegyző értesítése: óvoda-köteles gyerek beiratkozásáról |
óvodapedagógusok |
|
óvodavezető (önellenőrzés) |
óvodavezető |
|
Felvételi, előjegyzési napló |
óvodavezető |
Lezárás 08.31. Nyitás 09.01. |
óvodavezető (önellenőrzés) |
óvodavezető |
|
Óvodai szakvélemény |
óvodapedagógusok |
03.31. |
|
óvodavezető/ helyettes |
|
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
Továbbképzési terv |
óvodapedagógusok |
03.15. |
|
óvodavezető/ helyettes |
|
Intézmény működését szabályozó dokumentumok – felülvizsgálat, elkészítés
|
|||||
Pedagógiai program
|
óvodapedagógusok
|
01.31. |
szakértő bevonásával |
óvodavezető/ helyettes szakértő bevonásával
|
|
SZMSZ és Mellékletei
|
|||||
Házirend
|
|||||
Önértékelési Program
|
|||||
Munka és tűzvédelmi szabályzat |
megbízott |
||||
HACCP
|
óvodavezető/ helyettes konyhai dolgozó dajkák |
||||
A működés feltételei – eszköz, felszerelés
|
|||||
Helyi szintű leltározás |
munkaterv szerinti felelősök |
06.30-ig |
óvodavezető/ helyettes, óvodapeda-gógusok, dajkák |
óvodavezető/ helyettes |
|
A működés feltételei – fizikai környezet
|
|||||
Bejárás: - munkavédelmi szemle |
munkavédelmi megbízott
|
|
szakértő bevonásával |
óvodavezető/ helyettes |
|
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés
|
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
Tisztasági szemle |
dajka konyhai dolgozó |
Minden hónap |
óvodavezető/ helyettes
|
óvodavezető/ helyettes |
Szükség szerint azonnali visszacsatolás |
Személyi
|
|||||
Személyi anyagok |
óvodavezető/ helyettes |
11.30 |
|
óvodavezető/ helyettes |
|
Egészségügyi könyvek |
óvodavezető/ helyettes |
09.30. |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes |
|
munkaszerződések, munkaköri leírások |
minden dolgozó |
belépést követően azonnal |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes |
|
Önértékelés, teljesítmény-értékelés záró dokumentumai |
értékelt munkatársak |
06.30. |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes
|
|
Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája
|
|||||
Tervezési és értékelési dokumentumok
|
óvodapedagógusok |
minden hó 20. |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes ha szükséges szakértő bevonásával
|
Feladat-elosztás szerint |
Nevelési gyakorlat: szülői értekezletek foglalkozás-vezetés tervezés – értékelés |
óvodapedagógusok |
|
óvodavezető/ helyettes |
Feladat-elosztás szerint |
|
Nevelőmunkát segítő alkalmazottak munkája |
nevelőmunkát segítő alkalmazottak |
|
óvodavezető/ helyettes |
|
|
Gyermekvédelem |
felelős óvodapedagógusok |
10.30., 01.20., 05.20. |
óvodavezető/ helyettes, ha szükséges szakértő bevonása
|
|
|
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés
|
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
Szolgáltatások
|
|||||
Gyermekétkeztetés
|
konyhai dolgozók dajkák |
havi program szerint |
óvodavezető/ helyettes
|
óvodavezető szakértő bevonása |
|
Szülők igényeire alapozott szolgáltatások |
óvodapedagógusok |
11.15. 04.15. |
óvodavezető/ helyettes
|
óvodavezető/ helyettes szakértő bevonása |
|
A szervezet működése
|
|||||
Vezetés színvonala |
Óvodavezetés szakértő bevonása óvodavezető/ helyettes |
Szóbeli értékelés vezetői értekezleteken |
óvodavezető/ |
óvodavezető/ helyettes |
|
Kapcsolatok: fenntartóval bölcsődével iskolával |
kapcsolattartók |
féléves beszámoló éves értékelés |
óvodavezető/ helyettes |
óvodavezető/ helyettes |
|
14. Törvényességi feladatok:
A gyermekek fejlődésének nyomon követése, indokolt esetben minél előbb kezdeményezni kell a szülőknél a szakszolgálat igénybevételét. A gyermek értelmi, beszéd, hallás, mozgásfejlődésének eredményeit rögzíteni kell legalább félévente. A fejlesztési javaslatokat az óvoda a szülők rendelkezésére bocsátja, a megtekintés tényét a szülőnek aláírásával kell igazolnia.
Felelős: minden óvodapedagógus
Legitimáció
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei 2020/21. évi Munkatervét:
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei nevelőtestülete: 100 %-os arányban elfogadta 2020.augusztus 21.-én.
Kelt: Budapest, 2020. augusztus 21.
PH
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei 2020/21. évi Munkatervét az intézmény vezetője jóváhagyta.
Kelt: Budapest, 2020. augusztus 21.
…...….…………………………….
óvodavezető aláírása
PH
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei 2020/21. évi Munkatervét, a fenntartó 2020. augusztus 25.-én a 18/2020. számú Kuratóriumi Határozatával elfogadta.
Kelt: Budapest, 2020. augusztus 25.
………...……………………
fenntartó aláírása
PH
Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020/21-s Munkatervét a szülők megismerték és elfogadták, egyetértési jogukat gyakorolták.
Kelt: Budapest, 2020. szeptember 4.