ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61

 

napraforgo_uj-4.jpg 

 

MUNKATERV

2021-2022.

 

 

 

Intézmény OM- azonosítója: 201627

 

Intézményvezető:

………………………………

 aláírás

 

Legitimációs eljárás

 

 

 

Nevelőtestület nevében:

 

………………………………

                           aláírás

 

 

 

 

 

 

 

 

Fenntartó nevében:

      

……………………………….

                              aláírás

 

 

A dokumentum jellege: Nyilvános

 

 

Érvényessége: 2021.09.01 – 2022.08.31.

 

                                                                  Ph.

 

 

 

 

 

 

Szeresd a gyermeket! A gyermek fénysugár,
Közöttünk itt alant mindig ragyogva jár.
Mikor szomorkodol: szemed közé nevet,
Ha bűnre bűn nyom is: ő akkor is szeret.
Szívednek mélyiből kicsalja a borút,
Fejedre rózsákból vígan fon koszorút.
Ne érje gond soha, ki rád hajnalt derít:
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!

/ Pósa Lajos/

 

 

A nevelési év rendje

 

Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2021. szeptember 1. (szerda), utolsó napja 2022. augusztus 31. (szerda).

A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használhatunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével – a telephely óvodapedagógusai is jogosultak dönteni.

Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő) részvétele a szervezés függvényében alkalomszerűen kötelező.

Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai

 

Székhely és telephely Óvoda

25.

hét

26.

hét

27.

hét

28.

hét

29.

hét

30.

hét

31.

hét

32.

hét

33.

hét

34.

hét

 

 

 

 

 

X

X

X

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megjegyzés:    x = zárva

 

 

 Szünetek időpontjai:

 

  • őszi szünet: az őszi szünet előtti utolsó nap 2021. október 22. (péntek), a szünet utáni első nap 2021. november 2. (kedd).
  • téli szünet: a téli szünet előtti utolsó nap 2021. december 17. (péntek), a szünet utáni első nap 2022. január 3. (hétfő).
  • tavaszi szünet: a tavaszi szünet előtti utolsó nap 2022. április 13. (szerda), a szünet utáni első nap 2022. április 20. (szerda)

 

Pedagógiai folyamatok

 

1.1.

 

Pedagógiai folyamatok - Tervezés

„P”

-        Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? - Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel.

-        Milyen az intézményi stratégiai terv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya?

 

 

Az intézmény stratégiai dokumentumai és az éves munkaterv tartalmainak összhangja 

Célrendszerünk olyan alapot kíván adni a képességek és jártasságok kialakításához,

melyek e gyorsan változó világban várnak gyermekeinkre.

 

Szabályozó dokumentumok

A stratégiai dokumentumokban megjelenített célok kiemelése

2021-2022.

Kapcsolódó feladatok

Pedagógiai program

Óvodánk kiemelt feladatának tartja a környezettudatos nevelést, ezen belül a környezet védelemhez és megóvásához kapcsolódó szokások alakítását, az egészséges életmódra nevelést és az egészséges életvitel igényének kialakítását. A gyermekek a tevékenység, cselekvés közben ismerik meg a világot, mely nagyobb teret biztosít a gyermeki aktivitásnak, önállóságnak. Az évszakokhoz, jeles napokhoz kötött tevékenységeken keresztül olyan új ismeretekre tehetnek szert, melyek segítik a saját és tágabb környezetükben való eligazodást

A gyermekek a tevékenység, cselekvés közben ismerik meg a világot, mely nagyobb teret biztosít a gyermeki aktivitásnak, önállóságnak.

Továbbképzési terv

A továbbképzési programnak és az adott beiskolázási tervnek az intézmény hatályban lévő pedagógiai programjával összhangban kell lennie.

A pedagógiai program megvalósítását szolgáló, valamint a szakmai megújító képzések és intézményi minőségirányítási feladatokat segítő képzések, továbbképzések előtérbe kerülnek.

Önértékelési program

Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása. Az Intézményi Önértékelési Program alapján 2 fő (F.J.; V

Az Intézményi Önértékelési Program alapján 5 fő.

Etikai kódex

A Kódex célja a pedagógus szakma közmegegyezésen alapuló hivatáserkölcsi normáinak rögzítése, a szakma belső összetartozását és ezzel társadalmi megbecsültségét erősítő, a közösség tagjaként követendő etikus emberi magatartások leírása.

A pedagógus hivatás különlegesen fontos társadalmi szerepéből következően a nevelőtestület valamennyi tagja a Kódexet megismerte annak betartását magára nézve kötelezőnek tartja.

SZMSZ

Az SZMSZ mellékletének „Adatkezelési szabályzatában” a GDPR-nek való megfelelés biztosítása: „a gyermekek adatai különös figyelmet érdemelnek”.

A gyermekek adatainak figyelemmel kisérése.

SZMSZ aktualizálása a pontos adatoknak megfelelően / telephely megszűnése miatt /

Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás

Az adatvédelmi tudatosság erősítése a nevelőtestület tagjai számára. A Nkt. 26. fejezete.

A köznevelési intézményekben nyilvántartott és kezelt személyes és különleges adatokkal kapcsolatos alapvető szabályokat továbbra is a Nkt. 26. fejezete tartalmazza.

Házirend

A Házirend biztosítja az óvoda törvényes működésének, a nevelés zavartalan megvalósítását és segíti az óvodai közösségi élet megszervezését.

Az intézmény belső működésének megismertetése az óvodával kapcsolatban álló gyermekek szüleivel, az óvoda dolgozóival és az óvodával jogviszonyban nem lévő, de az intézményt jogszerűen használó személyek számára.

Vezetői pályázat/

Vezetési program

Az irányított intézmény törvényes, szakszerű, optimális működésének, szakmai fejlesztésének biztosítása.  Mindez az óvodai nevelésben érintett gyermekek és szülők, valamint a fenntartó elvárásaira való tekintettel.

Az intézményvezető és a nevelőtestület, mint gyermekszerető és magas hivatástudattal rendelkező pedagógus közösség folyamatos feladatának tekinti az óvoda pedagógiai programjának hatékony megvalósítását, a belső szakmai fejlődést, az igényességet, az együttnevelést.

Vezetői önértékelésre/

tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek

A nevelés-oktatás terén meglévő folyamatos változás, változtatás szükségességének elfogadtatása. A változások feldolgozásába, megvalósításába a nevelőtestület és az alkalmazotti kör bevonása.

A nevelőtestületnek és az alkalmazotti körnek közvetett, vagy közvetlen módon történő ellenőrzése, hogy a rá vonatkozó fontos változásokat, arra vonatkozó információkat ismeri.

Intézményi önértékelésre/

tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 63§-ban foglaltaknak történő megfelelés.

A gyermekek eredményeiről, fejlettségéről a szülők felé való tájékoztatás visszacsatolásának aláírással történő dokumentálása (évente min. két alkalommal).


 

Szabályozó dokumentumok készítése, korrekciója - Jogszabály által előírt, valamint a nevelőtestület által fontosnak ítélt működési és pedagógiai folyamatok szabályozása

 

Szabályozó dokumentumok

Korrekció szükséges

Jogszabályi háttér

Kapcsolódó feladatok / tartalmak

Megvalósításban érintettek köre

Igen

Nem

Pedagógiai program

x

 

Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet módosítása

Az egészséges életmódra nevelés terén az óvodai nevelés feladata az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, különösen a magas cukortartalmú ételek és italok, a magas só- és telítettzsír-tartalmú ételek fogyasztásának csökkentése melléklet III. AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI cím, Az egészséges életmód alakítása alcím ötödik francia bekezdés)

 

Alapelvi szintű szabály, hogy a köznevelés egészének egyik meghatározója az egészséges életmódra nevelés [Nkt. 1. § (2) bek.]

 

-       Az egészéges életmódra nevelés vonatkozásában a magas telítettzsír-tartalmú

 ételek fogyasztásának csökkentésére irányuló teendők rögzítése.

-         A speciális pedagógiai ellátásra jogosult, a tankötelezettségük megkezdésére halasztást kapott gyermekek részére biztosítandó, iskolakezdésre felkészítő foglalkozások meghatározása.

-         Az óvodán kívüli óvodai nevelés pedagógiai tervének elkészítése. Függelék csatolása: „Óvodán kívüli óvodai nevelés megszervezése a Koronavírus-járvány idején”

-       Hangsúlyosan jelenjenek meg a tankötelesekkel kapcsolatos fejlesztési és egyéb (beiskolázási stb.) célok és feladatok, különös tekintettel egy esetleges Home-Office időszakban is megvalósításra váró tartalmakra!

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

Óvodapedagógusok

 

Továbbképzési terv

x

 

 

 

 

Önértékelési program

x

 

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet

145. § (2)

Oktatási Hivatal: Összevont Önértékelési kézikönyv. Ötödik, javított kiadás.

 

Az intézmény ötéves önértékelési ciklusának tervezése 2021-2026

Intézményvezető

Etikai kódex

 

 

 

Online etikett szabályok beépítése.

 

SZMSZ

x

 

-        

-       Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek speciális ellátására vonatkozó együttműködés részleteinek kidolgozása.

-       Inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedő gyermekekre vonatkozó speciális eljárásrend készítése.

  • egyedi munkaköri leírás (feladatspecifikáció),
  • szervezeti és működési szabályzat (egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartás módja, formái)

-       Az óvodán kívüli nevelési rend (Home Office) esetére kidolgozott munkaköri leírás-minták, feladatspecifikációk intézményi szervezeti egységek, közösségek és az intézményvezetés járványügyi helyzetben történő együttműködése, intézményi védő, óvó előírások kiegészítése a járványügyi prevenció teendőivel.

-       Az elektronikus kapcsolattartás írásban történő intézményi szintű részletes, a járványhelyzet időszakában alkalmazott kommunikáció szabályozása.

-       Nevelőtestületi döntések online meghozatalának szabályozása.

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

 

Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás

x

 

A gyermek sajátos nevelési igényére, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségére, tartós gyógykezelésére vonatkozó adatai, továbbá a gyermek speciális köznevelési ellátásához elengedhetetlenül szükséges szakorvosi diagnózisának adatai a pedagógiai szakszolgálat, az óvoda és az egészségügyi szakellátó között továbbítható [Nkt. 41. § (8) bek. a) pont].

 

2022. július 1. napjától lehetővé válik, hogy a gyermek törvényes képviselője a gyermeknek a köznevelés információs rendszerében rögzített személyes adatait azonosítást követően elektronikusan megtekinthesse [Onytv. 6. § (8) bek.].

-       A gyermek adatainak nyilvántartása az óvodában

 

 

 

 

 

 

 

 

-       A gyermek adatai a köznevelés információs rendszerébe

 

 

 

 

 

Házirend

x

 

Az óvodai jogviszony intézményesítésének szabályai

A gyermek az óvodával jogviszonyban áll [Nkt. 49. § (1) bek.].

Az óvodai jogviszony a beíratás napján jön létre. A gyermek az óvodai jogviszonyon alapuló jogait a beíratás napjától kezdve gyakorolhatja. Jogszabály, továbbá az óvoda házirendje egyes jogok gyakorlását az első nevelési év megkezdéséhez kötheti [Nkt. 49. § (3a) bek.].

Szünetel az óvodai jogviszonya annak, aki óvodába járási kötelezettségét külföldön teljesíti, a szülő által bejelentett naptól [Nkt. 91. § (4) bek.].

 

A gyermek óvodai nevelésben való kötelező részvétel alóli felmentésének időbeli tartama Nkt. 8. § (2)

 A szülő kérelme alátámasztására kérelméhez csatolhatja a gyermek fejlettségét alátámasztó óvodai dokumentumokat is (Nkt. 45. § (2) bek., Nkt, 6. mell.)

-       Annak meghatározása, hogy melyek azok a jogok, amelyek gyakorlása a nevelési év első napjához kötött

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-       1. sz. Függelék aktuális járványhelyzet szerinti módosítása: „Házirendet kiegészítő egészségügyi eljárások pandémiás járványhelyzetben”

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyéb szabályozás:

-       Már a nevelési év elején kerüljenek meghatározásra azok a területek és feladatok, amelyek távmunkában nem végezhető teljesítésük azonban elengedhetetlen az óvoda működéséhez.

 

 


 

1.2.

 

Pedagógiai folyamatok – Megvalósítás

„D”

-        Hogyan történik a tervek megvalósítása?

-        Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya?

-        A nevelési év végi beszámoló megállapításai alapján történik a következő nevelési év tervezése

-       Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és a terv tényleges megvalósulásának a viszonya?

 

 

 

A 2022-2021. nevelési év beszámolójára épülő tartalmak

Kiemelések →

a 2020-2021. nevelési év beszámolójából

(Fejleszthetőségek, fejlesztési irányok)

Munkatervi célok, feladatok

A tehetséggondozással összefüggő feladatok erősítése, a tehetségígéretes gyermekek felismerése, fejlesztése.

Az óvodapedagógusok azonosítják és támogatják a tehetségígéretes gyermekek fejlődését

Az intézményben folyó szakmai munka eredményeinek kommunikálása és népszerűsítése az óvoda online felületein / facebook, weboldal /

Marketing munka hangsúlyosabbá tétele, óvodánk népszerűsítése különféle felületeken.

Önértékelési program

Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása

 

 

 

 

 

1.3.

 

Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés

„C”

 

-       Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben?

–      Az intézményi stratégiai alapdokumentumok alapján az intézményben belső ellenőrzést végeznek.

 

Várható külső ellenőrzés

 

A hivatal által előre jelzett ellenőrzések során sor kerülhet ebben a nevelési évben is az óvodába járási kötelezettség teljesítésének és dokumentálásának ellenőrzésére.

Fontos elvárás minden pedagógussal szemben az óvodába járási kötelezettség nyomon követésére szolgáló alábbi tanügyi nyomtatványok gondos vezetése és előkészítése:

- felvételi és mulasztási napló

- óvodai csoportnapló

- a kötelező óvodai foglalkozásokról való igazolatlan mulasztások dokumentációja

Az intézményben folyó belső ellenőrző és értékelő tevékenység

Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:

-       Kiemelt hangsúlyt helyezünk a csoportnapló vezetésében a tematikus tervezésre mivel ez teremti meg az átláthatóságot és az egymásra épültséget.

-       Naprakészség biztosítása a szabályozó dokumentumokban a változó törvényi, rendeleti előírásoknak megfelelően.

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

Érintettek

Időpontok

Felelős

Megjegyzés

megfelelési ellenőrzés

értékelés

Felvételi és mulasztási napló

óvodapedagógusok

  intézményvezető

 

folyamatos

intézményvezető

 

 

Statisztikai adatok nyilvántartása

óvodapedagógusok

  intézményvezető

10.01.

szükség szerint

intézményvezető

 

 

 

KIR- adatbázis naprakészsége

  intézményvezető

 

folyamatos

intézményvezető

(önellenőrzés)

 

 

A működés törvényessége – Tanügyigazgatás

 

Törzskönyv

intézményvezető

09.01.

intézményvezető (önellenőrzés)

 

 

Felvételi, előjegyzési napló

intézmény-

vezető

Lezárás 08.31.

Nyitás 09.01.

 

intézményvezető

(önellenőrzés)

 

 

Óvodai szakvélemény

óvodapedagógusok

 intézményvezető

03.15.

 intézményvezető

intézményvezető

 

 

Továbbképzési terv

óvodapedagógusok

2021

 

intézményvezető

 

 

 

Intézmény működését szabályozó dokumentumok – összehasonlító elemzés, értékelés

 

Pedagógiai program

 

óvodapedagógusok

 intézményvezető

 

folyamatosan 

 

szakértő bevonásával ha szükséges

 

intézményvezető

szakértő bevonásával

ha szükséges

 

 

SZMSZ és Mellékletei

 

Házirend

 

Munka és tűzvédelmi szabályzat

óvodapedagógusok

intézményvezető

 

HACCP

 

dajka

 

 

 

ellenőrzés-értékelés

területei

 

 

 

 

Érintettek

 

 

 

Idő-pontok

 

 

 

Felelős

 

 

 

Megjegyzés

megfelelési el-lenőrzés

értékelés

Tisztasági szemle 

dajka

 

Minden hó első hétfő

intézményvezető-helyettes

3 fő dajka

 

Szükség szerint azonnali vissza-csatolás

Személyi

 

Személyi anyagok

minden

dolgozó

11.30

 

intézmény-vezető

intézményvezető-helyettes

 

Egészségügyi könyvek

     minden

     dolgozó

 

09.30.

 

intézmény-

vezető

 

Munkaköri leírások

minden dolgozó

11.16.

 

intézmény-

vezető

 

Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája

 

pedagógus – dajka együttműködés

óvodapedagógusok intézményvezető

intézményvezető-helyettes

 

 

 

intézmény-

vezető

intézményvezető-helyettes

 

Új kolléga fogadása, bevezetése

 

óvodapedagógusok

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

 belépéskor

 

intézményvezető

 

 

 

A gyakornok kolléga munkájának segítése

óvodapedagógusok    intézményvezető

intézményvezető-helyettes

folyamatosan

intézményvezető

 

 

 

Gyermekek fejlődés nyomon követése

 

Értelmi, beszéd-, hallás-, látás-, mozgás

fejlődés eredménye

 

Valamennyi gyermek

Folyamatos megfigyelés,

óvodapedagó-gusok

 

választása szerinti egyéb módszerekkel

11.16.

03.25.

Óvoda-

pedagógus      intézményvez.

Adatokkal feltöltött fejlődési napló, mely a szülői beszélgeté- sek alapja

 

 

 

 

 

Szocializációs képességfejlesztés

 

 

 

Más kultúrából érkező gyermekek befogadása, integrációjuk segítése, szüleikkel egyéni kapcsolattartás

 

 

 

 

 

minden dolgozó

 

Folyamatosan

 

 

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

 

óvodapedagógus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

 

Pedagógiai folyamatok – Értékelés

„C”

 

-        Hogyan történik az intézményben az értékelés?

-        Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? 

–       Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, a gyermeki fejlődést dokumentálják, elemzik, és az egyes évek értékelési eredményeit összekapcsolják, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek.

–       Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőjének és az életkornak, fejlettségi szintnek megfelelő formában a gyermeknek.

 

 

 

Intézményértékelési feladatok - Éves önértékelési terv - Az önértékelések ütemezése

 

ÖNÉRTÉKELÉSRE KIJELÖLT KOLLÉGÁK– ÜTEMEZÉS

 

Pedagógus önértékelés

 

Ssz.

Önértékelésre kijelölt pedagógus

          Adatgyűjtés időszaka

 

Tev/fogl. megfigyelés időpontja

 

 

 

 

 

1.

Nagy Bettina

2021.09.01-2022.03.01-ig

 

 

 
 

2.

Dr Máténé Csabai Emőke

2021.09.01-2022.03.01-ig

 

 

 
 

3.

Juhászné Krajnyák Dalma

2021.09.01-2022.03.01-ig

 

 

 
 

4.

Buza Tímea

2021.09.01-2022.03.01-ig

 

 

 
 

5.

Tarapcsik Hajnalka

Hospitálásra kijelölt gyakornokok

2021.09.01-2022.03.01-ig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minősítés

2023. évre módosult a kötelező Pedagógus II. eljárás teljesítésének a határideje:

A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013 (VIII.30) Kormányrendelet az alábbi 39/R.§-sal egészült ki:

„Aki a 3. § (1) bekezdése alapján a 2022. évben a Pedagógus I. fokozatba történő besorolásától számított 9 év szakmai gyakorlatot szerzett, minősítési eljárásban legkésőbb 2023. évben köteles részt venni."

A fenti jogszabályi hivatkozást figyelembe véve a kötelező Pedagógus II. fokozatra irányuló eljárásban való részvétel időpontja a 2023. évre módosul. (https://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szolnok/szolnok_minosites)

 

 

Tervezett mérések:

-      Gyermekek fejlettség állapotának mérése (neveltségi szint)

-      DIFER mérés

-      Partneri igény és elégedettség mérések (önértékelésekhez kapcsolódóan és egyéb mérések)

 


 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

 

 

Személyiségfejlesztés

 

-        Hogyan valósulnak meg a pedagógiai programban rögzített személyiségfejlesztési feladatok?

-        Hogyan fejlesztik az egyes gyermekek személyes és szociális képességeit (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre)?

-        Hogyan történik a gyermekek szociális hátrányainak enyhítése?

–       Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről.

-        Hogyan támogatják az önálló tanulást, hogyan tanítják a tanulást?

-        Hogyan történik a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése?

 

 

Adatbázis

 

Ssz.

A nevelési/fejlesztési folyamat alapadatai

Száma

2021.08.31.

Tervezett tevékenységek, intézkedések, feladatok felsorolása

Megjegyzés

  1.  

Beírt gyermekek száma

 

51 fő

 

1.1.

Közülük gyógypedagógusi, óvodapszichológusi ellátásban részesült

------------

 

  1.  

Óvodai jogviszonyt szüneteltető gyermek

--------------

 

  1.  

Az év folyamán a járvány okán 80%-ban igazoltan hiányzó

--------------

 

  1.  

Sajátos nevelési igényű gyermekek

 

--------------

 

4.1.

Közülük intézményben foglalkoztatott gyógypedagógusi ellátásban részesült

---------------

 

  1.  

HH gyermek

 

---------------

 

  1.  

HHH gyermek

-------------

 

 

  1.  

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő

-------------

 

  1.  

Szülői nyilatkozat alapján térítés- mentesen étkezők

-------------

 

  1.  

3, vagy több gyermeket nevelő családban élők

 

 

  1.  

Tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 fő

Megjegyzés: Jogszabály változás: Tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek ellátása

 - A kiemelt figyelmet igénylő gyermek kategóriája a tartós gyógykezelés alatt álló gyermek körével bővült [Nkt. 4. § 13. pont c) alpont].

Tartós gyógykezelés alatt álló gyermek az, akinek egészségügyi ellátása a szakorvos véleménye alapján az adott nevelési évben a harminchat nevelési napot várhatóan meghaladja, és emiatt a legalább napi négy órai tartamban meghatározott óvodai foglalkozásokon nem tud részt venni [Nkt. 4. § 18. pont]. - Eütv. 89. és 91. §

 

Megjegyzés: Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátása - Az Nkt. 2021. szeptember 1. napján hatályba lépő módosítása a 2021/2022. nevelési évtől kötelezettséget telepít az óvodákra az inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedő, óvodai nevelésben részt vevő gyermekek indokolt esetben történő, intézményben megvalósuló speciális ellátása tekintetében.

Az óvoda vezetője az 1-es típusú diabétesszel élő, az óvodával jogviszonyban álló gyermek részére a szülő vagy más törvényes képviselő kérelmére, a gyermekkori diabétesz gondozásával foglalkozó egészségügyi intézmények szakmai iránymutatása alapján a jogszabályban foglalt speciális ellátást biztosítja [Nkt. 62. § (1a) bek.].

 

  1.  

Nevelésbe vett gyermek

 

------------

 

  1.  

Beilleszkedési magatartási, tanulási zavarral küzdő gyermek

1 fő

BTM szakértői véleménnyel még egy évig óvodában maradt.

12.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

 

--------------

 

  1.  

Veszélyeztetett gyermek

 

---------------

 

13.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

 

---------------

 

  1.  

Írásban jelzést tettünk a gyermekjóléti szolgálat irányába

--------------

 

14.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

 

--------------

 

  1.  

Jelzést tettünk a szociális segítő irányába

---------------

 

  1.  

Anyaotthonban lakó gyermek

 

---------------

 

  1.  

Gyermekét egyedül nevelő szülő

 

--------------

 

  1.  

Félnapos óvodás gyermek

 

-------------

 

  1.  

Nem étkező

 

--------------

 

  1.  

Speciális étrendet igénylő gyermek

 

2 fő

A konyha biztosítja az allergiás gyermekek külön étkezését.

 

Óvoda- egészségügyi ellátás személyi feltételei

 

Székhely/telephely

Óvodaorvos

Védőnő

Meggyeskert Óvoda Meggyesalja utca 31

Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátásával kapcsolatosan: Dr Nagy Zsuzsanna

Sipos-Fekete Nóra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alapszolgáltatások – Az ellátást biztosító szakszolgálat / intézmények és személyek

 

Ssz.

Fejlesztési terület

Székhely -                    Telephely

 

 

 

 

 

 

Speciális szolgáltatást nyújtó

  1.  

Logopédiai ellátás

Kruller Dalma

 

 

László

Berna-dett

 

 

 

 

 

  1.  

Utazó logopédus

 

 

 

 

 

 

  1.  

Fejlesztőpedagógiai ellátás

 

 

 

 

 

 

  1.  

SNI gyermekek gyógypedagógiai ellátása

 

 

 

 

 

 

  1.  

Pszichológiai ellátás (Nevelési Tanácsadó

alkalmazottjaként)

 

 

 

 

 

 

  1.  

Óvoda

pszichológus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

Közösségfejlesztés

 

-        Hogyan segíti az intézmény a gyermekek együttműködését?

-        Az intézmény közösségépítő tevékenységei hogyan, milyen keretek között valósulnak meg?

-        A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben.

 

 

A pedagógiai programban is megjelenített intézményi szintű óvodai ünnepek és egyéb programok tervezett tartalmai és időpontjai

Hagyományőrzés, ünnepek:

  • Őszi kirándulások csoportnaplóban tervezés szerint – havonta egy alkalommal az eseménynaptár szerint terv alapján
  • Mikulás várás
  • Karácsony
  • Farsang
  • Húsvét
  • Anyák napi ünnepély
  • Gyermeknap
  • Évzáró-Ballagás
  • Névnapok, születésnapok: csoportnaplóban beírtak alapján

      / Felelős: Óvodavezető, Óvodavezető helyettes, óvodapedagógusok  /

Eseménynaptár

  • 2021. szeptember - Séta az óvoda környékén, levélgyűjtés, kirándulás a patak partra
  • 2021. október - Állatok világnapja alkalmából kézműves foglalkozás
  • 2021. október - Kirándulás a Tűzoltó Állomásra, fakultatív programok elindulása
  • 2021. november - Kirándulás a hulladékgyűjtő állomásra
  • 2021. december - Mikulás-várás versekkel, dalokkal
  • 2021. december - Karácsony az óvodában
  • 2022. január - Kirándulás a Sas-hegyi Nemzeti parkba
  • 2022. február - Farsang az óvodában
  • 2022. március - Víz világnapja
  • 2022. április - Húsvét az óvodában (tojás keresése, nyuszi várás)
  • 2022. április - Föld napja
  • 2022. május - Virág és ajándék átadása az Anyukáknak egy műsor keretében
  • 2022. május - Madarak és fák napja, Gyermeknapi mulatság
  • 2022. június. - Apák napja alkalmából kedveskedünk az édesapáknak
  • 2022. június. - Óvodai ballagás
  • 2022. június - Kirándulás a Margit szigetre

 

Az eseménynaptár nyilvánosságának biztosításáért felelős: Buza Tímea óvodavezető

 

 

 

 

3. Pedagógiai munkával összefüggő eredmények

 

-        Milyen eredményességi mutatókat tartanak nyilván az intézményben?

–       Nyilvántartják és elemzik az intézményi eredményeket:

helyben szokásos megfigyelésen, vagy más alapon megszervezett mérések eredményei

 esetleges sport, más versenyeredmények: országos szint, megyei szint, települési szint elismerések

6 éves kor után óvodában maradó mutatók, elégedettségmérés eredményei (szülő, óvodapedagógus, pedagógiai munkát segítők) o neveltségi mutatók

-        Milyen szervezeti eredményeket tud felmutatni az intézmény?

-        Hogyan hasznosítják a belső és külső mérési eredményeket?

-        Hogyan kísérik figyelemmel a gyermekek iskolába lépését, tanulási útját?

 

Feladatok a kötelezően bemutatott és az intézmény által publikálni is kívánt tartalmak és adatok összegyűjtésével és feldolgozásával kapcsolatban.

-       Kiemelt figyelem az iskolakezdéshez szükséges készség és képességek fejlesztésére

  • az óvodai nevelés során
  • a családi nevelés megsegítése során

-       A tankötelezettségi törvény megfelelő értelmezése és gyakorlata

  • konzultáció a fejlesztőkkel és a Szakszolgálat munkatársaival
  • iskolaérettségi vizsgálatok szakszerű, és időben történő lebonyolítása

-       Partneri igény és elégedettség eredményeinek szinten tartása, fokozásaaktuális mérések lebonyolítása, értékelése, és az eredmények megfelelő hasznosítása

 

 

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

 

 

-        Milyen pedagógus szakmai közösségek működnek az intézményben, melyek a fő tevékenységeik?

–       Az óvodapedagógusok szakmai csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. A munkatervüket az intézményi célok figyelembevételével határozzák meg.

-        Hogyan történik a belső tudásmegosztás az intézményben?

-        Hogyan történik az információátadás az intézményben?

–       Az intézmény munkatársai számára biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés.

 

Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – intézményi szint

 

Ssz.

Felhasználás célja és tárgya

 

Időpont

Helyszín

Érintettek

Felelős

1.

Szakmai továbbképzés. Az értelmi fejlődés és a korai nyelvtanulás kapcsolata

 

 

Tengelic

2021.09.24

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

óvodapedagógusok

2.

Szervezetfejlesztés, közösségfejlesztés

2022. 04.15

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

óvodapedagógusok

3.

Fókuszban az óvodában dolgozók mentális egészsége

Előadó: Duray Zsófia Eszter óvodapszichológus (Hangfelvétellel egybekötött prezentáció

 

2022.07.04

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

óvodapedagógusok

4.

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

 

-        Melyek az intézmény legfontosabb partnerei?

-        Mi az egyes partneri kapcsolatok tartalma?

-        Hogyan kapnak tájékoztatást a partnerek az intézmény eredményeiről?

–       Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partnereit (az információátadás szóbeli, digitális vagy papíralapú).

–       A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik.

-        Hogyan vesz részt az intézmény a közéletben (települési szint, járási/tankerületi szint, megyei szint, országos szint)?

 

AZ ÓVODA KAPCSOLATAI

 

Az óvoda kapcsolatai:

 

Szülőkkel kapcsolat

Elvárások

-       Házirend ismertetése, felelevenítése

-       Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-       Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata

(Email, faliújság)

-       Pedagógus önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)

A szülők reális kéréseit, kezdeményezéseit igyekszünk mindig figyelembe venni. Próbálunk családias, közvetlen, kölcsönös bizalmon és megbecsülésen alapuló kapcsolatot kialakítani. A szülőkkel több közös alkalmat szervezünk a nevelés év során / anyás-apás beszoktatás, anyák-napja, évzáró, ballagás, fogadóóra, szülői értekezlet stb. /

Kapcsolatok a gyermekek érdekében

-       Óvoda- Fenntartó

Napi szintű egyeztetések, megbeszélések, további jó munkakapcsolat fenntartása.

-       Óvoda- Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XIV. kerületi tagintézménye

Nevelési tanácsadásban, problémás helyzetekben kérjük a segítségüket

-       Óvoda- Védőnő

Kötelező fejtetű szűrővizsgálatok

-       Óvoda- Orvos

 

 

Szülői értekezletek - Szülői értekezletek a csoportokban

 

A csoportszintű szülői értekezletek időpontja 16:30 óra, az ettől eltérő időpontot az óvodapedagógusok jelzik.

 

 

Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:

-       Csoportprofil ismertetése

-       Feladataink a 3 éves gyermekek logopédiai szűrővizsgálatával (kérdőíves felmérés a szülők körében) kapcsolatosan

-       Az óvodán kívüli óvodai nevelés intézményi és csoport szintű gyakorlatának bemutatása (tájékoztatás)

-       Fokozott felkészülés a valamennyi óvodai csoportban feldolgozásra kerülő nevelés-tanulással kapcsolatos témában

–      Óvodában dolgozó új logopédus, gyógypedagógus bemutatása, egy-egy témához a bevonódásuk biztosítása

-       Házirend ismertetése, felelevenítése

-       Tankötelezettségi törvény és aktuális feladatok

-       Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-       Éves nevelési és tanulási terv ismertetése

-       Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata

-       Pedagógus, vezetői, intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)

-       Korcsoporttól függetlenül, már a legelső, és minden további szülői értekezleten kerüljön feldolgozásra az iskolai életre történő alkalmasság témakör, kidomborítva az együttnevelés folyamatos szükségszerűségét.

-       Intézményi dokumentumok nyilvánosságának biztosításáról történő tájékoztatás

-       Adatvédelemmel kapcsolatos belső szabályok ismertetése

-       Minden, a szülőket érintő tartalom ismertetése

 

Javasolt tartalmak:

-       A nevelési év kiemelt céljaihoz és feladataihoz kapcsolódó tartalmak:

-       Együtt a családdal – A család-óvoda kapcsolata

-       A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége

-       A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot

-       Gyermek megismerési technikák: Neveltségi szint mérése, DIFER- mérés stb.

-       A differenciálás elvének érvényesítése

-       Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire

-       A gyermekek motiválása, aktivizálása

-       Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra)

-       Közös feladataink és lehetőségeink a gyermekek tehetségének kibontakoztatásában

-       Önértékelés során alkalmazott szülői kérdőívek közös értelmezése

 

Csoportonként évente legalább két alkalommal előre tervezett szülői értekezletek:

 

Ssz.

Csoport neve

 

Tervezett téma

Időpont

1.

Meggyes

Beszoktatás, nevelési év programjai, mérő lapok

2021.09.09

 

 

2.

Nefelejcs

Difer mérés, iskolakötelezettség, külső programok, fakultatív programok

2021.09.16

 

 

3.

Százszorszép

Befogadás menete, hetirend, napirend, gyermeki fejlődést nyomon követő lapok, fakultatív programok

2021.09.17

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

Az óvodapedagógusok fogadó órái

 

Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal jelenléti vagy online formában, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló/Fejlődésmutató összegző adatlap) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportokban dolgozó óvodapedagógusok és logopédus fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.

 

 

6.A pedagógiai munka feltételei

 

6.1.

 

Tárgyi, infrastrukturális feltételek

-        Hogyan felel meg az infrastruktúra az intézménynevelési/tanítási struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

–       Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányokat a fenntartó felé.

-        Hogyan felel meg az intézményi tárgyi környezet a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának?

-        Milyen az IKT- eszközök kihasználtsága?

 

A pedagógiai munka feltételei - Tárgyi feltételek

 

Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányosságokat a fenntartó felé. Igyekszünk szépen, esztétikusan, tisztán tartani az óvoda épületét, és az egyes helyiségeit optimális funkcióit megtalálni, kiaknázni. A külső környezet esztétikáját, törvényi megfelelését biztosítottuk. Törekszünk a balesetmentes, biztonságos környezet kialakítására. A foglalkozási eszközök beszerzése folyamatosan történik, jó minőségű és különleges eszközöket is tudunk vásárolni. Minden ábrázoló tevékenységhez kiváló anyagok állnak a gyerekek rendelkezésére. Törekszünk a nagyon jó minőségű, és a különleges technikák gyakorlásához szükséges kellékek biztosítására.

 

6.2.

 

Személyi feltételek

-        Hogyan felel meg a humánerőforrás az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

–       Az intézmény rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő/ tanító munka humánerőforrás-szükségletéről.

–       A humánerőforrás szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a fenntartó számára.

 

 

A pedagógiai munka feltételei – Humán erőforrás

 

Helyzetelemzés

BELSŐ TÉNYEZŐK

POZITÍV

ERŐSSÉGEK

  • elhivatottság
  • kreativitás
  • szakmai felkészültség
  • pontosság, precizitás

GYENGESÉGEK

  • csapat összetartó erő
  • szervezeti kultúra
  • munkafegyelem

 

NEGATÍV

LEHETŐSÉGEK

  • továbbképzések
  • hospitálások
  • szakkönyvek
  • internet

VESZÉLYEK

  • fluktuáció
  • alacsony pedagógus presztízs
  • pedagógus bérek

 

 


 

 

HUMÁN ERŐFORRÁS – CSOPORTBEOSZTÁSOK

 

Ssz.

Csoport neve

Létszám

Óvodapedagógusok

Dajka

Pedagógiai asszisztens

  1.  

Százszorszép

12 fő

Tarapcsik Hajnalka

Buza Tímea

Math Mercédesz

Ramia Yousef

  1.  

Nefelejcs

    14 fő

Nagy Bettina

Santhi Bunga

 

  1.  

Meggyes

    25 fő

Dr. Máténé Csabai Emőke

Juhászné Krajnyák Dalma

Csengeri Brigitta

 

  1.  

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

Összesen:

51 fő

 

 

 

 

 

A pedagógiai munkát és működést segítő további munkatársak

 

Beosztás

Név

Óvodapszichológus

 

Logopédus, gyógypedagógus

Kruller Dalma

Óvodatitkár

 

Konyhai kisegítő

Felber Zsuzsanna

Takarító

 

Kertész

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 12
Tegnapi: 23
Heti: 161
Havi: 629
Össz.: 65 871

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2021/22
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat