ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

Hatály: 2020. február 01.-től

 

FELESLEGES VAGYONTÁRGYAK SELEJTEZÉSI RENDJE

 

 napraforgo_kep_3.jpg

 

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY és fenntartott intézményei

 

ELFOGADTA A KURATÓRIUM: 2020. január 31.-án, a 4/2020 számú kuratóriumi határozattal

 

2020.

 

Preambulum

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és a fenntartásában működő Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (továbbiakban: Alapítvány és Intézménye) a számvitelről szóló, többször módosított 2000. évi C. törvény (továbbiakban: Sztv), az 1995. évi C. törvény (Vit.) a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról 116. §, az 1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól, 98/2001. (VI.15.) kormányrendelet a veszélyes hulladékokkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről 8. §, a 15/2004. (X.8.) KvVM. rendelet az elektromos és elektronikai berendezések hulladékai kezelésének részletes szabályairól szóló jogforrások alapján megalkotja a felesleges vagyontárgyak feltárásának, hasznosításának és selejtezésének szabályzatát (továbbiakban: Szabályzat).

 

I.               Fejezet: A Szabályzat célja, feladata, hatálya

1.     A Szabályzat célja

 

(1) A Szabályzat célja a feleslegessé vált eszközök kezelésével kapcsolatos folyamat szabályozása, a folyamatban résztvevők felelősségének, hatáskörének és feladatainak, valamint a folyamat során elvégzett tevékenységek dokumentálásának meghatározása a számviteli és más törvényekben rögzített előírások figyelembevételével. 

 

2. A Szabályzattal szemben támasztott követelmények

 

(1) A Szabályzatban rögzíteni kell 

  1. a felesleges vagyontárgyak folyamatos feltárásának rendjét, 
  2. a feleslegessé válás ismérveinek általános feltételeit, 
  3. a hasznosítási és selejtezési eljárás lefolytatásának, nyilvántartásának módját, annak fenntartásával, hogy a selejtezés – hatósági előírásokat kivéve – nem jelent fizikai megsemmisítést vagy használhatatlanná tételt, 
  4. a hasznosítással összefüggő értékelés módját, 
  5. a szabályzatban foglalt előírások betartásáért és ellenőrzéséért felelős személyeket, 
  6. a selejtezés során felvett jegyzőkönyvek aláíróit;  
  7. a vagyontárgyak hasznosításáról, selejtezéséről, leértékeléséről döntési jogosultsággal rendelkezők körét. 

 

3. A Szabályzat hatálya 

 

(1)  A Szabályzat kiterjed az Alapítvány és Intézménye tulajdonában lévő immateriális javakra, tárgyi eszközökre és készletekre.  

(2)  A Szabályzat hatálya nem terjed ki a következőkre: 

  1. az idegen, vagy ideiglenesen átvett vagyontárgyakra, 
  2. a műemlékileg védett vagyontárgyakra, 
  3. az ügyiratok és a számviteli bizonylatok selejtezésére. 

(3)     A Szabályzat időbeli hatálya: jogszabályi változásig, de maximálisan hatályba lépését követő 5. év. Felülvizsgálata: évente

 

II. Fejezet: A felesleges vagyontárgyak feltárásának, kezelésének eljárási szabályai 

4. Felesleges vagyontárgyak ismérvei, fajtái, feltárásuk

 

(1) A szabályozás alkalmazása szempontjából felesleges vagyontárgyaknak kell tekinteni mindazokat az immateriális javakat, tárgyi eszközöket és készleteket, amelyek: 

a)    az Alapítvány és Intézménye tevékenységéhez, működéséhez már nem szükségesek, 

b)    eredeti rendeltetésüknek már nem felelnek meg, 

c)     feladatcsökkenés, átszervezés, megszűnés, vagy egyéb más ok miatt feleslegessé váltak, 

d)    a feladat ellátásához gazdaságosabb új vagyontárgy került beszerzésre,

e)    rongálás, természetes elhasználódás, vagy erkölcsi avultság[1] miatt rendeltetésszerű használatra már nem alkalmasak, vagy

f)      javításukat végző szakemberek véleménye alapján gazdaságosan nem javíthatók.

(2) Felesleges vagyontárgyak: azokat az immateriális javakat, tárgyi eszközöket, vásárolt és saját termelésű készleteket, amelyek a gazdaságos működést már nem szolgálják, vagy felhasználásuk minőségromlást idézhet elő, hasznosítási, selejtezési, leértékelési eljárás alá kell vonni. 

(3) A hasznosítási, selejtezési, leértékelési eljárást megelőzően el kell végezni a feleslegessé vált eszközök minősítését. Immateriális javaknál vizsgálni kell, hogy profil-módosulás, -bővítés, vagy piaci igények változása miatt valamely szellemi alkotás hasznos-e még az Egyetem számára. Tárgyi eszközök esetében az (1) bekezdésben rögzítetteket figyelembe véve kell eljárni. 

(4) Készleteknél a selejtezési eljárást megelőzően a minősítést a következő szempontok szerint kell elvégezni: 

a)    Inkurrens készlet: azok az anyagok, melyek korszerűtlenek, és emiatt sem belföldön, sem külföldön nem értékesíthetők.

b)    Csökkent értékű készletek: Csökkent értékű készletnek kell minősíteni azokat a készleteket, melyek rendeltetésszerűen még felhasználhatók, de műszaki avultság, minőségi romlás, raktározás közben történő szennyeződés, korrodálódás következtében eredeti értékükből veszítettek és ezért értékesítésük csak csökkent áron lehetséges. 

c)     Selejt:Selejtnek kell minősíteni azt a készletet, mely szállítás közben megsérült, rendeltetésszerű használatra egyéb okból alkalmatlanná vált. 

 

5. A feleslegessé vált vagyontárgyak kezelésének általános szabályai

 

(1)A Selejtezési jegyzéket eszközfajtánként a következő tartalommal kell elkészíteni:

a)    Tárgyi eszközök és immateriális javak esetében a jegyzéknek a következő adatokat kell tartalmaznia: 

  • sorszám
  • eszköz/tartozék jelölését
  • az eszközök megnevezése 
  • leltári szám
  • az eszközök beszerzésének éve
  • mennyiség
  • bekerülési érték
  • az eszközök jellemző műszaki adatai (típus, gyártási szám)   
  • feleslegessé válás oka. 

 

b) A készletekről készített jegyzéknek a következő adatokat kell tartalmaznia: 

  • a feltárt készletek megnevezése,
  • nyilvántartási száma, 
  • mennyiségi egység, 
  • egységár, 
  • a feleslegessé vált készlet mennyisége
  • a feleslegessé válás oka. 

(2)A jegyzéket sorszámmal kell ellátni, 2 példányban készül, egy példányt a Kuratóriumnak kell továbbítani

(3)A feleslegessé vált vagyontárgyakat a gazdasági ügyintézőnek kell minősítenie használhatóság, illetve hasznosíthatóság szempontjából 

(4)A veszélyes és speciális eszközök, anyagok tárolását, selejtezését és megsemmisítését a vonatkozó környezetvédelmi előírások, szabályzatok alapján kell végrehajtani. 

(5)Azonnali selejtezést kell elrendelni, amennyiben a megsemmisítést hatósági rendelet szabályozza.

 

6. Hatáskör és felelősség

 

(1) A Kuratórium hatáskörébe tartozik a feltárt felesleges vagyontárgyak: 

c)     értékesítésének, 

d)    bérbeadásának, 

e)    térítés nélküli átadásának, 

f)      selejtezésének, 

g)    bontásának, 

h)    megsemmisítésének engedélyezése. 

 

(2) Az Alapítvány gazdasági ügyintézője szervezi, felügyeli a felesleges vagyontárgyak hasznosításával, értékesítésével, selejtezésével és megsemmisítésével kapcsolatos feladatok végrehajtását, koordinálja, és biztosítja ezek személyi és tárgyi feltételeit. 

a)   A gazdasági ügyintéző – a Számvitel közreműködésével – javaslatot tesz a Kuratórium felé a feltárt felesleges vagyontárgyak (1) bekezdés szerinti hasznosítási módjára 

a)    A gazdasági ügyintéző által a selejtezési eljárás végén készített selejtezési jegyzőkönyvet a Kuratórium bármely tagja jóváhagyhatja.

b)    Megszervezi a meghibásodott elektronikai eszközök esetén szakcég, vagy erre feljogosított, megfelelő szakértelemmel rendelkező által kibocsátott írásos szakvélemény, vagy nyilatkozat beszerzését a javíthatatlanságról vagy a gazdaságtalan javíthatóságról.

c)     A gazdasági ügyintéző feladata a felesleges vagyontárgyak hasznosításának, selejtezésének és megsemmisítésének ügyvitelével kapcsolatos döntések előkészítése és döntési feladatok végrehajtásának koordinálása;

d)    Az elkészített Selejtezési jegyzék alapján helyszíni felmérés, eszközök azonosítása, címkézés ellenőrzése, dokumentumok meglétének ellenőrzése. Ennek során megvizsgálják, hogy az eszközök mennyisége megegyezik-e a jegyzéken felsoroltakkal, megállapítja a selejtté válás okát és hasznosítás módját, javaslatot tesz a hasznosítható vagyontárgyak eladási/ bérbeadási árára. 

e)    A hasznosítható eszközök meghatározása, értékesítése. 

 

(3) A szervezeti egységek (vidéki telephelyek) kijelölt képviselői (leltárfelelősök):

a)                 kezdeményezik az általuk vezetett szervezeti egységben/leltárkörzetükben feleslegessé vált vagyontárgyak feltárását; 

b)                 folyamatosan – de a leltározást megelőzően legalább 30 nappal – kötelesek felülvizsgálni és a feleslegessé válás szempontjából minősíteni a szervezeti egység használatában, kezelésében lévő, vagy munkaterületén tárolt vagyontárgyakat;

c)                 a kiemelten kezelendő eszközök[2] esetében szakmai indoklással alátámasztott javaslatot tesznek a hasznosításra, illetve értékesítésre. 

d)                 együttműködnek a gazdasági ügyintézővel a feleslegessé vált eszközökkel kapcsolatos, jelen szabályzatban rögzített eljárásrend betartásában.

e)                 gondoskodnia kell arról, hogy a feleslegessé vált számítógépek merevlemezén és/vagy más digitális adathordozókon semmilyen információ, adat, illetéktelen szoftver ne legyen tárolva, telepítve, azt a feleslegessé válás, selejtezés előtt az Informatika munkatársa segítségével töröltetnie kell. 

f)             gondoskodnia kell a feleslegessé vált vagyontárgy címkézéssel történő megjelöléséről.

 

III. Fejezet: A felesleges vagyontárgyak hasznosításának eljárási szabályai 

7. A felesleges vagyontárgyak hasznosításának általános szabályai

 

(1)A felesleges vagyontárgyak hasznosításának lehetséges módjai: 

a)    Alapítvány és Intézményein belüli átadás-átvétel, 

b)    bérbeadás, 

c)     térítés nélküli átadás, 

d)    selejtezés, 

e)    értékesítés

f)      bontás, 

g)    megsemmisítés. 

(2)A felesleges vagyontárgyak hasznosítása során elsődlegesen az Alapítvány és Intézményén belüli hasznosítást kell megkísérelni, annak sikertelensége esetén a vagyontárgyak selejtezését, értékesítését lehet kezdeményezni. 

(3)A feleslegessé vált vagyontárgy értékesítéséről a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő számlát kell kiállítani.

(4)A helyszíni értékesítés számla ellenében készpénzzel történik.

 

8. Alapítvány és Intézményén belüli átadás

 

(1) Az Alapítvány és Intézménye szervezeti egységei a rendelkezésre álló eszközök közül elektronikus levélben igényelhetnek eszközöket a Kuratóriumtól. 

(2) A Kuratóriumhoz érkezett igények alapján a Kuratórium lehetővé teszi előre egyeztetett időpontban az eszközök megtekintését.

(3) Megfelelés esetén az igénylő szervezeti egység megszervezi az eszköz elszállítását.

(4) A gazdasági ügyintéző gondoskodik az eszköz átadás-átvételének dokumentálásáról.

(5) Az eszközmozgást a Könyvelő Iroda átvezeti az analitikus nyilvántartáson. 

 

9.  Értékesítés

 

(1)        A felesleges eszközök értékesítési árának megállapítása kuratórium hatáskörébe tartozik. Az ármegállapításnál a piaci értéket kell irányadónak tekinteni: 

(2)        Amennyiben az értékesítés az előzetesen megállapított árhoz képest 10%-kal vagy annál nagyobb mértékben alacsonyabb áron lehetséges, úgy az alacsonyabb áron történő értékesítéshez nettó 500 000 Ft értékesítési árig a Kuratórium elnökének, nettó 500 000 Ft vagy a feletti értékesítési ár esetén a Kuratóriumnak a hozzájárulása szükséges. 

(3)        Az értékesítéskor figyelemmel kell lenni a mindenkori értékhatárokhoz kapcsolódó hatásköri szabályokra. 

(4)        A vám- és áfamentesen beszerzett, vagy külföldről ajándékként kapott vagyontárgyakat a vámkezeléstől számított öt éven belül elidegeníteni, bérbe, lízingbe, vagy más használatába adni csak a behozatalkor érvényes szabályok szerint kiszabott vámteher és annak kamatai megfizetése után lehet. A rendelkezés alkalmazása szempontjából nem minősül elidegenítésnek az eszköz Vit. 116. § szerint vámmentességre jogosult szervezetnek való átadása, bérbe- vagy használatba adása. Az ilyen átadást azonban a vámkezelést végző vámhivatalnál be kell jelenteni.

(5)        Az Alapítvány és Intézménye nagyértékű ingóságként meghatározott eszközök értékénél alacsonyabb, de nettó 250 000 Ft egyedi könyv szerinti vagy piaci értékű (a nagyobb érték az irányadó) ingóságok értékesítése zártkörű pályázat formájában, és legalább három független vételi ajánlat alapján történhet meg. Ilyen esetekben a zártkörű pályáztatás lebonyolítása a Kuratórium kötelezettsége. 

(6)        Az (5) bekezdésben foglalt értékhatár (250 000 Ft) alatti tételek értékesítésének szervezése a Kuratóriumi elnök felügyeletével a gazdasági ügyintéző feladata. 

 

10. Gazdálkodó szervezetek részére történő értékesítés

 

(1)        Vagyontárgy értékesítése történhet pályázati kiírás útján, vagy pályázati kiírás nélkül – figyelembe véve az előző szakaszban rögzített szabályokat is.

(2)        Az értékesítés végrehajtása előtt ellenőrizni szükséges, hogy a vevőnek nincs-e tartozása az Alapítvánnyal és/vagy az Intézménnyel szemben. Amennyiben lejárt tartozás áll fenn, akkor annak pénzügyi rendezése után kerülhet sor az értékesítés lebonyolítására.

 

11.  Magánszemély részére történő értékesítés

 

(1)Az Alapítvány és Intézménye dolgozója magánszemélynek minősül, így jelen szabályzat rendelkezéseit rá is alkalmazni kell, de a más, azonos feltételt kínáló gazdasági társasággal vagy magánszeméllyel szemben előnyben kell részesíteni. 

(2)Az értékesíteni kívánt vagyontárgyak körét a dolgozók az értékesítést megelőzően a helyben szokásos módon közzétett értesítésben tekinthetik meg, amely tartalmazza a vagyontárgy megnevezését, az eladási árát, értékesítési helyét és a fizetés módját, valamint az elszállítás feltételeit. 

(3)Magánszemély részére felesleges vagyontárgyat értékesíteni elsősorban készpénzes fizetéssel lehet.

 

12.  Bérbeadás

 

(1)Az Alapítvány és Intézménye ideiglenesen vagy véglegesen feleslegessé vált eszközei más szervezet, intézmény, vagy magánszemély részére bérbe adhatók. 

 

IV. Fejezet: A felesleges vagyontárgyak selejtezésének eljárási szabályai 

13.  A selejtezés végrehajtása

 

(1)A selejtezés lefolytatását megelőzően a gazdasági ügyintéző köteles gondoskodni a kuratórium valamely tagjának selejtezésen való részvételéről.  

(2)Selejtezési vagy leértékelési eljárás alá vonni csak meglévő, a helyszínen megtekinthető, számba vehető vagyontárgyakat szabad.

(3)A gazdasági ügyintéző ellenőrzi a jegyzékben szereplő vagyontárgyak mennyiségét és azonosságát, ellenőrzi és megerősíti a selejtté válás okát. 

(5) A feleslegessé vált vagyontárgyak elszállíttatása a gazdasági ügyintéző hatáskörébe tartozik. 

 

14.  Az eszközök selejtezésének dokumentálása

 

(1)A gazdasági ügyintéző elkészíti a selejtezési jegyzéket, valamint a selejtkérelmet, és azt engedélyezteti a kuratórium valamely tagjával.

(2)Értékesítés esetén a gazdasági ügyintéző az értékesítési listát elkészíti, és továbbítja a kuratórium felé.

(3)Az eszközök és a készletek selejtezése esetén selejtezési jegyzőkönyvet kell felvenni, melynek jóváhagyása az Alapítvány esetén a kuratórium (100.000.-Ft alatt annak valamely tagja) Óvoda Intézmény esetén az Intézményvezető hatásköre. 

(4)A selejtezési jegyzőkönyv 2 példányban készül, melyet:

- a gazdasági ügyintéző, valamint

- a Könyvelő Iroda kap meg.

(5)A hasznosítás érdekében megtett intézkedések és eljárások igazolására szolgáló iratokat és dokumentumokat a selejtezési jegyzőkönyvhöz kell csatolni. 

(6)Elemi kár miatt megsemmisült vagyontárgyaknak a vagyonnyilvántartásból való kivezetésekor a kárfelvételről szóló jegyzőkönyvet az állománycsökkenési bizonylathoz kell csatolni. 

(7)A megsemmisítés dokumentumait selejtezési jegyzőkönyvhöz kell csatolni. 

(8)A selejtezési jegyzőkönyv bevezető részében a következőket kell rögzíteni: 

a)    a selejtezés ideje, 

b)    a selejtezési eljárás helye, 

c)     a selejtezésen megjelentek neve, beosztása, 

d)    amennyiben a selejtezési eljárásnál a felügyeleti vagy érdekképviseleti szerv is képviseltette magát, akkor fel kell tüntetni a szervezetek részéről megjelentek nevét és beosztását. 

 

(9)A jegyzőkönyv további fejezeteiben a következő eljárást kell követni: 

a)  Selejtezési hatáskör

 Kuratóriumnak és az Óvoda Intézményvezetőjének kizárólagos hatásköre. A szervezeti egységek (vidéki telephelyek) kijelölt képviselői (leltárfelelős) 20.000.-Ft értékhatárig a selejtezést elvégezhetik a selejtezési eszközök dokumentálása fejezet alapján.

b)  A Kuratórium, kuratóriumi tag, Intézményvezető, gazdasági ügyintéző, szervezeti egység kijelölt képviselője írásban nyilatkozik arról, hogy a selejtezési jegyzékben szereplő, selejtezésre előkészített tárgyi eszközöket megvizsgálta, üzemeltetésre

alkalmatlannak találta, felújítása gazdaságtalan, ezért selejtezésük indokolt. Feltüntetendő továbbá a jegyzékben felsorolt eszközök bruttó és nettó értéke. Nyilatkozik arra vonatkozóan, hogy a felsorolt tárgyi eszközök tartozékai hiánytalanul megvoltak, vagy azok hiányosak. 

c)  A selejtezett tárgyi eszközök hasznosítása 

A gazdasági ügyintéző nyilatkozhat arról, hogy „Készletanyagok jegyzéke” elnevezésű nyomtatványon felsorolt eszközök és tartozékok – haszon-, illetve hulladékanyagként – hogyan hasznosíthatók. Javaslatot tehet a hasznosítás módjára (pl. értékesítés, bérbeadás).

 d) Selejtté válás okai 

A gazdasági ügyintézőnek, vagy a selejtezést végzőnek ismertetni kell a selejtté válással kapcsolatos megállapításait.

Rögzíteni kell a gondatlanság vagy egyéb mulasztás miatti felelősség kérdését. 

e) Hasznosítási eljárás eredménye 

A  gazdasági ügyintézőnek, vagy a selejtezést végzőnek értékelni kell a tárgyi eszközök hasznosításával kapcsolatban született eredményeket. 

                        f) Hitelesítés és záró rendelkezések 

A gazdasági ügyintézőnek, vagy a selejtezést végzőnek ki kell jelölnie a selejtezett tárgyi   eszközök, hulladékanyag értékesítéséért, megsemmisítéséért felelős dolgozókat. Intézkedni kell a selejtezett tárgyi eszközök nyilvántartásból történő kivezetéséről, valamint a hasznosítható eszközökkel kapcsolatos rendelkezések végrehajtásáról. 

 

(10) A selejtezési eljáráshoz kapcsolódó nyomtatványok, bizonylatok aktualizált példányai elérhetőek az Alapítvány honlapján.

 

15. Megsemmisítés

 

(1)            A hulladékként vagy haszonanyagként sem értékesíthető eszközöket, készleteket meg kell semmisíteni. A megsemmisítés történhet összetöréssel, darabolással, szeméttelepre történő elszállítással. A megsemmisítésről jegyzőkönyv készül, mely a selejtezési jegyzőkönyv mellékletét képezi.

(2)            Az értékesítési jegyzőkönyv a selejtezési jegyzőkönyv mellékletét képezik.

 

16. A selejtezés számviteli nyilvántartása

 

(1)            A selejtezési jegyzőkönyv a tárgyi eszközök állományváltozásának bizonylata, melyet úgy kell elkészíteni, hogy az biztosítsa a könyvviteli elszámoláshoz és az ellenőrzéshez szükséges adatokat. 

(2)            A selejtezés lezárását követően a jegyzőkönyvek alapján az eszközök értékében, mennyiségében bekövetkezett változásokat az aláírt jegyzőkönyv átvételétől számított 10 munkanapon belül a Könyvelő Irodának rögzítenie kell a könyvekben. 

(3)            A Könyvelő Iroda a selejtezési jegyzőkönyv eredeti példányát az állománycsökkenési bizonylatokkal kiegészítve irattározza. 

 

17. A selejtezés végrehajtásának ellenőrzése

 

(1)   A selejtezési eljárás szabályszerű végrehajtásának ellenőrzéséért az Kuratóriumi tag, gazdasági ügyintéző, valamint az Intézményvezető felelős. 

(2)   Amennyiben a selejtezés során valamilyen szabálytalanságot talál, azt köteles azonnal a Kuratóriumnak jelenteni.

 

V. fejezet: Záró rendelkezések

18. Hatályba lépés

 

(1) Jelen Szabályzat a közzététel napján, 2020. február 01.-én lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a Kuratórium 2014. január 26.-i, 3/2014. számú határozatával elfogadott Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendje.

 

Kelt: Budapest, 2020. január 31.

                                                                                Madarász Károly

                                                                                 kuratóriumi elnök

1. sz. melléklet

…………….…/……….……….sz. jegyzőkönyvhöz

 

JEGYZŐKÖNYVI ALAPADATOK

 

Készült …………..év……………………….hó………..napján a

 

……………………………………………………………………szervezeti egységében.

 

Jelen vannak:

A selejtezést végző részéről  (név, beosztás):

……………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………

A szervezeti egység részéről (név, beosztás):

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………......

 

8. sz. melléklet

……………../……..…………sz. jegyzőkönyvhöz

 

Selejtezés megállapításai

 

A selejtezést végzők megvizsgálták a selejtté válás okait és a hasznosítás lehetőségeit.

 

Megállapították, hogy a megvizsgált eszközök üzemeltetésre alkalmatlanok, felújításuk, használatuk gazdaságtalan, ezért selejtezésük indokolt.

 

A selejtezést végzők felelősségük tudatában kijelentik, hogy az általuk leselejtezett és jóváhagyott eszközök, megegyeznek ugyanezen sorszámú jegyzőkönyv jegyzékein feltüntetett eszközökkel.

 

A selejtezést végzők a selejtezési eljárás során tételesen ellenőrizték az eszközök és tartozékok hiánytalan meglétét.

 

 

A hasznosítással kapcsolatos intézkedések végrehajtásáért felelős dolgozók kijelölése

 

                             Név                                         Beosztás                Aláírás (tudomásul vétel)

 

  1. ………………………………………………………………………………………

 

  1. ………………………………………………………………………………………

 

  1. ………………………………………………………………………………………

 

 

9. sz. melléklet

 

……………../…………………….sz. jegyzőkönyvhöz

 

Hulladéknak minősített tételek, szállítás igazolása

 

A selejtezést végzők a selejtezési jegyzőkönyvek alapján, a következő sorszámú tételeket hulladéknak minősítik, elszállításukról és bizonylatolásukról az alábbi kijelölt személy/ek gondoskodik/nak:

…………………………………………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………………………………..

 

1/ A szállítás igazolása:

A hulladék elszállítását ………….. év…………………….hó……….napon elvégeztük:

 

                                                                                                                                                     …………………………………………

                                                                                                                                aláírás

 

 

A ………………………………………………sz. bizonylatot a gazdasági ügyintéző átvette.

Kelt:……………………,…………………….év………………………….hó…………nap          

 

                                                                                                             ………………………………..                                                                                                                                      átvevő

 

10. sz. melléklet

……………../…………………….sz. jegyzőkönyvhöz

MEGSEMMISÍTÉSI JEGYZŐKÖNYV

 

A jelen jegyzőkönyvet aláírók kijelentik, hogy a jegyzőkönyvben szereplő alábbi sorszámú eszközöket, amelyeket sem haszonanyagként, sem hulladék anyagként felhasználni, sem más módon hasznosítani vagy értékesíteni nem lehet vagy nem szabad, jelenlétükben megsemmisítették.

                   Jegyzékből                                     a megsemmisítés módja

  ………………………………………………………………………………………

  ………………………………………………………………………………………

  ………………………………………………………………………………………

  ………………………………………………………………………………………

  ………………………………………………………………………………………

Kelt:…………….., …………………….év……………………..hó…………………nap

 

Megsemmisítők aláírása

 

              ……………………………                              …………………………..

 

 

 

            Hitelesítő aláírása

                                                                                                                         ………………………………

                                                                                                                  

             

11. sz. melléklet

 

……..……../………..………..sz. jegyzőkönyvhöz

 

HITELESÍTÉS

 

 

A jegyzőkönyvben foglaltak végrehajtása a Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendje szerint megtörtént.

 

 

Selejtezési eljárásban résztvevők:

 

 NÉV                                         BEOSZTÁS                  ALÁÍRÁS

 

 

---------------------------------          ----------------------------              ---------------------------------

 

 

---------------------------------          ----------------------------              ----------------------------------

 

 

---------------------------------          -----------------------------             ----------------------------------

 

 

---------------------------------          ------------------------------            ----------------------------------

 

 

 

Kelt:……………………, ………………..év ………………………….hó ………….. nap

 

             



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 79
Tegnapi: 23
Heti: 228
Havi: 696
Össz.: 65 938

Látogatottság növelés
Oldal: Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendje
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »