ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

Vagyonvédelmi Szabályzat

 napraforgo_kep_4..jpg

  

Napraforgó Családi Napközi hálózat

 

2021.

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány fenntartásában működő Napraforgó Családi Napközi Hálózat a Szervezeti és Működési Szabályzatban megfogalmazottakkal összefüggésben az intézményi és személyi tulajdon megóvása, védelmének elősegítése, a biztonság és a rend biztosítása érdekében a vagyonvédelemmel kapcsolatos tevékenységet az alábbiak szerint határozom meg.

I. Általános rendelkezések

1. A szabályzat hatálya:

1.1. A vagyonvédelmi szabályzat területi hatálya kiterjed valamennyi telephelyre, ezek a következők:

1.2. A vagyonvédelmi szabályzatot, csak és kizárólagosan telephelyek vonatkozásában történő változás esetén elegendő fenntartói nyilatkozatban elfogadtatni.

1.3. A szabályzat személyi hatálya a felsorolt telephelyeken tartózkodó személyekre vonatkozik.

2. A vagyonvédelmi tevékenység célja:

2.1. Az intézmény rendeltetésszerű működésének biztosítása.

2.2. Az intézmény kezelésére bízott álló és forgóeszközök megóvása, az anyagi javak jogellenes eltulajdonításának megakadályozására, a bekövetkezett események okainak feltárása, az intézményt használók személyi tulajdona védelmének elősegítése.

2.3. A tulajdon védelme az intézmény minden dolgozójának, látogatójának munkaköri és emberi felelősséggel összhangban álló kötelessége és erkölcsi felelőssége. Az előírások megsértése, a cselekmény, vagy annak nyomán bekövetkezett esemény súlyából és jellegétől függően, fegyelmi, kártérítési vagy büntető eljárást von maga után.

3. A vagyonvédelem általános feladatai:

3.1. A vonatkozó jogszabályok, előírások betartásának ellenőrzése, az ezt sértő vagy veszélyeztető cselekmények megelőzése, megakadályozása, felderítése.

3.2. A tulajdont károsító személyekkel szemben a cselekmény súlyosságától, jellegétől, minőségétől függően büntető, szabálysértési, fegyelmi, kártérítési felelősségre vonás kezdeményezésére. 

3.3. A nyílászárók, zárszerkezetek és egyéb szolgáló berendezések működőképességének biztosítása, ellenőrzése.

3.4. A kulcsok kezelési rendjének kialakítása, ellenőrzése.

3.5. A személyi tulajdon védelmének elősegítése.

3.6. Az épületek, helyiségek zárásának, őrzésének, felügyeletének megszervezése.

4. A vagyonvédelemmel kapcsolatos vezetői feladatok és hatáskörök

4.1. A hálózati koordinátor vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatai:

a) Gondoskodik a vagyonvédelemmel kapcsolatos szabályok betartásáról,

b) Vagyonvédelmi tevékenység irányításáról, ellenőrzéséről,

d) Biztosítja a vagyonvédelmi feladatok ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket,

e) Érvényesíti az intézményi tulajdont szándékosan vagy gondatlanságból károsítókkal szemben a kártérítési követeléseket,

f) Gondoskodik az eszközjegyzékben leírtakról, kezeléséről.

g) A vagyon/tulajdon elleni bűncselekmény alapos gyanúja esetén a hálózati koordinátor feljelentés megtétele után - büntetőeljárást kezdeményez. Ezen kötelezettségét távollétében vagy akadályoztatása esetén a fenntartó gyakorolja.

 

II. Az intézményt használók kötelezettségei

1. Az alkalmazottak kötelezettségei: A vagyonvédelmi szabályzatban foglaltakat megismerni és betartani. Az anyagi és szellemi erőforrások hatékony felhasználását tevékenységével elősegíteni. A munka szervezettségét javítani, a munka és gazdálkodási fegyelmet betartani, valamint a biztonságos és egészséges munkakörülmények megteremtésében részt venni, annak szabályait megtartatni. Közvetlen felettesét tájékoztatni, ha hitelt érdemlően tudomására jut, hogy az intézményi vagy személyi tulajdont veszély fenyegeti, illetve bűn, vagy más egyéb cselekmény következtében kár érte.

2. Az intézmények látogatóinak kötelezettségei: Az intézmény helyiségeit, felszereléseit és tárgyait megóvni, azokat rendeltetésszerűen használni. Saját személyi tulajdonukra vigyázni, az intézményi tulajdon elleni bűn vagy egyéb eseményeket megelőzni, ha ilyen a tudomásukra jut, az intézmény valamelyik alkalmazottját azonnal értesíteni.

III. A vagyonvédelem konkrét feladatai

1. Személyi tulajdon védelmének elősegítésére

Az intézmény az alkalmazottak személyi tulajdonának védelmét megfelelő zárható szekrénnyel/helységgel segíti elő. A munkavégzéshez nem szükséges személyi tulajdont az intézmény területére behozni tilos. Az előírt tilalom ellenére az intézménybe behozott dolgok eltűnéséért, az azokban keletkezett károkért az intézmény felelősséget nem vállal. A munkaidő alatt az intézményt használók kötelesek személyes tárgyaikat megfelelően óvni, az intézményi döntés alapján zárthelyiségeket használat után bezárni, a nyílászáró szerkezeteket távozáskor bezárni, a nem használt elektromos berendezéseket kikapcsolni.

2. Lezárt helyiség felnyitása

Ha a helyiség nyitása előtt erőszakos behatolás nyomát fedezik fel, a helyszín érintetlenül hagyása mellett az esetet jelenteni kell az intézményi egység vezetőjének, és a vélhető károkozás mértékétől függően a rendőrségnek.

3. Feljelentési kötelezettség

Az intézmény terhére elkövetett bűncselekmény, szabálysértés esetén a feljelentésre a kislétszámú gyermekcsoport vezetője jogosult. A vagyonvédelemmel megbízott személy köteles a feljelentést előkészíteni, függetlenül attól, hogy az elkövető az intézmény dolgozója, vagy az intézménnyel kapcsolatban nem álló személy. Feljelentés kell tenni az alábbi esetekben: − gazdasági bűncselekmények − tulajdon elleni bűncselekmények − élet elleni bűncselekmények − egyéb, a tulajdont közvetlenül vagy közvetve károsító esemény, cselekmény esetén − az alkalmazottak ellen foglalkozásukhoz köthetően elkövetett jogsértések esetén kisebb jelentőségű, a tulajdont károsító szándékos vagy gondatlan cselekmény esetén a vagyonvédelemért felelős személy felelősségre vonást kezdeményezhet. Magánszemély, dolgozó sérelmére elkövetett bűncselekmény, szabálysértés esetén a megkárosított személynek kell feljelentést tennie. A leltár, vagy eszközjegyzékhiány megtérítéséről a Leltározási Szabályzat rendelkezik.

4. Nagyértékű berendezések, gépek védelme

A Leltározási Szabályzatban kell meghatározni

5. Hirdetmények elhelyezése

Az épületek állagának megóvása érdekében csak abban az esetben helyezhető, ha azt az épület tulajdonosa írásban nem tiltotta meg. A tilalom ellenére elhelyezett hirdetményeket el kell távolítani, és elhelyezőjüket kártérítésre kell kötelezni. Külső személy hirdetményt csak az ingatlan tulajdonosának írásbeli hozzájárulásával történhet meg.  Tilos az intézmény bármely helyiségében politikai tartalmú, illetve jogszabályokban tiltott tartalmú hirdetmény elhelyezése.

6. Az intézmény területén tartózkodás rendje

Az intézmények területén tartózkodás rendjét az intézményi Szervezeti és Működési Szabályzat illetve a Házirend szabályozza.

7. Pénzkezelés

Az intézményben a pénzkezelés rendjét a Pénzkezelési Szabályzat tartalmazza.

8. Rendkívüli eseményekkel kapcsolatos feladatok

E szabályzat alkalmazásában rendkívüli eseménynek minősül minden olyan esemény, amely az intézmény rendeltetésszerű működését jelentősen zavarja, illetőleg lehetetlenné teszi. Így: természeti és ipari katasztrófák, valamint a természeti környezet állapotát lényegesen rontó föld-, víz-vagy légszennyezés, járványos megbetegedések, vagy sok ember egészségét jelentősen károsító, vagy az életét veszélyeztető események bekövetkezése, jogszabály szerint súlyosnak minősülő foglalkozási baleset, minden olyan károkozás, amelynél a becsült kár nagysága a 50.000 forintot meghaladja, jelentős kulturális érték nagyságától függetlenül minden károkozás, az intézmény területén történt fegyverhasználat, a kiépített és alkalmazott biztonságtechnikai eszközök, berendezések, felszerelések megrongálása, az intézmény területén elkövetett bűncselekmény, szabálysértés, az intézményvezetői beosztásban dolgozójával szemben bűncselekmény alapos gyanúja miatt elrendelt nyomozás, az intézményben megtartott rendezvény megzavarása. A rendkívüli esemény bekövetkeztekor haladéktalanul értesíteni kell az intézményvezetőt, távollétében az intézmény szakmai egység vezetőt, illetve az SZMSZ-ben meghatározottak szerinti helyettest.

A döntésre jogosult személynek haladéktalanul intézkednie kell az emberi élet, az anyagi javak mentése érdekében. Egyidejűleg gondoskodni kell arról, hogy a rendkívüli eseményről az elhárítására hivatott szervek (rendőrség, tűzoltóság, mentők, ÁNTSZ, polgári védelem stb.) mielőbb értesüljenek. A rendkívüli esemény bekövetkezését a hálózati koordinátor köteles a fenntartónak azonnal bejelenteni.

9. Rendezvények biztosítása

A munkavégzéssel összefüggő programokon kívül minden rendezvényt be kell jelenteni a hálózati koordinátornak (helyszín, időpont, résztvevőkneve, felügyelő személy). A belső rendezvények biztosítása a kislétszámú gyermekcsoport vezetőjének a feladata. A külső szervezetekkel, személyekkel kötött szerződésnek tartalmaznia kell a rendezvény biztosításával kapcsolatos feladatokat is, valamint mindkét részről a felügyeletet ellátó személyek nevét.

10. Eljárás ittas és bódult személlyel szemben

Az intézményekben alkohol vagy bódultságot okozó szer fogyasztása, illetve használata tilos! Az intézmények területére ittas, bódult személy nem léphet be! Amennyiben az ittasságot az intézmény területén állapítják meg, az illetőt az intézmény területéről haladéktalanul el kell távolítani. Ittasság alapos gyanúja esetén az intézményegység vezetője kérheti az alkoholszondás ellenőrzést. A vizsgálatnál jelen kell lenni: − a vizsgálatot kérőnek − a vizsgálatot végzőnek (általában a közvetlen felettes) − a vizsgálandó személynek. − a vizsgálat lebonyolításának módjáról tájékoztatni kell a vizsgálandó személyt, arról, hogy alkoholos vizsgálat következik, amit meg is tagadhat. A vizsgálatról jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyben rögzíteni kell a szondázás eredményét, vagy a megtagadás tényét. A jegyzőkönyvet a megtett intézkedéssel, illetve felelősségre vonási javaslattal együtt el kell küldeni a munkáltatói jogok gyakorlójának. Pozitív szondázási eredmény esetében a vizsgált személy kérheti, hogy végezzenek el véralkohol vizsgálatot is. Ilyen esetben a szervezeti egység vezetője a vérvétel érdekében intézkedni köteles.

IV. Kulcskezelés rendje

-       egyszemélyes munkavállaló esetén egyedül felel a kulcsokért, ha és amennyiben két munkavállaló áll az adott telephelyen alkalmazásban, a kulcsot mindig a kislétszámú gyermekcsoport vezetője tartja magánál. 

-       Az intézmény helyiségeit a munkaidő befejezése után be kell zárni, a riasztóberendezést be kell kapcsolni.

-       Minden kulcsból a szükségesnél eggyel több példányt kell tartani, melyet zárható szekrényben kell elhelyezni.

-       Nem intézményi alkalmazottnak kulcs nem adható ki.

-       Kulcsmásolás, zárcsere külső vállalkozók végezhet. Kulcscsere esetén a pótkulcs cseréjéről is gondoskodni kell.

-       Elveszett kulcs, vagy a riasztóberendezés távkapcsolójának elvesztése esetén a másolási költség a kulcs elvesztéséért felelős személyt terheli.

 

V. Eljárás bombariadó esetén

A bombariadó elrendelésekor alkalmazott eljárás a Tűzvédelmi Szabályzatok Szabályozzák.

 

VI. Vagyonbiztosítás

Az ingatlannak valamely biztosítónál megkötött biztosítással kell rendelkeznie.

VII. Záró rendelkezések

A nem szabályozott kérdésekben a mindenkori érvényben lévő jogszabályok az irányadók. A Szabályzatban foglaltak be nem tartása szabálysértési, illetve büntetőeljárást, az Intézmény részéről pedig fegyelmi és kártérítési eljárást von maga után.

A Szabályzat végrehajtásának ellenőrzése az intézményvezető, illetve a szervezeti egységek vezetőinek feladata. A vagyonvédelemmel kapcsolatos tűz elleni védekezést a Tűzvédelmi Szabályzat tartalmazza.

 

Jelen szabályzat jogkövetéséért, karbantartásáért a Napraforgó Családi Napközi Hálózat hálózati koordinátora a felelős.

 

A kuratórium 2021. július 05.-én kelt 14/2021-es kuratóriumi határozattal elfogadta.

Jelen szabályzatot 2021. július 06.-éán lép hatályba

 

……………………………………………..                ………………………………………………Fenntartó Képviselője                            Hálózati koordinátor

 

INTÉZMÉNYEK LISTÁJA:

NAPRAFORGÓ CSALÁDI BÖLCSŐDE HÁLÓZAT

Margaréta Családi Bölcsőde

Cím: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

Telefonszám: +3630/3591-1420

 

Harangvirág Családi Bölcsőde

Cím: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

Telefonszám: +3630/3591-1420

 

Meggyeskert Családi Bölcsőde

Cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.

Telefonszám: +3620/970-9500

 

Cseresznyéskert Családi Bölcsőde

Cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.

Telefonszám: +3620/970-9500

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 22
Tegnapi: 23
Heti: 171
Havi: 639
Össz.: 65 881

Látogatottság növelés
Oldal: CSABŐ Vagyonvédelmi szabályzat
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »