ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

 

BESZÁMOLÓ AZ ÉVES FENNTARTÓI ELLENŐRZÉSEKRŐL
2022./2023. nevelési év

 

Ellenőrzést végzők:

Csík-Nagy Bettina óvodavezető helyettes
Somogyi Orsolya kuratóriumi tag

 

Ellenőrzések időpontjai és helyszínei:

- 2023. 04. 24. Székhely Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.)

- 2023. 04. 26. Telephely Óvoda (3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31.)

 

Ellenőrzés célja:

a fenntartó teljeskörűtájékoztatása az óvodák hatékony és törvényes működéséről

1. Tanügyigazgatás: igazgatási tevékenység ellenőrzése és értékelése
2. Feltételek: tárgyi, személyi, amelyek lehetővé teszik a jogszabályoknak és a             partneri elvárásoknak megfelelő működést.
3. Szakmai tevékenység, nevelés - fejlesztés-személyiségfejlesztés, szocializáció, érték- és normaközvetítés
4. Szervezet és vezetés – az óvoda, mint munkaszervezet struktúrája, működése, értékelése.
5. Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe: az Intézmény által használt dokumentumok és szabályzatok meglétének ellenőrzése, valamint a gyermek és szülői adatok hiánytalan meglétének ellenőrzése (a kötelező nyomtatványok és azok tartalmi elemei)

 

Ellenőrzés módszerei: dokumentumok vizsgálata, adatszolgáltatás, nyilvánosság vizsgálata, intézményi gazdálkodás vizsgálata, szakmai munka eredményességének vizsgálata, megfigyelése, internetes felületek megtekintése, gyermekvédelmi tevékenység és a balesetmegelőzés érdekében tett intézkedések vizsgálata, ellenőrzés – értékelés

 

Összegző értékelés:

A 2022/2023-as nevelési évben végzett fenntartói ellenőrzés megállapításai:

1. Az Intézmény működése a jogszabályi előírásoknak megfelel, törvényes. Az intézményi szabályozó dokumentumok hatályosak, a törvényi előírásnak megfelelően átdolgozottak, jogszerűek. A szükséges tanügyi nyomtatványok rendelkezésre állnak, a nyilvántartások megfelelőek, jogszerűek.

2. Az intézmény hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló eszközeivel és erőforrásaival. A helyiségek száma, funkcionális megfelelősége optimális.

 

  • Az intézmény eszköz és felszerelés jegyzéke megfelelő, a Pedagógiai Program teljesítéséhez szükséges ellátottság rendelkezésre áll.
  • Az épület kihasználtsága optimális, biztonságos.
  • A munkaegészségügyi és biztonsági előírások betartása megfelelő.
  • Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak.
  • Az óvodai csoportok szervezése a hatályos jogszabályok alapján történik. Álláshelyekkel való gazdálkodás: megfelelő.
  • Jogszabályban meghatározott kötelező alkalmazottak köre szintén megfelelő.

 

3. Tervezés:

  • Pedagógiai alapelvek, célok, feladatok, eszközök, eljárások, mint stratégiai feladatok tervezése: megfelelő.
  • Operatív tervezés: megfelelő.
  • A napi működés tervezése: megfelelő.

 4. Szervezeti működés és fejlesztése:

  • A szervezeti struktúra, vezetési szerkezet, hatáskörök működése: megfelelő.
  • A folyamatok szabályozottsága: megfelelő.
  • Munkatársak kiválasztása, továbbképzése, munkaerő gazdálkodás, humánerőforrásfejlesztése: megfelelő.
  • A munka szervezettsége: megfelelő.
  • Információs rendszer hatékonysága: megfelelő.

4. Kapcsolatrendszer:

  • Kapcsolat partnerekkel: megfelelő.
  • Az intézmény külső kapcsolatainak rendszere: megfelelő.
  • A kapcsolattartás formája, módja, rendje: megfelelő.
  • Együttműködés az intézmény partnereivel: megfelelő.
  • Kapcsolatok értékelése, fejlesztése: megfelelő.
  • Az intézmény keresettsége: megfelelő.
  • Marketing és PR tevékenység: megfelelő.
  • Intézményi dokumentumok közzététele: megfelelő.
  • Kultúra közvetítő szerep: megfelelő.
  • Az intézmény megítélése: megfelelő.

 

Javaslat: az elért eredmények, valamint külső és belső partnerekkel kialakított együttműködési folyamatok, további lehetséges kapcsolatok kialakítása, továbbá a marketing és PR tevékenységek magas színvonalú fenntartása a jövőben

 

5. Az Intézmény által használt nyomtatványok:

  • felvételi előjegyzési napló: megfelelő
  • felvételi és mulasztási napló: megfelelő
  • óvodai csoportnapló: megfelelő
  • óvodai törzskönyv: megfelelő
  • gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció: megfelelő
  • munkaterv: megfelelő
  • Szervezeti és Működési Szabályzat: megfelelő
  • Házirend: megfelelő
  • Pedagógiai Program: megfelelő

 

Javaslat: az Intézmény által használt kötelező nyomtatványok tartalmi és formai előírásaira a jövőben is fokozott figyelem fordítása, Pedagógiai Program és Házirend felülvizsgálata, módosítása

 

6. Alkalmazottakra vonatkozó dokumentáció ellenőrzése:

A munkaszerződés, munkaköri leírás kulcsdokumentumok, amelyek kijelölik az adott munkavállaló helyét a szervezetben, a szükséges kompetenciákat, megadja az ellátandó feladatokat. A munkaköri leírás csak olyan feladatokat tartalmazhat, amelyek az adott munkakörhöz tartoznak. A munkaköri leírások tartalmi követelményei: megfelelő.

Javaslat: Az intézmény a jövőben is törekedjen az egyértelmű fogalmazásra, a felelősségi körök és feladatok pontos kijelölésre.

 

7. Az óvodapedagógusi munka fenntartói ellenőrzése:

Az ellenőrzés a pedagógus munkájának legfőbb területeire vonatkozott, kompetenciaterületek szerint. Ezek között szerepelt a gyermek személyiségének fejlesztése, a képesség kibontakozásának segítése, a pedagógiai folyamat tervezése, a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos vizsgálata, a kommunikáció és a szakmai együttműködés. A pedagógusi munka fenntartói ellenőrzés eredménye: megfelelő.

 

Javaslat: Az intézmény pedagógusai törekedjenek a folyamatos szakmai továbbképzésre, a szakmában megjelenő újdonságokat kövessék nyomon, alkalmazzák munkájuk során. A pedagógus előmeneteli rendszer meghatározása szerint jelentkezzenek minősítő vizsgára.

 

 

MEGJEGYZÉS: A 2022/2023. nevelési évre kitűzött és a munkatervben megfogalmazott célok és feladatok megvalósultak. A gyakorlatban is, mind a nevelés, játékba ágyazott tanulás, mind az egyéni fejlesztés, differenciálás terén sikeresnek mondható a nevelési év. Nagyobb figyelmet szükséges fordítani a gyakorlati munka során a felzárkóztatásra és tehetséggondozásra és ezek megjelenítésére a dokumentációban. Az éves munkaterv a nevelőtestület által elfogadott, valamint az óvodavezető által jóváhagyott Pedagógiai Programra épül.

 

Budapest, 2023. 04. 26.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________                               __________________

Csík-Nagy Bettina                                            Somogyi Orsolya
óvodavezető helyettes                                       kuratóriumi tag

 

 

                                               

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 23
Heti: 155
Havi: 623
Össz.: 65 865

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Beszámoló fennt. ellenőrzés 2022/23
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »