ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.; továbbiakban: Intézmény) elkötelezett a vele „Megállapodást” kötök személyes adatainak védelme iránt, ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése, kezelése, felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény, valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és az egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit megtartva járjon el. 

A jelen adatkezelési tájékoztató az Intézmény és az Önök között létrejött Szülői Megállapodás elválaszthatatlan része, melynek megismerését és elfogadását Ön, az Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat aláírásával nyugtáz.

Önök az Intézménnyel  kötött Szülői Megállapodás aláírásával elismerik, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és hozzájárulnak ahhoz, hogy az Intézmény az Önök által megadott adatokat az irányadó jogszabályok szerint kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy elérhetőségi adataikat az Intézmény az adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a szolgáltatásaival kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önöket érintő egyéb változásokról, az Intézmény újdonságairól Önöket tájékoztassa.

1.           Értelmező rendelkezések

Érintett

Bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;

Személyes Adat

Az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

Hozzájárulás

Az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

Tiltakozás

Az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri;

Adatkezelő

Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja;

Adatkezelés

Az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

Adattovábbítás

Az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

Nyilvánosságra Hozatal

Az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

Adattörlés

Az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;

Adatmegjelölés

Az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;

Adatzárolás

Az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

Adatmegsemmisítés

Az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

Adatfeldolgozás

Az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai feladatot az adaton végzik;

Adatfeldolgozó

Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is - adatok feldolgozását végzi;

Adatállomány

Az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;

Harmadik Személy

Olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

EGT-Állam

Az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez;

Harmadik Ország

Minden olyan állam, amely nem EGT-állam;

Adatvédelmi Incidens

Személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.

2.           A kezelt adatok köre

Az Intézmény által kezelt személyes adatok azon adatok, amelyek a családi bölcsődei szolgáltatás igénybevétele során az Intézmény birtokába kerülnek. Ezen személyes adatok a következők:

• a gyermek neve,

• a gyermek születési helye, ideje,

• neme, állampolgársága,

• lakóhelyének, tartózkodási helyének címe,

• társadalombiztosítási azonosító jele,

• nem magyar állampolgár esetén a Magyarországon való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,

• szülő, törvényes képviselő neve, lakhelye, tartózkodási helye, telefonszáma,

• az ellátás kezdetének időpontja,

• az intézményi ellátás időtartamát,

• a gyermek számára nyújtott szolgáltatások és ellátások tartalmát, módját,

• személyi térítési díj megállapítására és megfizetésére vonatkozó szabályokat,

• gyermekbalesetekre vonatkozó adatok.

3.           Az adatkezeléssel érintettek köre

Kizárólag azon személyek személyes adatait kezeljük, akik hozzájárultak az adatkezeléshez, vagy ha azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Az Önöktől származó személyes adatokat abban az esetben kezelünk, ha az érintett hozzájárult személyes adatainak harmadik személy, illetve az Intézmény részére történő továbbításához. Az Intézmény a kezelt adatokat továbbadni sem reklámcélú felhasználás, sem egyéb célra – az Önök kifejezett hozzájárulása hiányában – nem jogosult.

A személyes adatoknak az Önök általi, az Intézmény részére történő átadásával az adatkezeléshez való hozzájárulás megadottnak minősül.

Önök a személyes adatok Intézmény részére történő átadásával szavatolják, hogy azok vonatkozásában az adatkezelésre, így különösen az adattovábbításra is kiterjedően jogosultak.

Az Intézmény kizárja a felelősségét a fenti szavatosságvállalás megsértésével összefüggésben érvényesített minden igény vonatkozásában, egyúttal Önök kötelesek az Intézménynek a fenti szavatosságvállalás valótlanságával vagy téves voltával összefüggésben felmerült valamennyi kárát megtéríteni.

 

 

4.           Az adatkezelés célja

Az adatkezelés célja az Intézmény birtokába került személyes adatok vonatkozásában:

  • a szociális ellátásokra vonatkozó törvények által előírt dokumentációk vezetése;
  • Igénybevevői ellátások jogszabály által előírt elektronikus rögzítése (KENYSZI), valamint a kezelt felületen adatok közlése;
  • Intézmény-szülő/törvényes képviselő közti kapcsolat fenntartása;
  • hírlevelekkel történő tájékoztatás főként az Intézmény működésével, elérhetőségével összefüggésben.

5.           Az adatkezelés időtartama

Az adatkezelés kizárólag a Szülői Megállapodásban megkötött ideig áll fenn és kizárólag azzal a személyes adattal történik, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlenül szükséges és a cél elérésére egyébként alkalmas, így különösen, amíg az Önök tájékoztatásával, a szolgáltatások teljesítésével és a kapcsolódó ügyintézéssel összefüggő jogai és kötelezettségei fennállnak.

Az adatkezelés időtartama

a)      a családi bölcsődei szolgáltatási jogviszonyból származó igények elévülési ideje, illetve

b)     a jogszabályi kötelezettségekkel összefüggő igények elévülési ideje közül a hosszabb időtartam.

6.           Az adatok feldolgozása

Az Intézmény az adatkezelési tevékenységéhez az alábbi adatfeldolgozók közreműködését és szolgáltatásait veszi igénybe:

Tóth Tünde hálózati koordinátor

7.           Az adatok megismerésére jogosultak

A Szülői Megállapodás aláírásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az Önök által megadott személyes adatokat az Intézmény munkavállalói, vezető tisztségviselői, az adatfeldolgozásban részt vevő alkalmazottai, továbbá azon partnerei, amelyeknek a részére történő adattovábbításhoz Önök hozzájárultak, megismerjék és kezeljék.

Az Intézmény a nyilvántartott adatokat –a személyes adatok védelmére vonatkozó célhoz kötöttség megtartásával – továbbíthatja:

• fenntartónak,

• a bíróságnak, ügyészségnek, rendőrségnek,

• a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi tevékenységgel összefüggő igazgatási tevékenységet végző közigazgatási szerveknek,

  • MÁK

• nemzetbiztonsági szolgálatnak,

• gyermek fejlődésével kapcsolatos adatai: szülőnek, pedagógiai szakszolgálatnak, Nevelési Tanácsadó

• KENYSZI-be történő adatszolgáltatás.

 

8.           Adatok átadása és továbbítása

Tisztában vagyunk azzal, hogy az Önök adatai értéket képviselnek és mindent megteszünk annak érdekében, hogy azokat adatkezelésünk során megvédjük.

A velünk közölt személyes adatokat meghatározott esetekben megosztjuk a velünk együttműködő vagy nevünkben eljáró harmadik személyekkel, ha ez szükséges azon cél eléréséhez, amelynek érdekében az érintett, illetve Önök az adatokat közölték.

Gondoskodtunk azonban arról, hogy ezek a harmadik személyek az információt és adatokat megfelelően védjék.

Az Intézmény a személyes adatokat továbbíthatja olyan harmadik személy adatfeldolgozók felé, amelyek megfelelő szintű technikai és szervezeti garanciákat nyújtanak. Az Intézmény az általánosan elfogadott adatvédelmi gyakorlatnak megfelelően külső szolgáltatókat vehet igénybe rendszeres szerverkarbantartás, adattárolás vagy egyéb informatikai feladatok elvégzésére.

Egyéb harmadik személyekkel csak akkor osztunk meg információt, ha

  • ahhoz az érintett hozzájárulásával rendelkezünk;
  • azt számunkra jogszabály írja elő; vagy
  • az jogi eljárások céljából, azokkal kapcsolatban vagy jogszabály által biztosított jogok gyakorlása vagy védelme érdekében szükséges.

Az Adatvédelmi nyilatkozat aláírásával Önök kifejezett hozzájárulást adnak az adatok ilyen jellegű, illetve szavatolják, hogy a személyes adatokat ilyen céllal az Intézmény átadni jogosult.

Amint megszűnnek az adatok jogszerű kezelésének vagy átadásának feltételei, az Intézmény haladéktalanul intézkedik a személyes adatok adatbázisból törlése iránt.

Adatbiztonság

Az adatkezelés során az Intézmény tudomására jutott, mind az elektronikus információs rendszerben tárolt, mind a hagyományos papíralapú adathordozókon tárolt adatokat a legnagyobb körültekintéssel, szigorúan bizalmasan kezeli és minden törvényes eszközzel törekszik védeni azokat különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, egyéb visszaélés, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen műszaki és szervezési intézkedésekkel.

Az Intézmény zárt IT-rendszere megfelelő biztonságot nyújt az adatok elektronikus információs rendszerben való kezeléséhez. Adatkezelőink és partnereink az Intézményhez hasonlóan gondoskodnak az adatok védelméről és azokat szigorúan csak célhoz kötötten használják. A kezelt adatok az arra feljogosítottak számára hozzáférhetőek, az adatok hitelessége és hitelesítése biztosított, valamint az adatok a jogosulatlan hozzáférés ellen védettek.

Az Intézmény az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen. Az Intézmény olyan technikai, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatok biztonságáról, ami az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt. Általánosan elfogadott technológiai és működésbiztonsági megoldásokat vezettünk be annak érdekében, hogy megakadályozzuk az azonosítható személyes adatok elvesztését, módosítását, megsemmisítését vagy az azokkal történő visszaélést. A tőlünk telhető legnagyobb mértékben gondoskodunk arról, hogy megfelelő titoktartási kötelezettségvállalás valamint technikai és biztonsági intézkedések révén biztosítsuk az Intézmény által kezelt személyes adatok védelmét. A személyes adatokhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező, titoktartási kötelezettséget vállaló munkatársaink, illetve az arra feljogosított adatkezelők férhetnek hozzá.

9.           Hírlevél

A Szülői Megállapodás aláírásával, valamint email címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az Intézmény a megadott email címre az Intézménnyel kapcsolatosan tájékoztatásokat, értesítéseket küldjön hírlevél formájában. A feliratkozás önkéntes és bármikor visszavonható válasz e-mail segítségével.

A feliratkozás során megadott kapcsolattartói adatokat az Intézmény saját ügyfélkapcsolat menedzsment rendszerében – az Európai Unión belül, Magyarországon található szervereken – tárolja, azokat bizalmasan kezeli, illetéktelen személyeknek nem adja át, elérhetővé nem teszi.

Az Intézmény fenntartja a jogot, hogy a hírlevélküldésből bárkit, bármikor kizárjon.

Az adatokat mindaddig kezeli az Intézmény, ameddig azok törlését az érintett nem kérik, illetve a kapcsolattartás okafogyottá válik (jogviszony megszűnés).

10.        Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogai

10.1.    Tájékoztatáskérés

Az érintettek tájékoztatást kérhetnek az Önök által átadott és az Intézmény által kezelt személyes adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – személyes adataik továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

A tájékoztatás iránti kérelmet – az érintettek adatai biztonsága érdekében – csak személyesen teljesíti az Intézmény. Ennek érdekében a tájékoztatás iránti kérelmet írásban postán történő megküldés esetén teljes bizonyító erejű magánokirat formájában, e-mailben illetve faxon a megfelelő azonosító adatok megadásával van lehetőség az Intézmény részére megküldeni. Az Intézmény a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 napon belül írásban, közérthető módon megadja a tájékoztatást az érintett által megadott címre.

Felhívjuk a figyelmet, hogy évente egy-egy adatkörre vonatkozó tájékoztatás ingyenes, további tájékoztatásért az Intézmény költségtérítést számíthat fel.

10.2.    Helyesbítés

Amennyiben az érintett jelzi, hogy adatváltozás következett be, vagy jogszabályi előírás alapján, köteles az Intézmény részére megadott adatok, törvényi határidőn belül aktualizálni – a pontosított személyes adat egyidejű megadásával –, vagy az Intézmény egyéb úton tudomást szerez a személyes adatok hibájáról és a helyes adatokról, akkor a személyes adatot az Intézmény helyesbíti. A helyesbítésről, illetve a helyesbítésre vonatkozó kérelmének elutasításáról az Intézmény értesíti az érintettet.

10.3.    Törlés vagy zárolás

Az érintettek jogosultak személyes adatik törlését vagy zárolását kérni. A személyes adatokat abban az esetben zároljuk, amennyiben a rendelkezésére álló információ alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett személy jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, amíg fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta. A törlés vagy zárolás megtörténtéről értesítjük, vagy a törlésre, illetve zárolásra vonatkozó kérelmének elutasításáról tájékoztatjuk az érintett személyeket.

 

10.4.    Tiltakozás

Az érintettek – a kötelező adatkezelés esetét kivéve – jogosultak tiltakozni személyes adataik kezelése ellen,

  • ha a személyes adataik kezelése vagy továbbítása kizárólag az Intézményre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az Intézmény vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges; vagy
  • ha a személyes adataik felhasználása vagy továbbítása közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik, amennyiben ahhoz nem járultak hozzá; vagy
  • törvényben meghatározott egyéb esetekben.

Az Intézmény a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Ha a tiltakozás megalapozott, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – az Intézmény megszünteti, az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

10.5.    Együttműködés megtagadása direkt marketing kapcsán

A közvetlen üzletszerzésre irányuló, ún. direkt marketing levelekkel kapcsolatos együttműködésüket az érintettek jogosultak bármikor indokolás nélkül megtagadni. Ennek keretében jogosultak megtagadni vagy megtiltani névadataiknak a kapcsolat-felvételi, illetve üzletszerzési listán való szerepeltetését, közvetlen üzletszerzési – illetőleg azon belül meghatározott konkrét – célra történő felhasználását, illetve harmadik személynek átadását.

11.         Az adatváltozás bejelentése

Önök a saját rendelkezési körükbe tartozó, az Intézmény által kezelt adatok megváltozását 10 napon belül jogosultak és egyben kötelesek bejelenteni. Ennek elmulasztásából eredő következményekért Önöket terheli minden felelősség.

12.        Jogorvoslathoz való jog

A személyes adatok védelmével kapcsolatos panasszal és az adatkezeléssel kapcsolatos kérdésekkel az érintettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530 Budapest, Pf.:5), továbbá jogorvoslatért bírósághoz fordulhatnak.

13.        Jogok korlátozása

A fentiek szerinti jogok kivételes esetekben jogszabályi rendelkezés alapján korlátozhatók, így különösen az érintett vagy mások jogainak védelme érdekében.

Az Intézmény az Önök adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást csak és kizárólag erre jogszabályban felhatalmazott szervek megkeresésére, jogszabályban meghatározott esetekben teljesít.

 

14.        AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI

 

  • Az Intézmény honlapján
  • A fenntartó Alapítvány honlapján
  • Az Intézmény irodájában
  • Az Intézmény székhelyén
  • Az igénybevevő kérésére nyomtatott formában

15.        Egyebek

Az Intézmény fenntartja magának a jogot a jelen adatvédelmi tájékoztató bármikori egyoldalú módosítására. A tájékoztatás változásáról Önöket írásban egyértelműen tájékoztatjuk a felvételi adatlapon megadott elérhetőségeik valamelyikén.

Kérdés vagy észrevétel esetén forduljon bizalommal az Intézményhez az alábbi elérhetőségek valamelyikén.

  • telefonszám: 06-30-591-1420
  • e-mail: napraforgo.ovibolcsi@gmail.com
  • cím: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.
  • postacím: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.

 

Kelt: Budapest, 2018. május 24.

 

Készítette:

 

 

 

 

____________________________

Tóth Tünde (hálózati koordinátor)

 

 

Saját hatáskörben eljárva elfogadta:

 

 

 

 

 

 

                                     ____________________________________________

                                   Madarász Károly (fenntartó alapítvány kuratóriumi elnök)

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 23
Heti: 158
Havi: 626
Össz.: 65 868

Látogatottság növelés
Oldal: CSABŐ Adatkezelési tájékoztató
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »