ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.

 

MUNKATERV

2022-2023.

 

 

Intézmény OM- azonosítója: 201627

 

Intézményvezető:

………………………………

 aláírás

 

Legitimációs eljárás

 

 

 

Nevelőtestület nevében:

 

………………………………

                           aláírás

 

 

 

 

 

Fenntartó nevében:

      

……………………………….

                              aláírás

 

 

A dokumentum jellege: Nyilvános

 

 

Érvényessége: 2022.09.01 – 2023.08.31.

 

                                                                  Ph.

 

 

Ez a munkaterv 38 számozott oldalt tartalmaz.

 

„Szeresd a gyermeket! A gyermek fénysugár,
Közöttünk itt alant mindig ragyogva jár.
Mikor szomorkodol: szemed közé nevet,
Ha bűnre bűn nyom is: ő akkor is szeret.
Szívednek mélyiből kicsalja a borút,
Fejedre rózsákból vígan fon koszorút.
Ne érje gond soha, ki rád hajnalt derít:
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!”

(Pósa Lajos)

 

A nevelési év rendje

 

Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2022. szeptember 1. (csütörtök), utolsó napja 2023. augusztus 31. (csütörtök).Nyitva tartás: hétfőtől péntekig 7:00-17:00.

A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használhatunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével – a telephely óvodapedagógusai is jogosultak dönteni. Nevelés nélküli munkanapot az áthelyezett szombati munkanapokon veszünk igénybe, mivel a szülők nem tartanak igényt a szombati nyitvatartásra.

Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő) részvétele a szervezés függvényében alkalomszerűen kötelező.

 

 Szünetek időpontjai:

  • őszi szünet: 2022. 10. 31 – 2022. 11. 06

az őszi szünet előtti utolsó nap 2022. 10. 28., a szünet utáni első nap 2022. 11. 07.

  • téli szünet: 2022. 12. 22. – 2023. 01. 02.

a téli szünet előtti utolsó nap 2022. 12. 21., a szünet utáni első nap 2023. 01. 03.

  • tavaszi szünet: 2023. 04. 06. – 2023. 04. 13.

a tavaszi szünet előtti utolsó nap 2022. 04. 05., a szünet utáni első nap 2023. 04. 14.

  • nyári szünet: 2023. 07. 31. – 2023. 08. 31.

a nyári szünet előtti utolsó nap 2023. 07. 28., a szünet utáni első nap 2023. 09. 01.

Pedagógiai folyamatok

1.1.

Pedagógiai folyamatok - Tervezés

„P”

-        Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? - Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel.

-        Milyen az intézményi stratégiai terv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya?

 

Az intézmény stratégiai dokumentumai és az éves munkaterv tartalmainak összhangja 

Célrendszerünk olyan alapot kíván adni a képességek és jártasságok kialakításához,

melyek e gyorsan változó világban várnak gyermekeinkre.

Szabályozó dokumentumok

A stratégiai dokumentumokban megjelenített célok kiemelése

2022-2023.

Kapcsolódó feladatok

Pedagógiai program

Óvodánk kiemelt feladatának tartja a környezettudatos nevelést, ezen belül a környezet védelemhez és megóvásához kapcsolódó szokások alakítását, az egészséges életmódra nevelést és az egészséges életvitel igényének kialakítását.

A gyermekek a tevékenység, cselekvés közben ismerik meg a világot, mely nagyobb teret biztosít a gyermeki aktivitásnak, önállóságnak.

Az évszakokhoz, jeles napokhoz kötött tevékenységeken keresztül olyan új ismeretekre tehetnek szert, melyek segítik a saját és tágabb környezetükben való eligazodást.

Biztosítani fogjuk ebben a tanévben is gyermekeink számára a sokoldalú fejlesztést, tanulást az alábbi lehetőségekkel:

- mindennapos testmozgás – változatos mozgásformákkal és testnevelési játékokkal;

- a gyermekek iskolára való fokozottabb felkészítése, gördülékeny váltás megtámogatása - A játszóudvar mozgáslehetőségeit maximálisan kihasználva igyekszünk minél többet tartózkodni a szabad levegőn, és biztosítjuk a változatos játéktevékenységeket;

 - a sószobában történő képességfejlesztő tevékenységekkel, mese-vers foglalkozásokkal a légzőszervi megbetegedések megelőzésére;

- az egészséges táplálkozás fontossága érdekében naponta friss gyümölcs és zöldség fogyasztását

- Logopédus előadása a beszédfigyelem jegyében a jövő évben

- Külsős programok szervezése

Továbbképzési terv

A továbbképzési programnak és az adott beiskolázási tervnek az intézmény hatályban lévő pedagógiai programjával összhangban kell lennie.

A pedagógiai program megvalósítását szolgáló, valamint a szakmai megújító képzések és intézményi minőségirányítási feladatokat segítő képzések, továbbképzések előtérbe kerülnek.

Önértékelési program

Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása az Intézményi Önértékelési Program alapján.

Az Intézményi Önértékelési Program alapján 6 fő.

Etikai kódex

A Kódex célja a pedagógus szakma közmegegyezésen alapuló hivatáserkölcsi normáinak rögzítése, a szakma belső összetartozását és ezzel társadalmi megbecsültségét erősítő, a közösség tagjaként követendő etikus emberi magatartások leírása.

A pedagógus hivatás különlegesen fontos társadalmi szerepéből következően a nevelőtestület valamennyi tagja a Kódexet megismerte annak betartását magára nézve kötelezőnek tartja.

SZMSZ

Az SZMSZ mellékletének „Adatkezelési szabályzatában” a GDPR-nek való megfelelés biztosítása: „a gyermekek adatai különös figyelmet érdemelnek”.

A gyermekek adatainak figyelemmel kísérése.

 

Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás

Az adatvédelmi tudatosság erősítése a nevelőtestület tagjai számára. A Nkt. 26. fejezete.

A köznevelési intézményekben nyilvántartott és kezelt személyes és különleges adatokkal kapcsolatos alapvető szabályokat továbbra is a Nkt. 26. fejezete tartalmazza.

Házirend

A Házirend biztosítja az óvoda törvényes működésének, a nevelés zavartalan megvalósítását és segíti az óvodai közösségi élet megszervezését.

Az intézmény belső működésének megismertetése az óvodával kapcsolatban álló gyermekek szüleivel, az óvoda dolgozóival és az óvodával jogviszonyban nem lévő, de az intézményt jogszerűen használó személyekkel.

Vezetői pályázat/

Vezetési program

Az irányított intézmény törvényes, szakszerű, optimális működésének, szakmai fejlesztésének biztosítása.  Mindez az óvodai nevelésben érintett gyermekek és szülők, valamint a fenntartó elvárásaira való tekintettel.

Az intézményvezető és a nevelőtestület, mint gyermekszerető és magas hivatástudattal rendelkező pedagógus közösség folyamatos feladatának tekinti az óvoda pedagógiai programjának hatékony megvalósítását, a belső szakmai fejlődést, az igényességet, az együttnevelést.

Vezetői önértékelésre/

tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek

A nevelés-oktatás terén meglévő folyamatos változás, változtatás szükségességének elfogadtatása. A változások feldolgozásába, megvalósításába a nevelőtestület és az alkalmazotti kör bevonása.

A nevelőtestületnek és az alkalmazotti körnek közvetett, vagy közvetlen módon történő ellenőrzése, hogy a rá vonatkozó fontos változásokat, arra vonatkozó információkat ismeri.

Intézményi önértékelésre/

tanfelügyeletre alapozott önfejlesztési tervek

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 63§-ban foglaltaknak történő megfelelés.

A gyermekek eredményeiről, fejlettségéről a szülők felé való tájékoztatás visszacsatolásának aláírással történő dokumentálása (évente min. két alkalommal).


 

Szabályozó dokumentumok készítése, korrekciója - Jogszabály által előírt, valamint a nevelőtestület által fontosnak ítélt működési és pedagógiai folyamatok szabályozása

 

Szabályozó dokumentumok

Korrekció szükséges

Jogszabályi háttér

Kapcsolódó feladatok / tartalmak

Megvalósításban érintettek köre

Igen

Nem

Pedagógiai program

x

 

Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet módosítása

Az egészséges életmódra nevelés terén az óvodai nevelés feladata az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, különösen a magas cukortartalmú ételek és italok, a magas só- és telítettzsír-tartalmú ételek fogyasztásának csökkentése melléklet III. AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI cím, Az egészséges életmód alakítása alcím ötödik francia bekezdés)

 

Alapelvi szintű szabály, hogy a köznevelés egészének egyik meghatározója az egészséges életmódra nevelés [Nkt. 1. § (2) bek.]

 

-          A speciális pedagógiai ellátásra jogosult, a tankötelezettségük megkezdésére halasztást kapott gyermekek részére biztosítandó, iskolakezdésre felkészítő foglalkozások meghatározása.

-        Hangsúlyosan jelenjenek meg a tanköteles korú gyermekekkel kapcsolatos fejlesztési és egyéb (beiskolázási stb.) célok és feladatok, különös tekintettel egy esetleges online időszakban is megvalósításra váró tartalmakra!

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

Óvodapedagógusok

 

Továbbképzési terv

x

 

 

 

 

Önértékelési program

x

 

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet

145. § (2)

Oktatási Hivatal: Összevont Önértékelési kézikönyv. Ötödik, javított kiadás.

 

Az intézmény ötéves önértékelési ciklusának tervezése 2021-2026

Intézményvezető

Etikai kódex

 

 

 

Online etikett szabályok beépítése.

 

SZMSZ

x

 

 

-        Az óvodán kívüli nevelési rend (online) esetére kidolgozott munkaköri leírás-minták, feladatspecifikációk intézményi szervezeti egységek, közösségek és az intézményvezetés járványügyi helyzetben történő együttműködése, intézményi védő, óvó előírások kiegészítése a járványügyi prevenció teendőivel.

-        A kapcsolattartás írásban történő intézményi szintű részletes szabályozása.

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

 

Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás

x

 

A gyermek sajátos nevelési igényére, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségére, tartós gyógykezelésére vonatkozó adatai, továbbá a gyermek speciális köznevelési ellátásához elengedhetetlenül szükséges szakorvosi diagnózisának adatai a pedagógiai szakszolgálat, az óvoda és az egészségügyi szakellátó között továbbítható [Nkt. 41. § (8) bek. a) pont].

 

2022. július 1. napjától lehetővé válik, hogy a gyermek törvényes képviselője a gyermeknek a köznevelés információs rendszerében rögzített személyes adatait azonosítást követően elektronikusan megtekinthesse [Onytv. 6. § (8) bek.].

-        A gyermek adatainak nyilvántartása az óvodában

 

 

 

 

 

 

 

 

-        A gyermek adatai a köznevelés információs rendszerébe

 

 

 

 

 

Házirend

x

 

Az óvodai jogviszony intézményesítésének szabályai

A gyermek az óvodával jogviszonyban áll [Nkt. 49. § (1) bek.].

Az óvodai jogviszony a beíratás napján jön létre. A gyermek az óvodai jogviszonyon alapuló jogait a beíratás napjától kezdve gyakorolhatja. Jogszabály, továbbá az óvoda házirendje egyes jogok gyakorlását az első nevelési év megkezdéséhez kötheti [Nkt. 49. § (3a) bek.].

Szünetel az óvodai jogviszonya annak, aki óvodába járási kötelezettségét külföldön teljesíti, a szülő által bejelentett naptól [Nkt. 91. § (4) bek.].

A gyermek óvodai nevelésben való kötelező részvétel alóli felmentésének időbeli tartama Nkt. 8. § (2)

 A szülő kérelme alátámasztására kérelméhez csatolhatja a gyermek fejlettségét alátámasztó óvodai dokumentumokat is (Nkt. 45. § (2) bek., Nkt, 6. mell.)

-        Annak meghatározása, hogy melyek azok a jogok, amelyek gyakorlása a nevelési év első napjához kötött

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intézményvezető

Intézményvezető-helyettes

 

 

 

Egyéb szabályozás: A vezetői programom megvalósítására ebben a nevelési évben a törvényes működés érdekében a hatályos jogszabályokat, rendeletek előírásait az intézmény dolgozóival betartatom, valamint a dokumentációkban nyomon követem.


1.2.

Pedagógiai folyamatok – Megvalósítás

„D”

-        Hogyan történik a tervek megvalósítása?

-        Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya?

-        A nevelési év végi beszámoló megállapításai alapján történik a következő nevelési év tervezése

-        Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és a terv tényleges megvalósulásának a viszonya?

 

 

Kiemelések →

a korábbi nevelési év beszámolójából

(Fejleszthetőségek, fejlesztési irányok)

Munkatervi célok, feladatok

A tehetséggondozással összefüggő feladatok erősítése, a tehetségígéretes gyermekek felismerése, fejlesztése.

Az óvodapedagógusok azonosítják és támogatják a tehetségígéretes gyermekek fejlődését.

A tehetséggondozás területeit befolyásolja az óvodapedagógusok képességei, érdeklődésük, irányultságuk, illetve a gyermekek és a szülők igényei.

Egyéni fejlesztés

A tehetséggondozás mellett az egyéni képességekre épülő fejlesztésre is nagy hangsúlyt fektetünk, melynek egyéni mérőlapokon rögzítünk.

Fejlesztő munkánkat nagymértékben segíti logopédusunk, akik helyi programunkhoz alkalmazkodva, korcsoportonkénti felméréssel, egyéni fejlesztés során nyújt segítséget az óvodapedagógusoknak. Az egyéni fejlődéshez, prevenciós tevékenységekhez, felmérésekhez, kiértékeléshez útmutatást nyújtanak az óvodapedagógusok számára. Folyamatos visszamérésekkel nyomon követhető a gyermekek fejlődése, és a rászoruló gyermekek egyéni, vagy mikro csoportos fejlesztése.

Az intézményben folyó szakmai munka eredményeinek kommunikálása és népszerűsítése az óvoda online felületein / facebook, weboldal /

Marketing munka hangsúlyosabbá tétele, óvodánk népszerűsítése különféle felületeken.

Önértékelési program

Az önértékelési tervben beütemezett feladatok megvalósítása

 

1.3.

Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés

„C”

-        Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben?

–       Az intézményi stratégiai alapdokumentumok alapján az intézményben belső ellenőrzést végeznek.

 

Várható külső ellenőrzés

A hivatal által előre jelzett ellenőrzések során sor kerülhet ebben a nevelési évben is az óvodába járási kötelezettség teljesítésének és dokumentálásának ellenőrzésére.

 

TERÜLET

Tervező munka

MÓDSZER

Dokumentum elemzés

Szakmai tevékenység a gyakorlatban

Egyéni képességek fejlesztése

Tehetségek kibontakoztatása

Csoportlátogatás, megfigyelés, elemzés Önértékelések előkészítése

Fejlődési mutatók - egyéni fejlesztések

Statisztika, vizsgálatok, megfigyelések, beiskolázási arány, neveltségi szint

Kiemelt célok megvalósítása érdekében végzett tevékenységek

Visszajelzések, saját tapasztalatok (szülök-, gyermekek-, kollégák, iskola, stb.)

Külső kapcsolatok alakítása, működtetése

Megfigyelés, tapasztalatcsere

Adminisztrációs tevékenység

Dokumentumok vizsgálata

Pedagógus teljesítményértékelési rendszer kialakítása

Dokumentumok áttekintése, megbeszélés, önértékelés

 

 

 

A rendszer célja:

- Az intézményi céljaink eredményes megvalósítása

- Az emberi erőforrással való optimális gazdálkodás

- Tárgyilagos adatok gyűjtése

- A kommunikáció-információ áramlás minőségi bonyolítása

-Az egyéni és intézményi stratégiai célok következetes megvalósítása

A korrekt és rendszeres ellenőrzési –értékelési gyakorlattal növelni kívánom:

- A szakszerű, szabályszerű munkavégzést

- Az eredményességet, sikerességet

- A megfelelő feladat elosztást

- Az elégedettség érzést

 

A folyamatos ellenőrzés területei:

- Óvodai dajka tevékenysége a csoportban

- Higiéniai szabályok betartása

- Munkafegyelem

- Csoport légköre

- Gyermekvédelmi feladatok megvalósítása

- Baleset és tűzvédelmi előírások betartása

- Ünnepek szervezése, előkészítése, lebonyolítása

- Szülőkkel való kapcsolattartás minősége-hatékonysága

- Ügyiratkezelés, adatvédelem

 

Fontos elvárás minden pedagógussal szemben az óvodába járási kötelezettség nyomon követésére szolgáló alábbi tanügyi nyomtatványok gondos vezetése és előkészítése:

- felvételi és mulasztási napló

- óvodai csoportnapló

- a kötelező óvodai foglalkozásokról való igazolatlan mulasztások dokumentációja

 

Az intézményben folyó belső ellenőrző és értékelő tevékenység

Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:

-        Kiemelt hangsúlyt helyezünk a csoportnapló vezetésében a tematikus tervezésre, mivel ez teremti meg az átláthatóságot és az egymásra építhetőséget

-        Naprakészség biztosítása a szabályozó dokumentumokban a változó törvényi, rendeleti előírásoknak megfelelően.

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

Érintettek

Időpontok

Felelős

Megjegyzés

megfelelési ellenőrzés

értékelés

Felvételi és mulasztási napló

óvodapedagógusok

intézményvezető

09.01.

folyamatos

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

 

Statisztikai adatok nyilvántartása

óvodapedagógusok

  intézményvezető

10.01.

szükség szerint

intézményvezető

intézményvezető helyettes

 

 

KIR- adatbázis naprakészsége

  intézményvezető

folyamatos

intézményvezető

(önellenőrzés)

intézményvezető helyettes

 

 

A működés törvényessége – Tanügyigazgatás

Törzskönyv

intézményvezető

09.01.

intézményvezető (önellenőrzés)

intézményvezető helyettes

 

 

Felvételi, előjegyzési napló

intézményvezető

Lezárás 08.31.

Nyitás 09.01.

intézményvezető

(önellenőrzés)

intézményvezető helyettes

 

 

Óvodai szakvélemény

óvodapedagógusok

 intézményvezető

03.15.

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

Továbbképzési terv

óvodapedagógusok

 

intézményvezető

 

 

 

Intézmény működését szabályozó dokumentumok – összehasonlító elemzés, értékelés

Pedagógiai program

óvodapedagógusok

 intézményvezető

 

folyamatosan 

szakértő bevonásával, ha szükséges

 

intézményvezető

szakértő bevonásával, ha szükséges

 

 

SZMSZ és Mellékletei

Házirend

Munka és tűzvédelmi szabályzat

óvodapedagógusok

intézményvezető

 

HACCP

 

dajka

 

 

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

 

Érintettek

 

Időpontok

 

Felelős

 

 

Megjegyzés

megfelelési

ellenőrzés

értékelés

Tisztasági szemle 

dajka

 

Minden hó első hétfő

intézményvezető-helyettes

2 fő dajka

intézményvezető

Szükség szerint azonnali vissza-csatolás

Munkavállalói dokumentáció

Személyi anyagok

munkavállalók

11.30

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

Egészségügyi könyvek

munkavállalók

09.30.

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

Munkaköri leírások

munkavállalók

11.16.

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája

pedagógus –dajka együttműködés

óvodapedagógusok intézményvezető

 

intézményvezető helyettes

intézményvezető

 

 

Új kolléga fogadása, bevezetése

óvodapedagógusok

intézményvezető

 belépéskor

intézményvezető

 

 

A gyakornok munkájának segítése

óvodapedagógusok    intézményvezető

folyamatosan

intézményvezető

 

 

Gyermekek fejlődés nyomon követése

Értelmi, beszéd-, hallás-, látás-, mozgásfejlődés eredménye

 

gyermekek

Folyamatos megfigyelés,

óvodapedagógusok választása szerinti egyéb módszerekkel

11.16.

03.25.

Óvodapedagógus

Adatokkal feltöltött fejlődési napló

 

Szocializációs képességfejlesztés

Más kultúrából érkező gyermekek befogadása, integrációjuk segítése, szüleikkel egyéni kapcsolattartás

 

óvodapedagógusok

 

Folyamatosan

 

intézményvezető

intézményvezető-helyettes

 

óvodapedagógus

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

Pedagógiai folyamatok – Értékelés

„C”

-        Hogyan történik az intézményben az értékelés?

-        Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? 

–       Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, a gyermeki fejlődést dokumentálják, elemzik, és az egyes évek értékelési eredményeit összekapcsolják, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek.

–       Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőjének és az életkornak, fejlettségi szintnek megfelelő formában a gyermeknek.

 

 

Intézményértékelési feladatok - Éves önértékelési terv - Az önértékelések ütemezése

 

ÖNÉRTÉKELÉSRE KIJELÖLT KOLLÉGÁK– ÜTEMEZÉS

Pedagógus önértékelés

Ssz.

Önértékelésre kijelölt pedagógus

Tevékenység, foglalkozás megfigyelés időpontja

1.

Buza Tímea

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

2.

Nagy Bettina

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

3.

Sára Dóra

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

4.

Virág Vivien

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

5.

Dr. Máténé Csabai Emőke

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

6.

Juhászné Krajnyák Dalma

2022. 10. 01 – 2023. 03. 01.

Tervezett mérések:

-      Gyermekek fejlettség állapotának mérése (neveltségi szint)

-      DIFER mérés

-      Partneri igény és elégedettség mérések (önértékelésekhez kapcsolódóan és egyéb mérések)

 

Ellenőrzött terület

Ellenőrzés módja

Ideje

Felelős

Óvoda eszközrendszerének felülvizsgálata

Megadott szempontok alapján

2022.09.hó

Óvodapedagógus fenntartó, óvodavezető

Éves munka értékelése, önértékelés

Ismert szempontok alapján

2023. augusztus

Óvodavezető, minden munkatárs

Egyéni fejlesztési lap

Gyermeki fejlődés nyomon követése

Folyamatos évente két alkalommal

Óvodapedagógus Logopédus

Iskolaérettség

Iskolaérettségi vizsgálat

2022. október

Óvodavezető, csoportos óvodapedagógus

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

Személyiségfejlesztés

 

-        Hogyan valósulnak meg a pedagógiai programban rögzített személyiségfejlesztési feladatok?

-        Hogyan fejlesztik az egyes gyermekek személyes és szociális képességeit (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre)?

-        Hogyan történik a gyermekek szociális hátrányainak enyhítése?

–       Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről.

-        Hogyan támogatják az önálló tanulást, hogyan tanítják a tanulást?

-        Hogyan történik a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése?

 

 

Adatbázis

Ssz.

A nevelési/fejlesztési folyamat alapadatai

Száma

2022.09.01.

Tervezett tevékenységek, intézkedések, feladatok felsorolása

Megjegyzés

  1.  

Beírt gyermekek száma

 54 fő

 

1.1.

Közülük gyógypedagógusi, óvodapszichológusi ellátásban részesült

------------

 

  1.  

Óvodai jogviszonyt szüneteltető gyermek

--------------

 

  1.  

Az év folyamán a járvány okán 80%-ban igazoltan hiányzó

--------------

 

  1.  

Sajátos nevelési igényű gyermekek

--------------

 

4.1.

Közülük intézményben foglalkoztatott gyógypedagógusi ellátásban részesült

---------------

 

  1.  

HH gyermek

---------------

 

  1.  

HHH gyermek

-------------

 

  1.  

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő

-------------

 

  1.  

Szülői nyilatkozat alapján térítés- mentesen étkezők

-------------

 

  1.  

3, vagy több gyermeket nevelő családban élők

--------------

 

  1.  

Tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek

1 fő

Megjegyzés: Jogszabály változás: Tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek ellátása

 - A kiemelt figyelmet igénylő gyermek kategóriája a tartós gyógykezelés alatt álló gyermek körével bővült [Nkt. 4. § 13. pont c) alpont].

Tartós gyógykezelés alatt álló gyermek az, akinek egészségügyi ellátása a szakorvos véleménye alapján az adott nevelési évben a harminchat nevelési napot várhatóan meghaladja, és emiatt a legalább napi négy órai tartamban meghatározott óvodai foglalkozásokon nem tud részt venni [Nkt. 4. § 18. pont]. - Eütv. 89. és 91. §

Megjegyzés: Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátása - Az Nkt. 2021. szeptember 1. napján hatályba lépő módosítása a 2021/2022. nevelési évtől kötelezettséget telepít az óvodákra az inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedő, óvodai nevelésben részt vevő gyermekek indokolt esetben történő, intézményben megvalósuló speciális ellátása tekintetében.

Az óvoda vezetője az 1-es típusú diabétesszel élő, az óvodával jogviszonyban álló gyermek részére a szülő vagy más törvényes képviselő kérelmére, a gyermekkori diabétesz gondozásával foglalkozó egészségügyi intézmények szakmai iránymutatása alapján a jogszabályban foglalt speciális ellátást biztosítja [Nkt. 62. § (1a) bek.].

  1.  

Nevelésbe vett gyermek

------------

 

  1.  

Beilleszkedési magatartási, tanulási zavarral küzdő gyermek

1 fő

BTM szakértői véleménnyel még egy évig óvodában maradt.

12.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

--------------

 

  1.  

Veszélyeztetett gyermek

---------------

 

13.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

 

---------------

 

  1.  

Írásban jelzést tettünk a gyermekjóléti szolgálat irányába

--------------

 

14.1.

Közülük gyógypedagógusi vagy óvodapszichológusi ellátásban részesült

 

--------------

 

  1.  

Jelzést tettünk a szociális segítő irányába

---------------

 

  1.  

Anyaotthonban lakó gyermek

---------------

 

  1.  

Gyermekét egyedül nevelő szülő

--------------

 

  1.  

Félnapos óvodás gyermek

-------------

 

  1.  

Nem étkező

--------------

 

  1.  

Speciális étrendet igénylő gyermek

1 fő

A konyha biztosítja az allergiás gyermekek külön étkezését.

 

Óvoda- egészségügyi ellátás személyi feltételei

Székhely/telephely

Óvodaorvos

Védőnő

Meggyeskert Óvoda

3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31

Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátásával kapcsolatosan: Dr Nagy Zsuzsanna

Sipos-Fekete Nóra

 

Alapszolgáltatások – Az ellátást biztosító szakszolgálat / intézmények és személyek

Ssz.

Fejlesztési terület

Székhely                 

Telephely

Speciális szolgáltatást nyújtó

  1.  

Logopédiai ellátás

Kruller Dalma

László Bernadett

  1.  

Utazó logopédus

 

 

  1.  

Fejlesztőpedagógiai ellátás

 

 

  1.  

Pszichológiai ellátás

 

 

  1.  

Óvoda pszichológus

 

 

         

 

2.2.

Közösségfejlesztés

-        Hogyan segíti az intézmény a gyermekek együttműködését?

-        Az intézmény közösségépítő tevékenységei hogyan, milyen keretek között valósulnak meg?

-        A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben.

 

A pedagógiai programban is megjelenített intézményi szintű óvodai ünnepek és egyéb programok tervezett tartalmai és időpontjai

Hagyományőrzés, ünnepek:

  • Kirándulások, séták csoportnaplóban tervezés szerint – havonta egy alkalommal az eseménynaptár szerint terv alapján
  • Mikulás érkezése
  • Karácsony
  • Farsang
  • Húsvét
  • Anyák napja
  • Gyermeknap
  • Évzáró-Ballagás
  • Névnapok, születésnapok: csoportnaplóban beírtak alapján

      (Felelős: Óvodavezető, Óvodavezető helyettes, óvodapedagógusok)

 

Eseménynaptár

  • 2022. szeptember - Séta az óvoda környékén, levélgyűjtés, kirándulás a patak partra
  • 2022. október - Állatok világnapja alkalmából kézműves foglalkozás
  • 2022. október – Őszi ünnepkörökre való készülődés
  • 2022. november – Érzékenyítő programon való részvétel
  • 2022. december – Mikulás érkezése versekkel, dalokkal
  • 2022. december - Karácsony az óvodában
  • 2023. január – Iskolanyitogató program
  • 2023. február - Farsang az óvodában
  • 2023. március - Víz világnapja
  • 2023. április - Húsvét az óvodában (tojás keresése, nyuszi várás)
  • 2023. április - Föld napja
  • 2023. május – Anyák napi készülődés
  • 2023. május - Madarak és fák napja, Gyermeknapi mulatság
  • 2023. június. - Apák napja alkalmából kedveskedünk az édesapáknak
  • 2023. június. - Óvodai ballagás, évzáró ünnepségek
  • 2023. július - Kirándulás
  •  

Az eseménynaptár nyilvánosságának biztosításáért felelős: Nagy Bettina óvodavezető helyettes

 

3. Pedagógiai munkával összefüggő eredmények

-        Milyen eredményességi mutatókat tartanak nyilván az intézményben?

–       Nyilvántartják és elemzik az intézményi eredményeket:

helyben szokásos megfigyelésen, vagy más alapon megszervezett mérések eredményei

 esetleges sport, más versenyeredmények: országos szint, megyei szint, települési szint elismerések

6 éves kor után óvodában maradó mutatók, elégedettségmérés eredményei (szülő, óvodapedagógus, pedagógiai munkát segítők) o neveltségi mutatók

-        Milyen szervezeti eredményeket tud felmutatni az intézmény?

-        Hogyan hasznosítják a belső és külső mérési eredményeket?

-        Hogyan kísérik figyelemmel a gyermekek iskolába lépését, tanulási útját?

 

Feladatok a kötelezően bemutatott és az intézmény által publikálni is kívánt tartalmak és adatok összegyűjtésével és feldolgozásával kapcsolatban.

-        Kiemelt figyelem az iskolakezdéshez szükséges készség és képességek fejlesztésére

  • az óvodai nevelés során
  • a családi nevelés megsegítése során

-        A tankötelezettségi törvény megfelelő értelmezése és gyakorlata

  • konzultáció a fejlesztőkkel és a Szakszolgálat munkatársaival
  • iskolaérettségi vizsgálatok szakszerű, és időben történő lebonyolítása

-        Partneri igény és elégedettség eredményeinek szinten tartása, fokozásaaktuális mérések lebonyolítása, értékelése, és az eredmények megfelelő hasznosítása

 

Mérések:

- Iskolaérettségi vizsgálat (pedagógiai szakszolgálat) indokolt esetben, vagy a szülő külön kérésére

- Eseti egyéni fejlettség mérése (pl: megrekedt fejlődés esetén)

- Anamnézis lap kiállítása

- Egyéni fejlődési lap vezetése évente 2x

- Nagycsoportosok mérése

- Logopédiai vizsgálat

- A mérési adatokat a csoportos óvodapedagógus összesíti, feldolgozza

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

-        Milyen pedagógus szakmai közösségek működnek az intézményben, melyek a fő tevékenységeik?

–       Az óvodapedagógusok szakmai csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. A munkatervüket az intézményi célok figyelembevételével határozzák meg.

-        Hogyan történik a belső tudásmegosztás az intézményben?

-        Hogyan történik az információátadás az intézményben?

–       Az intézmény munkatársai számára biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés.

 

Ellenőrzés, mérés, értékelés területe

Ideje

Módszer

Eszköz

Résztvevők

Az eredmény visszacsatolása

Gyermekek

 

igény és elégedettség szerint

 

megfigyelés, beszélgetés, interjú

beszélgetés, megfigyelés, megbeszélésen értékelés, fogadó órán, szülői értekezleten

 

fenntartó, intézményvezető, intézményvezető helyettes

 

szükség esetén intézkedés,

dicséret,

hiányosságok pótlása

Szülők

Pedagógusok

Nem pedagógus dolgozók

 

Csoportbeosztás

Csoport neve

Óvodapedagógusok, pedagógiai asszisztensek

Óvodai dajkák,

konyhai kisegítő

Százszorszép csoport

(székhely)

Virág Vivien

Ágoston-Nagy Zsuzsanna

Felber Zsuzsanna

Boros Fanni

Nefelejcs csoport

(székhely)

Sára Dóra

Nagy Bettina

Santhi Bunga Rachman

Meggyeskert csoport

(telephely)

Dr. Máténé Csabai Emőke

Juhászné Krajnyák Dalma

Csengeri Brigitta

 

Óvodapedagógusi és nevelőmunkát segítők megbeszélése: Havonta 1 alkalommal

 

Megbízatások, felelősök:

 

Székhely

Telephely

Gyermekvédelem

Nagy Bettina

Dr. Máténé Csabai Emőke

Leltár felelős

Felber Zsuzsanna

Csengeri Brigitta

Gyermek programok szervezése

Nagy Bettina

Dr. Máténé Csabai Emőke

Tisztítószer, selejtezés

Boros Fanni

Csengeri Brigitta

Tűzvédelmi felelős

Nagy Bettina

Dr. Máténé Csabai Emőke

Faliújság

csoportos óvodapedagógus

csoportos óvodapedagógus

HACCP dokumentum vezetése

Felber Zsuzsanna

Csengeri Brigitta

 

Folyamatos feladatok:

− továbbiakban is a KIR munkaügyi nyilvántartás feltöltése, korrigálása

− a személyi dossziék korrekt naprakész vezetése

− A próbaidő kitűzése a lejártakor a dolgozó korrekt értékelése

− Gyakornok alkalmazása esetén a Gyakornoki Szabályzatban foglaltak szerinti eljárások alkalmazása

− Öt évre szóló Továbbképzési terv éves lebontása beiskolázási program összeállítása

− Tehetséggondozás feladataihoz pedagógiai terv elkészítése

− Vezetői és intézményi szakmai ellenőrzésre való dokumentációk elkészítése

5. Az intézmény külső kapcsolatai

-        Melyek az intézmény legfontosabb partnerei?

-        Mi az egyes partneri kapcsolatok tartalma?

-        Hogyan kapnak tájékoztatást a partnerek az intézmény eredményeiről?

–       Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partnereit (az információátadás szóbeli, digitális vagy papíralapú).

–       A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik.

-        Hogyan vesz részt az intézmény a közéletben (települési szint, járási/tankerületi szint, megyei szint, országos szint)?

 

AZ ÓVODA KAPCSOLATAI

Az óvoda kapcsolatai:

 

Ideje

Módszer

Eszköz

Résztvevők

Az eredmény visszacsatolása

Fenntartó

 

folyamatos,

igény szerint

 

beszélgetés,

közös programok

 

megbeszélés, programterv plakát

 

fenntartó képviselője

intézményvezető bölcsődei gyermeknevelő tanítónő

 

igény szerint eredményesség a programok látogatottsága szülői értekezletek

Iskolák, bölcsőde

nyílt napok, látogatások

Szülőkkel való kapcsolattartás:

Elvárások

-        Házirend ismertetése, felelevenítése

-        Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-        Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata

(Email, faliújság)

-        Pedagógus önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)

A szülők reális kéréseit, kezdeményezéseit igyekszünk mindig figyelembe venni. Próbálunk családias, közvetlen, kölcsönös bizalmon és megbecsülésen alapuló kapcsolatot kialakítani. A szülőkkel több közös alkalmat szervezünk a nevelés év során / anyás-apás beszoktatás, anyák-napja, évzáró, ballagás, fogadóóra, szülői értekezlet stb. /

Kapcsolatok a gyermekek érdekében

-        Óvoda- Fenntartó

Napi szintű egyeztetések, megbeszélések, további jó munkakapcsolat fenntartása.

-        Óvoda- Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XIV. kerületi tagintézménye

Nevelési tanácsadásban, problémás helyzetekben kérjük a segítségüket

-        Óvoda- Védőnő

Kötelező szűrővizsgálatok

-        Óvoda- Orvos, fogorvos

Szűrővizsgálatok

 

Szülői értekezletek - Szülői értekezletek a csoportokban

 

A csoports zintű szülői értekezletek időpontja 16:30 óra, az ettől eltérő időpontot az óvodapedagógusok jelzik.

 

Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:

-        Csoportprofil ismertetése

-        Feladataink a 3 éves és az 5 éves gyermekek logopédiai szűrővizsgálatával (kérdőíves felmérés a szülők körében) kapcsolatosan

-        Az óvodán kívüli óvodai nevelés intézményi és csoport szintű gyakorlatának bemutatása (tájékoztatás)

-        Fokozott felkészülés a valamennyi óvodai csoportban feldolgozásra kerülő nevelés-tanulással kapcsolatos témában

–       Óvodában dolgozó logopédus, gyógypedagógus bemutatása

-        Házirend ismertetése, felelevenítése

-        Tankötelezettségi törvény és aktuális feladatok

-        Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-        Éves nevelési és tanulási terv ismertetése

-        Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata

-        Pedagógus, vezetői, intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)

-        Korcsoporttól függetlenül, már a legelső, és minden további szülői értekezleten kerüljön feldolgozásra az iskolai életre történő alkalmasság témakör, kidomborítva az együttnevelés folyamatos szükségszerűségét.

-        Intézményi dokumentumok nyilvánosságának biztosításáról történő tájékoztatás

-        Adatvédelemmel kapcsolatos belső szabályok ismertetése

-        Minden, a szülőket érintő tartalom ismertetése

 

Javasolt tartalmak:

-        A nevelési év kiemelt céljaihoz és feladataihoz kapcsolódó tartalmak:

-        Együtt a családdal – A család-óvoda kapcsolata

-        A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége

-        A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot

-        Gyermek megismerési technikák: Neveltségi szint mérése, DIFER- mérés stb.

-        A differenciálás elvének érvényesítése

-        Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire

-        A gyermekek motiválása, aktivizálása

-        Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra)

-        Közös feladataink és lehetőségeink a gyermekek tehetségének kibontakoztatásában

-        Önértékelés során alkalmazott szülői kérdőívek közös értelmezése

 

Csoportonként évente legalább két alkalommal előre tervezett szülői értekezletek:

Ssz.

Csoport neve

 

Tervezett téma

Időpont

1.

Meggyeskert

(telephely)

Beszoktatás, nevelési év programjai, mérő lapok

2022.09. eleje

2023. 02. eleje

2.

Nefelejcs

(székhely)

Difer mérés, iskolakötelezettség, külső programok, fakultatív programok

2022..09. eleje

2023. 02. eleje

3.

Százszorszép

(székhely)

Befogadás menete, hetirend, napirend, gyermeki fejlődést nyomon követő lapok, fakultatív programok

2022. 09. eleje

2023. 02. eleje

 

Az óvodapedagógusok fogadó órái

Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal jelenléti vagy online formában, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló/Fejlődésmutató összegző adatlap) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportokban dolgozó óvodapedagógusok és logopédus fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.

 

6.A pedagógiai munka feltételei

6.1.

Tárgyi, infrastrukturális feltételek

-        Hogyan felel meg az infrastruktúra az intézménynevelési/tanítási struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

–       Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányokat a fenntartó felé.

-        Hogyan felel meg az intézményi tárgyi környezet a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának?

-        Milyen az IKT- eszközök kihasználtsága?

 

A pedagógiai munka feltételei - Tárgyi feltételek

Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányosságokat a fenntartó felé. Igyekszünk szépen, esztétikusan, tisztán tartani az óvoda épületét, és az egyes helyiségeit optimális funkcióit megtalálni, kiaknázni. A külső környezet esztétikáját, törvényi megfelelését biztosítottuk. Törekszünk a balesetmentes, biztonságos környezet kialakítására. A foglalkozási eszközök beszerzése folyamatosan történik, jó minőségű és különleges eszközöket is tudunk vásárolni. Minden ábrázoló tevékenységhez kiváló anyagok állnak a gyerekek rendelkezésére. Törekszünk a nagyon jó minőségű, és a különleges technikák gyakorlásához szükséges kellékek biztosítására.

 

6.2.

Személyi feltételek

-        Hogyan felel meg a humánerőforrás az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

–       Az intézmény rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő/ tanító munka humánerőforrás-szükségletéről.

–       A humánerőforrás szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a fenntartó számára.

 

Szemléletmódunkat befolyásoló egyetemes emberi értékek:

Eszmei értékek:

- humanizmus,

- demokratizmus

Erkölcsi-, és interperszonális magatartás értékek:

- az "én" tisztelete,

- a különbözőség, nyitottság, őszinteség, szeretet,

- az udvariasság,

- a család, a haza tisztelete, szeretete,

- felelősség tudat

Kulturális értékek:

- a kultúra iránti érzékenység elfogadása,

- a hagyomány tisztelete,

- a természetes környezet védelme,

- az ember és környezet harmóniája,

- az "élet" tisztelete

Gyermekkép: kiegyensúlyozott, boldog gyermek. A gyermek választ, hogy milyen

tevékenységbe, mikor, kivel kapcsolódik be. A gyermek harmonikus fejlesztését a

néphagyomány-ápolás, a természetóvás gazdag eszközrendszerével segítjük elő.

Az óvónői minta: az óvónő a néphagyományőrző szemlélettel azonosul és így elsajátítja

azokat az ismereteket, készségeket, amelyek a program megvalósításához szükségesek.

Biztonságot áraszt, képes hitelessé tenni önmagát, tudatosan alkalmazza a

metakommunikáció, a „testnyelv” kifejező eszközeit. Kezdeményező, elfogadó a nevelési

folyamatban, követi és tiszteletben tartja az egyes gyerek és a család haladási irányát, ütemét.

Segítségnyújtása egyénre szabott, amit drámapedagógiai szemlélete is segít. Nevelési

tevékenysége tudatos, abban a hagyományőrzés, a családokkal való együttműködés és a

természetszeretet meghatározó szerepet játszik.

Alkotó együttműködés a családokkal: Az óvodában folyó néphagyomány-ápolás hatása a

családok szemléletmódjában tartalmi változásokat idéz elő. Ez megmutatkozik a családok

mindennapjaiban, ünnepnapjaiban, együttműködő, cselekvő részvételükben. Fontos, hogy a

gyermeket körülvevő szűkebb és tágabb környezet (család, óvoda) összhangja

megteremtődjön. Ezáltal az óvodai neveléshez olyan hiteles többletet adunk, amellyel kiegészítjük és teljessé tesszük a gyermeki személyiség kibontakozását. A környezet külsőségeiből fakadó kulturális „szignálok” (jelzések), amelyek az óvodába lépő gyereket, felnőttet fogadják, az óvoda szellemi, emberi kisugárzását erősítik. Ezek a tudatosan kialakított és gondozott környezet jelzéseivé válnak. Ezek a jelzések hiteles alapul szolgálnak a nevelésben zajló kommunikációs folyamatokhoz, segítik az óvoda nevelési programjának elfogadását.

 

A nevelőtestület megoszlása végzettség szerint:

Főiskola/szakvizsga : Dr. Máténé Csabai Emőke, Buza Tímea

Főiskola: Nagy Bettina, Sára Dóra, Virág Vivien, Ágoston-Nagy Zsuzsanna, Juhászné Krajnyák Dalma

Dajkaképző, érettségi: Boros Fanni, Santhi Bunga Rachman, Csengeri Brigitta

A gyermekek egészségügyi ellátásának biztosítása: gyermekorvos, fogorvos, védőnő

A gyermekek fejlesztését logopédus végzi.

 

Intézményi feladatterv - pedagógus előmeneteli rendszer

2022/23 nevelési évben intézményünkben nem várható

2022/23 nevelési évben minősítési és tanfelügyeleti eljárásra várhatóan nem kerül sor.

Gyakornokok mentorálása 1 fő gyakornok.

 

Az 1-es típusú diabétesszel élő gyermekek ellátásában részt vevő kolléga/kollégák:

Név/Beosztás

Hatáskör és feladat

Csengeri Brigitta

dajka

Dr. Máténé Csabai Emőke

óvodapedagógus

 

6.3.

Szervezeti feltételek

-        Milyen szervezeti kultúrája van az intézménynek, milyen szervezetfejlesztési eljárásokat, módszereket alkalmaz?

–       Az intézmény munkatársai gyűjtik és megosztják a jó tanulásszervezési és pedagógiai gyakorlatokat az intézményen belül és kívül.

-        Milyen az intézmény hagyományápoló, hagyományteremtő munkája?

-        Hogyan történik az intézményben a feladatmegosztás, felelősség- és hatáskörmegosztás?

-        Hogyan történik a munkatársak bevonása a döntés-előkészítésbe (és milyen témákban), valamint a fejlesztésekbe?

-        Milyen az intézmény innovációs gyakorlata?

–       Az intézmény lehetőségeket teremt az innovációt és a kreatív gondolkodást ösztönző műhelyfoglalkozásokra, fórumokra.

–       A legjobb gyakorlatok eredményeinek bemutatására, követésére, alkalmazására nyitott a testület és az intézményvezetés

 

Humán erőforrás fejlesztése

-        Gyakornokok mentorálása

Ssz.

Gyakornok

Gyakornoki idő

Mentor

Gyakornoki vizsga

várható időpontja

1.

Sára Dóra

2022. 05. 01. – 2024. 05. 01.

Nagy Bettina

2024 tavasz

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

 

-        Hogyan jelennek meg a Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott Óvodai nevelés országos alapprogram céljai a pedagógiai programban?

–       Az intézmény folyamatosan nyomon követi a pedagógiai programjában foglaltak megvalósulását

–       A tervek nyilvánossága biztosított.

-        Hogyan történik a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok racionalizálása, megvalósítása?

Pedagógiai gyakorlati munkánk során kiemelten fókuszálunk az Óvodai nevelés országos alapprogramjának alábbi „üzeneteire”:

  • Az egészséges életmód alakítása

Az egészséges életmódra nevelés, az egészséges életvitel igényének alakítása, a gyermek testi fejlődésének elősegítése ebben az életkorban kiemelt jelentőségű. Ezen belül az óvodai nevelés feladata:

-        a gyermek gondozása, testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése;

-        a harmonikus, összerendezett mozgás fejlődésének elősegítése;

-        a gyermeki testi képességek fejlődésének segí

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 34
Tegnapi: 23
Heti: 183
Havi: 651
Össz.: 65 893

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2022/23
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »