ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ (általános)

 

Az Adatkezelési tájékoztató alapja, Magyarország Alaptörvényének „Szabadság és Felelősség” fejezete VI. cikk (2) bekezdése szerint „Mindenkinek joga van személyes adatai védelméhez”.

 

A jelen Adatkezelési tájékoztató tartalmazza az Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhelye: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61., adószám:  18137460-1-42, Bírósági nyilvántartási szám: 2580), valamint a fenntartásában működtetett Napraforgó Családi bölcsőde hálózat és Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei mint Adatkezelő az általa üzemeltetett http:// www.aranylonapraforgo.hupont.hu, www.anaszabalyzatok.hupont.hu, weboldal és az ott található „Fenntartott intézmények” elnevezésű linkben felsorolt egyéb címeken elérhető weboldalak www.aranylo-napraforgo.hu, www.meggyeskert.hu) (a továbbiakban: „weboldal”) (Üzemeltetők) által nyújtott szolgáltatásaihoz kapcsolódó oldalak, aloldalak és szolgáltatások (együttesen: Szolgáltatás) keretében végzett személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat, valamint az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást.

 

1, BEVEZETÉS, ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ:

 

A Szolgáltatás technikai hátterét az Üzemeltető biztosítja, a szervereken elhelyezett szoftverek üzemeltetését maga végzi.

Az Adatkezelési tájékoztató minden felhasználó számára elérhető, vagy a www.aranylonapraforgo.hupont.hu vagy az www.anaszabalyzatok.hupont.hu, weboldalakon „Adatkezelési tájékoztató” linken, valamint a tevékenységéhez kapcsolódó összes weboldalon teljes tartalomban, vagy a nevezett honlapra mutató hivatkozás által.

 

A Szolgáltatás használatának megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen Adatkezelési tájékoztató feltételeit. A jelen Adatkezelési tájékoztatóra mutató hivatkozás folyamatosan elérhető a Szolgáltatás nyitóoldalán.

 

1.1  Az Adatkezelési tájékoztató az elkészítésekor hatályos jogszabályok rendelkezései alapján készült. Az Adatkezelési tájékoztató módosulhat a vonatkozó jogszabályok változása esetén, illetve az Aranyló Napraforgó Alapítvány fenntartja magának a jogot az Adatkezelési tájékoztató bármikori megváltoztatására a hatályos jogszabályok keretei között. Az Aranyló Napraforgó Alapítvány az Adatkezelési tájékoztató módosításáról minden esetben megfelelően, és a GDPR-ban meghatározott átláthatóság elvének megfelelően tájékoztatja az adatkezeléssel érintett személyeket.

 

2. HATÁLYOS JOGSZABÁLYOK:

Adatkezelési tájékoztató alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:

- az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: „Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”)

- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, a továbbiakban: „Infotv.”)

 - 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (Katv.),

- 2000. évi C. törvény a számvitelről (Számv.tv.),

- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker.tv.),

- 2003. évi C. törvény – az elektronikus hírközlésről (Eht.),

- 2008. évi XLVIII. törvény – gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)

3, DEFINÍCIÓK:

adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza

adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel az adatkezelő az általa kezelt személyes adatot közli;

GDPR: az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;

érintett: az a természetes személy, akinek a személyes adatát az adatkezelő felhasználja (azzal adatkezelési tevékenységet végez; ideértve többek között az ügyfeleket, utasokat, érdeklődőket is);

az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság;

profilalkotás: személyes adatok automatizált, vagy nem automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen, vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító, email cím, telefonszám, postai cím, számlázási cím vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;

ügyfél: az adatkezelő termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve az adatkezelővel utazási, szolgáltatási vagy egyéb szerződést kötők vagy jogviszonyt létesítők.

3.1 Adatkezelő személye

A Szolgáltatással összefüggésben kezelt személyes adatok tekintetében az adatkezelő az Üzemeltető, további adatfeldolgozót nem vesz igénybe. Az Üzemeltető által kezelt személyes adatokat kizárólag az Üzemeltető és annak munkavállalói ismerhetik meg. A Szolgáltatás felhasználóira vonatkozó adatok az Üzemeltető szerverein kerülnek tárolásra.

 

4. Adatkezelésre vonatkozó tájékoztatás:

 

4.1 A honlap látogatottsági adatainak kezelése

A Szolgáltatást igénybe vevők számítógépeinek egyes adatai, IP címei a honlap-látogatottsági adatok generálása és a Szolgáltatás megfelelő működtetésének biztosítása céljából naplózásra kerülnek. Ezek az adatok bizonyos esetekben személyes adatoknak minősülnek. A naplófájlokról statisztika készül, a naplóállományok maximum egy évig kerülnek tárolásra az Üzemeltető szerverén. A felhasználók IP címeit az Üzemeltető semmilyen olyan más adathoz nem köti, amely alapján a felhasználó személye azonosítható lenne.

4.2 Cookie-k és web beaconök elhelyezése, célja

A Szolgáltatás egyes részeinek használatakor az Üzemeltető kisméretű, a felhasználóval közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatokat is tartalmazó adatfájlokat (ún. cookie-kat) telepíthet a felhasználó számítógépére adatfeljegyzés, a felhasználó azonosítása, a felhasználó további látogatásainak megkönnyítése, a Szolgáltatás hatékonyságának növelése céljából. Az adatfájlok használatának eredményeképpen az Üzemeltetőhöz került adatokat az Üzemeltető nem kapcsolja az adott felhasználó azonosító adataihoz. Az ún. session cookie-k a cookie-kben beállított határidő végével automatikusan törlődnek.

 

A felhasználónak böngészőjében a cookie-k vonatkozásában az alábbi lehetőségei vannak:

  • Beállíthatja, hogy értesítést kapjon arról, ha az Üzemeltető cookie-t kíván elhelyezni a számítógépén.
  • A cookie-k küldését bármikor megtilthatja.


E körben kiemelendő, hogy a cookie-k el nem fogadása azt eredményezi, hogy ezzel összefüggésben bizonyos oldalak vagy funkciók nem működnek megfelelően, valamint lehetséges, hogy a felhasználó nem kap jogosultságot bizonyos adatokhoz való hozzáféréshez. Az Üzemeltető által elhelyezett cookie-kon túl a felhasználó gépére harmadik személyek is telepíthetnek adatfájlokat. Ilyen eset lehet például ha a felhasználó a Szolgáltatás keretén belül ellátogat egy másik weboldalra.

Az Üzemeltető honlapjain web beaconöket nem alkalmaz.

 

4.2.1. A honlapokon megjelenő hirdetések és statisztikák kedvéért a honlapok böngészése során harmadik fél (pl. a Google) is elhelyezhet cookie-t az Ügyfél számítógépén. Ennek célja lehet, hogy az Ügyfelet érdeklő hirdetések jelenhessenek meg az Ügyfél számára, vagy, hogy statisztika készíthessen a honlap látogatóiról és azok böngészési szokásairól.

 

Hogyan használja a Google a cookie­­-kat?

A cookie egy rövid szöveg, amelyet a felkeresett webhely küld el böngészőjébe. Segítségével a webhely megjegyzi a látogatásával kapcsolatos információkat, például az Ön által használt nyelvet és egyéb beállításokat. Ezáltal gördülékenyebbé válhat a következő látogatás, és könnyebb lesz a webhely használata. A cookie-k fontos szerepet játszanak. Nélkülük az internet használata sokkal nehézkesebb lenne.

Többféle célra használjuk fel a cookie-kat. Ilyen cél például a biztonságos keresés beállításainak megjegyzése, az Ön számára lényegesebb hirdetések megjelenítése, az adott oldalakon fogadott látogatók számának rögzítése, segítségnyújtás a szolgáltatásainkra történő regisztrációban, az adatok védelme, valamint a hirdetésbeállításokmegjegyzése.

Láthatja a Google által használt cookie-k listáját, és megtudhatja, hogy a Google és partnerei miként használnak cookie-kat a hirdetésekben. Azt, hogy miként védjük az Ön adatait a cookie-k és egyéb információk használata közben, adatvédelmi irányelveink tartalmazzák.

4.3. Kezelt adatok köre: hírlevélre való feliratkozás esetén név és e-mail cím, üzenetküldés esetén az adatokat nem tároljuk, az üzenet az e-mailekhez hasonlóan rögtön a küldő e-mail fiókjába érkezik az önkéntesen megadott adatokkal és tartalommal.

5. Az adatkezelés célja:

 

A Szolgáltatással összefüggésben az Üzemeltető által végzett adatkezelések célja:

  • A Szolgáltatás hatékonyságának növelése.
  • A regisztrált felhasználók azonosítása.
  • A Szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerült viták rendezése.
  • Felvilágosítás nyújtása regisztrált felhasználók részére a Szolgáltatás működésével kapcsolatosan (például technikai jellegű üzenetek, a Szolgáltatás módosulásával kapcsolatos információk stb.).
  • Működési problémák elhárítása.

 

6. Adattovábbítások, harmadik személyek adatkezelései:

 

Az Üzemeltető kifejezett jogszabályi rendelkezés hiányában csak az adott felhasználó kifejezett hozzájárulásával adja át harmadik személyeknek a személyes azonosítására alkalmas adatokat. Ugyanez igaz az adatfájlok használatával az Üzemeltető kezelésébe került adatokra. Az egyes személyes adatok harmadik személyekkel való közlésére az alábbi esetekben is sor kerülhet:

  • A regisztrált felhasználók felhasználóneve nyilvános adat, tehát bárki számára hozzáférhető. A regisztrált felhasználók Szolgáltatás keretében kifejtett tevékenységét a felhasználóneve alapján bárki visszakeresheti. Abból akár személyes adatnak minősülő következtetések is levonhatóak, mindemellett lehetséges, hogy maga a felhasználó fedi fel saját maga személyazonosságát személyes azonosítását lehetővé teszi. A felhasználók továbbá elérhetővé tehetik e-mail címüket és más adataikat a weboldalon.
    Az ilyen adatok nyilvánossá tétele kizárólag az adott felhasználó saját döntése alapján történik, erre tekintettel személyes adatok önkéntes nyilvánosságra hozatalának minősül. Az ilyen nyilvánosságra hozatal esetében a felhasználóknak tudatában kell lenniük azzal, hogy a nyilvánosságra hozott adatokkal bárki visszaélhet. Ezt az Üzemeltető nem tudja megakadályozni.
  • A Szolgáltatás keretén belül észlelt gyanús vagy jogsértő tevékenységekkel kapcsolatban az Üzemeltető jogosult felhívásokat vagy közleményeket küldeni vagy közzétenni, akár az egyes felhasználók adatainak felhasználásával.
  • A Szolgáltatás meghatározott részeit (például reklámok megjelenítése, látogatottsági statisztikák készítése) az Üzemeltető adott esetben szerződéses partnereivel (alvállalkozóival) is végeztetheti. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy az ilyen szerződéses partnerek részére egyes felhasználói adatok átadásra kerülhetnek. Mindemellett az ilyen szerződéses partnert titoktartási kötelezettség terheli.
    Ezen szerződéses partnerek az önkéntesség elvének megfelelően csak az egyes felhasználók hozzájárulásával saját jogukon és saját céljaikra is gyűjthetnek felhasználói adatokat, a jogszabályoknak és az adott személy vagy társaság saját adatvédelmi nyilatkozatában foglaltaknak megfelelően.
  • Az Üzemeltető együttműködik a nyomozati jogkörrel rendelkező szervekkel és a bíróságokkal a Szolgáltatás keretén belül elkövetett jogsértések (például csalás, szellemi alkotásokhoz fűződő jogok megsértése) felderítése és szankcionálása érdekében, és teljesíti a jogszabályi rendelkezésen alapuló adatkéréseket.

 

7. Adatbiztonság:

 

Bár az Üzemeltető az iparági standardoknak megfelelő biztonsági intézkedéseket foganatosít ennek biztosítására, nem garantálja, hogy a felhasználók a Szolgáltatás keretében kifejtett tevékenységével kapcsolatos vagy a Szolgáltatáson belül megjelenített személyes adatai kizárólag a jelen Adatkezelési tájékoztatóban meghatározott módokon kerülnek kezelésre. Harmadik személyek, vagy akár más felhasználók is képesek lehetnek arra, hogy jogellenesen az adatvédelmi és személyiségi jogokat védő jogszabályi rendelkezések oltalma alá tartozó üzeneteket vagy adatokat hallgassanak le vagy fürkésszenek ki. Ezen felül a felhasználó is megadhatja személyes adatait harmadik személyeknek, akik azt jogellenes célra vagy módon is felhasználhatják.

A felhasználókat kizárólagos felelősség terheli a személyes azonosítójuk és jelszavuk használatáért, ideértve az azonosító és a jelszó használatával összefüggő valamennyi tevékenységért. Ebből kifolyólag javasolt az ilyen azonosító felhasználóhoz való kapcsolódásának tényét és a felhasználói névhez kapcsolódó jelszót titokban tartani. Amennyiben a felhasználó ezeket az adatokat mégis felfedi egy harmadik személy számára, ennek következtében elveszítheti a Szolgáltatás keretében az Üzemeltető által kezelt adatai feletti rendelkezés lehetőségét.

 

8. TÖRVÉNYTELEN INTERNETES HIVATKOZÁSOK:

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány, valamint a fenntartásában működtetett Napraforgó Családi Bölcsőde hálózat és Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelye elhatárolja magát azoktól az esetektől, amikor az általuk üzemeltetett oldalakon rá mutató internetes hivatkozásokat törvénytelenül működtetett, obszcén tartalmat hordozó, illetve bárkit sértő tartalmakat hordozó internetes oldalakon helyezik el. A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén az Aranyló Napraforgó Alapítvány jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolítását, továbbá a jogsértéssel felmerült esetleges kárának a megtérítését követelni.

 

9. Záró rendelkezések:

9.1 Jogok gyakorlása, jogorvoslat

  • Felvilágosítás. A felhasználók jogosultak személyes adataik kezeléséről, felhasználásáról tájékoztatást kérni az aranylonapraforgo@gmail.com, napraforgo.ovibolcsi@gmail.com meggyeskert.ovibolcsi@gmail.com e-mail címeken.
  • Adatmódosítás, adattörlés. A Szolgáltatás keretén belül a regisztrált felhasználóknak lehetőségük van az általuk megadott adatok módosítására és javítására, amely funkciót a személyes fiókjukba (account) történő bejelentkezés útján érhetnek el. A regisztrált felhasználó írásban, az alábbi e-mail címre elküldött levélben kérheti fiókja megszüntetését vagy adatai törlését: aranylonaprafogro@gmail.com napraforgo.ovibolcsi@gmail.com meggyeskert.ovibolcsi@gmail.com
  • Jogorvoslat. Az a felhasználó, aki úgy érzi, hogy az Üzemeltető megsértette személyes adatai védelméhez való jogát, igényét polgári bíróság előtt érvényesítheti, vagy kérheti az adatvédelmi biztos segítségét is. Az erre, valamint az adatkezelő kötelezettségeire vonatkozó részletes törvényi rendelkezéseket a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény tartalmazza.

 

9.2 Felelősség

Az Üzemeltető a felhasználók által a Szolgáltatás keretén belül tárolt, elérhetővé- vagy közzétett és küldött információkért mindennemű felelősségét kizárja.

Amennyiben az Üzemeltető tudomást szerez arról, hogy a felhasználó valamely harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat sértő módon a Szolgáltatás használata során más személy személyes adatait adja meg, a Szolgáltatáson belül nyilvánosan hozzáférhető vagy jogellenesen megszerzett személyes vagy egyéb adatokat harmadik személyek jogait vagy jogszabályt sértő módon használja vagy egyébként a jelen Adatkezelési tájékoztatóban foglalt rendelkezéseket megszegte illetve a Szolgáltatás használata során kárt okozott, az Üzemeltető megteszi a szükséges lépéseket a kár megtérítése, illetőleg a jogi úton történő felelősségre vonás érdekében.

 

9.3 Módosítás

Az Üzemeltető fenntartja a jogot a jelen Adatkezelési tájékoztató módosítására. Módosítás esetében az Üzemeltető a módosított Adatkezelői tájékoztatást elérhetővé teszi a Szolgáltatás nyitóoldalán.

 

 

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ (munkavállaló)

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.; adószám: 18137460-1-42, egyben Munkáltató) által fenntartott Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.; OM azonosító: 201627, adószám: 18272781-1-42, egyben Munkáltató, továbbiakban: Óvoda Intézmény), elkötelezett a vele munkavállalói/köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók személyes adatainak védelme iránt, ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése, kezelése, felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény, valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és az egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit megtartva járjon el. 

A jelen adatkezelési tájékoztató a Munkáltató és az Ön között létrejött munkaszerződés, vagy „Kinevezés köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyba a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény alapján”, elválaszthatatlan része, melynek megismerését és elfogadását Ön, az Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat aláírásával nyugtáz.

A Munkáltatóval történő munkavállalói/  köznevelési foglalkoztatotti jogviszony létrejöttével elismerik, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és hozzájárulnak ahhoz, hogy a Munkáltató az Ön által megadott adatokat az irányadó jogszabályok szerint kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy elérhetőségi adataikat a Munkáltató az adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a munkavállalással kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önt érintő egyéb változásokról, a Munkáltató újdonságairól Önt tájékoztassa.

Értelmező rendelkezések

Érintett

Bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;

Személyes Adat

Az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

Hozzájárulás

Az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

Tiltakozás

Az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri;

Adatkezelő

Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja;

Adatkezelés

Az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

Adattovábbítás

Az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

Nyilvánosságra Hozatal

Az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

Adattörlés

Az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges;

Adatmegjelölés

Az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;

Adatzárolás

Az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

Adatmegsemmisítés

Az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

Adatfeldolgozás

Az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik;

Adatfeldolgozó

Az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is - adatok feldolgozását végzi;

Adatállomány

Az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;

Harmadik Személy

Olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

EGT-Állam

Az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez;

Harmadik Ország

Minden olyan állam, amely nem EGT-állam;

Adatvédelmi Incidens

Személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.

A kezelt adatok köre

A Munkáltató által kezelt személyes adatok azon adatok, amelyek a munkavállalói/köznevelési foglalkoztatotti jogviszony során az Óvoda Intézmény birtokába kerülnek. Ezen személyes adatok a következők:

• a munkavállaló/köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban lévő neve, lánykori neve

• a születési helye, ideje,

• anyja neve,

• neme, állampolgársága,

• lakóhelyének, tartózkodási helyének címe,

• társadalombiztosítási azonosító jele,

• adószáma,

• nem magyar állampolgár esetén a Magyarországon való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,

• telefonszáma, e-mail címe,

• családi állapota,

• a gyermek(ei)nek születési ideje, helye, neve,

• egyéb eltartottak száma, az eltartás kezdete,

• oktatási azonosítója

• pedagógusigazolvány száma,

• munkaviszonyra vonatkozó adatok,

• heti munkaideje,

• erkölcsi bizonyítvány,

• legmagasabb iskolai végzettség (több végzettség esetén valamennyi),

  • szakképzettségek,
  • iskolarendszeren kívüli oktatás keretében szerzett szakképesítések, valamint meghatározott munkakörök betöltésére jogosító okiratok adatai,
  • tudományos fokozat,
  • idegennyelv-ismeret.

Az adatkezeléssel érintettek köre

Kizárólag azon személyek személyes adatait kezeljük, akik hozzájárultak az adatkezeléshez, vagy ha azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Az Öntől származó személyes adatokat abban az esetben kezelünk, ha az érintett hozzájárult személyes adatainak harmadik személy, illetve az Munkáltató részére történő továbbításához. A Munkáltató a kezelt adatokat továbbadni sem reklámcélú felhasználás, sem egyéb célra – az Ön kifejezett hozzájárulása hiányában – nem jogosult.

A személyes adatoknak az Ön általi, a Munkáltató részére történő átadásával az adatkezeléshez való hozzájárulás megadottnak minősül.

Ön a személyes adatok Munkáltató részére történő átadásával szavatolják, hogy azok vonatkozásában az adatkezelésre, így különösen az adattovábbításra is kiterjedően jogosultak.

Az Intézmények kizárják a felelősségét a fenti szavatosságvállalás megsértésével összefüggésben érvényesített minden igény vonatkozásában, egyúttal Ön kötelesek az Intézmény(ek)nek a fenti szavatosságvállalás valótlanságával, vagy téves voltával összefüggésben felmerült valamennyi kárát megtéríteni.

Az adatkezelés célja

Az adatkezelés célja a Munkáltató birtokába került személyes adatok vonatkozásában:

  • munkavállalói/köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyból adódó feladatok;
  • Óvoda Intézmény munkavállalók/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók esetében a köznevelési feladatokból adódó, törvények által előírt dokumentációk vezetése;
  • Intézményi munkavállalók/köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók esetében a jogszabályok által előírt dokumentáció vezetése;
  • Óvoda Intézményi munkavállalók/köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók esetében a Köznevelési Információs Rendszer adatbázisában való adatrögzítés, oktatási azonosítószám igénylése, jogviszonyra vonatkozó adatok kezelése;
  • jogszabályi előírások alapján
  • hírlevelekkel történő tájékoztatás főként a Munkáltató működésével, elérhetőségével összefüggésben.

Az adatkezelés időtartama

Az adatkezelés kizárólag a munkavállalói/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyának létrejöttétől, annak megszűnéséig áll fenn és kizárólag azzal a személyes adattal történik, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlenül szükséges és a cél elérésére egyébként alkalmas, így különösen, amíg az Ön tájékoztatásával, a szolgáltatások teljesítésével és a kapcsolódó ügyintézéssel összefüggő jogai és kötelezettségei fennállnak.

Az adatkezelés időtartama

a)       a munkavállalói/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyból származó igények elévülési ideje illetve

b)      a jogszabályi kötelezettségekkel összefüggő igények elévülési ideje közül a hosszabb időtartam.

Az adatok feldolgozása

A Munkáltató az adatkezelési tevékenységéhez az alábbi adatfeldolgozók közreműködését és szolgáltatásait veszi igénybe:

Csík-Nagy Bettina igazgató/h (Óvoda Intézmény),

Dr. Máténé Csabai Emőke megbízott igazgató/h

Szántó Szandra gazdasági ügyintéző

Madarász Károly kuratóriumi elnök (Intézmény)/vagy az általa meghatalmazott személy

Tax-Action Kft. (székhely: 1156 Budapest, Szilas park 10. 1/24., cégjegyzékszám: 01-09-183052) könyvelő iroda

Az adatok megismerésére jogosultak

A munkavállalói/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyának létrejöttével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Ön által megadott személyes adatokat a Munkáltató munkavállalói/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók, vezető tisztségviselői, az adatfeldolgozásban részt vevő alkalmazottai, továbbá azon partnerei, amelyeknek a részére történő adattovábbításhoz Ön hozzájárul, megismerjék és kezeljék.

A Munkáltató a nyilvántartott adatokat– jogszabályban meghatározottak szerint, a személyes adatok védelmére vonatkozó célhoz kötöttség megtartásával – továbbíthatja:

         •   fenntartónak,

• könyvelő irodának, munkaviszony létesítésével kapcsolatban NAV-nak NEAK-nak.

• a bíróságnak, ügyészségnek, rendőrségnek,

• a közneveléssel összefüggő igazgatási tevékenységet végző közigazgatási szerveknek,

• nemzetbiztonsági szolgálatnak,

● jogszabályban előírt hatóságok, MÁK,

• OH:  adatszolgáltatás,

  • · OVIKRÉTA

• KIR-be (központi információs rendszer) történő adatszolgáltatás.

Adatok átadása és továbbítása

Tisztában vagyunk azzal, hogy az Ön adatai értéket képviselnek és mindent megteszünk annak érdekében, hogy azokat adatkezelésünk során megvédjük.

A velünk közölt személyes adatokat meghatározott esetekben megosztjuk a velünk együttműködő vagy nevünkben eljáró harmadik személyekkel, ha ez szükséges azon cél eléréséhez, amelynek érdekében az érintett, illetve Ön az adatokat közölték.

Gondoskodtunk azonban arról, hogy ezek a harmadik személyek az információt és adatokat megfelelően védjék.

A Munkáltató a személyes adatokat továbbíthatja olyan harmadik személy adatfeldolgozók felé, amelyek megfelelő szintű technikai és szervezeti garanciákat nyújtanak. A Munkáltató az általánosan elfogadott adatvédelmi gyakorlatnak megfelelően külső szolgáltatókat vehet igénybe rendszeres szerverkarbantartás, adattárolás vagy egyéb informatikai feladatok elvégzésére.

Egyéb harmadik személyekkel csak akkor osztunk meg információt, ha

  • ahhoz az érintett hozzájárulásával rendelkezünk;
  • azt számunkra jogszabály írja elő; vagy
  • az jogi eljárások céljából, azokkal kapcsolatban vagy jogszabály által biztosított jogok gyakorlása vagy védelme érdekében szükséges.

Az Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat aláírásával Ön kifejezett hozzájárulást ad az adatok ilyen jellegű továbbításához, illetve szavatolja, hogy a személyes adatokat ilyen céllal a Munkáltató átadni jogosult.

Amint megszűnnek az adatok jogszerű kezelésének vagy átadásának feltételei, a Munkáltató haladéktalanul intézkedik a személyes adatok adatbázisból törlése iránt.

Adatbiztonság

Az adatkezelés során a Munkáltató tudomására jutott, mind az elektronikus információs rendszerben tárolt, mind a hagyományos papíralapú adathordozókon tárolt adatokat a legnagyobb körültekintéssel, szigorúan bizalmasan kezeli és minden törvényes eszközzel törekszik védeni azokat különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, egyéb visszaélés, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen műszaki és szervezési intézkedésekkel.

A Munkáltató zárt IT-rendszere megfelelő biztonságot nyújt az adatok elektronikus információs rendszerben való kezeléséhez. Adatkezelőink és partnereink a Munkáltatóhoz hasonlóan gondoskodnak az adatok védelméről és azokat szigorúan csak célhoz kötötten használják. A kezelt adatok az arra feljogosítottak számára hozzáférhetőek, az adatok hitelessége és hitelesítése biztosított, valamint az adatok a jogosulatlan hozzáférés ellen védettek.

A Munkáltató az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen. Az Intézmény olyan technikai, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatok biztonságáról, ami az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt. Általánosan elfogadott technológiai és működésbiztonsági megoldásokat vezettünk be annak érdekében, hogy megakadályozzuk az azonosítható személyes adatok elvesztését, módosítását, megsemmisítését vagy az azokkal történő visszaélést. A tőlünk telhető legnagyobb mértékben gondoskodunk arról, hogy megfelelő titoktartási kötelezettségvállalás, valamint technikai és biztonsági intézkedések révén biztosítsuk a Munkáltató által kezelt személyes adatok védelmét. A személyes adatokhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező, titoktartási kötelezettséget vállaló munkatársaink, illetve az arra feljogosított adatkezelők férhetnek hozzá.

Hírlevél

A munkaviszony/ köznevelési foglalkoztatotti jogviszony létrejöttével, valamint email címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a Munkáltató a megadott email címre a Munkáltatóval kapcsolatosan tájékoztatásokat, értesítéseket küldjön hírlevél formájában. A feliratkozás önkéntes és bármikor visszavonható válasz e-mail segítségével.

A feliratkozás során megadott kapcsolattartói adatokat a Munkáltató saját ügyfélkapcsolat menedzsment rendszerében – az Európai Unión belül, Magyarországon található szervereken – tárolja, azokat bizalmasan kezeli, illetéktelen személyeknek nem adja át, elérhetővé nem teszi.

A Munkáltató fenntartja a jogot, hogy a hírlevélküldésből bárkit, bármikor kizárjon.

Az adatokat mindaddig kezeli a Munkáltató, ameddig azok törlését az érintett nem kéri, illetve a kapcsolattartás okafogyottá válik (jogviszony megszűnés).

Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogai

Tájékoztatáskérés

Az érintettek tájékoztatást kérhetnek az Ön által átadott és a Munkáltató által kezelt személyes adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – személyes adatuk továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

A tájékoztatás iránti kérelmet – az érintettek adatai biztonsága érdekében – csak személyesen teljesíti a Munkáltató. Ennek érdekében a tájékoztatás iránti kérelmet írásban postán történő megküldés esetén teljes bizonyító erejű magánokirat formájában, e-mailben illetve faxon a megfelelő azonosító adatok megadásával van lehetőség az Intézmény részére megküldeni. A Munkáltató a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 napon belül írásban, közérthető módon megadja a tájékoztatást az érintett által megadott címre.

Felhívjuk a figyelmet, hogy évente egy-egy adatkörre vonatkozó tájékoztatás ingyenes, további tájékoztatásért a Munkáltató költségtérítést számíthat fel.

Helyesbítés

Amennyiben az érintett jelzi – a pontosított személyes adat egyidejű megadásával – a Munkáltató felé, hogy a kezelt személyes adat a valóságnak nem felel meg vagy a Munkáltató egyéb úton tudomást szerez a személyes adatok hibájáról és a helyes adatokról, akkor a személyes adatot a Munkáltató helyesbíti. A helyesbítésről, illetve a helyesbítésre vonatkozó kérelmének elutasításáról a Munkáltató értesíti az érintettet.

Törlés vagy zárolás

Az érintettek jogosultak személyes adatik törlését vagy zárolását kérni. A személyes adatokat abban az esetben zároljuk, amennyiben a rendelkezésére álló információ alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett személy jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, amíg fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta. A törlés vagy zárolás megtörténtéről értesítjük, vagy a törlésre illetve zárolásra vonatkozó kérelmének elutasításáról tájékoztatjuk az érintett személyeket.

Tiltakozás

Az érintetek – a kötelező adatkezelés esetét kivéve – jogosultak tiltakozni személyes adataik kezelése ellen,

  • ha a személyes adatai kezelése vagy továbbítása kizárólag a Munkáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az Intézmény vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges; vagy
  • ha a személyes adatai felhasználása közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik, amennyiben ahhoz nem járultak hozzá; vagy
  • törvényben meghatározott egyéb esetekben.

A Munkáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Ha a tiltakozás megalapozott, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – az Intézmény megszünteti, az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

Együttműködés megtagadása direkt marketing kapcsán

A közvetlen üzletszerzésre irányuló, ún. direkt marketing levelekkel kapcsolatos együttműködésüket az érintettek jogosultak bármikor indokolás nélkül megtagadni. Ennek keretében jogosultak megtagadni vagy megtiltani névadataiknak a kapcsolat-felvételi, illetve üzletszerzési listán való szerepeltetését, közvetlen üzletszerzési – illetőleg azon belül meghatározott konkrét – célra történő felhasználását, illetve harmadik személynek átadását.

Az adatváltozás bejelentése

Ön a saját rendelkezési körükbe tartozó, az Intézmény által kezelt adatok megváltozását 10 napon belül, az Óvoda Intézmény által kezelt adatok megváltozását pedig 5 napon belül jogosultak és egyben kötelesek bejelenteni. Ennek elmulasztásából eredő következményekért Önt terheli minden felelősség.

Jogorvoslathoz való jog

A személyes adatok védelmével kapcsolatos panasszal és az adatkezeléssel kapcsolatos kérdésekkel az érintettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530 Budapest, Pf.:5), továbbá jogorvoslatért bírósághoz fordulhatnak.

Jogok korlátozása

A fentiek szerinti jogok kivételes esetekben, jogszabályi rendelkezés alapján korlátozhatók, így különösen az érintett vagy mások jogainak védelme érdekében.

A Munkáltató az Ön adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást csak és kizárólag erre jogszabályban felhatalmazott szervek megkeresésére, jogszabályban meghatározott esetekben teljesít.

AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI

 

  • A fenntartó Alapítvány honlapján
  • A fenntartó székhelyén
  • Az intézmény honlapján
  • Az Intézmény irodájában
  • Az Intézmény székhelyén
  • Az igénybevevő kérésére nyomtatott formában

Egyebek

A Munkáltató fenntartja magának a jogot a jelen adatvédelmi tájékoztató bármikori egyoldalú módosítására. A tájékoztatás változásáról Önt írásban egyértelműen tájékoztatjuk a felvételi adatlapon megadott elérhetőségeik valamelyikén.

Kérdés vagy észrevétel esetén forduljon bizalommal a Munkáltatóhoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén.

  • telefonszám: 06-30-591-1420
  • e-mail: napraforgo.ovibolcsi@gmail.com
  • cím: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.
  • postacím: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.

 

 

ADATKEZELÉSHEZ HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT (szülő)

 

Alulírott……………………………………...szülő (gyermek neve: …………………………….., )

 

hivatkozással az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. OM: 201627; „Intézmény”; telephely ……………………...………………………………., címe:……………………………………), és köztünk, szülő, törvényes képviselő az óvodai  jogviszonnyal és egyéb kapcsolódó szolgáltatás nyújtása tárgyában létrejött

 

a személyes adatok kezelésével kapcsolatosan az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Info tv.”) rendelkezéseinek megfelelően a következő nyilatkozatot tesszük:

 

  1. Hozzájárulunk ahhoz, hogy az Intézmény és telephelyei  és gyermekem között létre jött óvodai jogviszonnyal, és egyéb kapcsolódó szolgáltatás nyújtása tárgyában fennálló óvodai  jogviszony keretében az Intézménnyel írásban vagy szóban közölt személyes adatokat az Intézmény a jogszabályokban meghatározott kötelezettségei teljesítése érdekében illetve az alábbi célokra használja, informatikai rendszerében (adatbázisában) biztonságos helyen tárolja, nyilvántartsa és kezelje gyermekem óvodai jogviszonyának fennállása illetve az óvodai jogviszonyból származó igények érvényesítésének és a jogszabályban meghatározott kötelezettségek teljesítésével összefüggésben irányadó elévülési idő tartamára:
  • óvodai jogviszonyból adódó feladatok,
  • a köznevelési feladatokból adódó, törvények által előírt dokumentációk vezetése;
  • Köznevelési Információs Rendszer (KIR) adatbázisában való adatrögzítés, oktatási azonosítószám igénylése, jogviszonyra vonatkozó adatok kezelése;
  • jogszabályban előírtak alapján, MÁK;
  • OVIKRÉTA
  • hírlevelekkel történő tájékoztatás főként az Intézmény működésével, elérhetőségével összefüggésben.
  1. Tudomásul veszem, hogy az Intézmény az óvodai jogviszonnyal  összefüggésben különösen az alábbi személyes adatokat kezeli:

•    a gyermek neve,

•    a gyermek születési helye, ideje,

•    neme, állampolgársága,

•    lakóhelyének, tartózkodási helyének címe,

•    társadalombiztosítási azonosító jele,

•    nem magyar állampolgár esetén a Magyarországon való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,

•    szülő, törvényes képviselő neve, lakhelye, tartózkodási helye, telefonszáma,

•    gyermek óvodai fejlődésével kapcsolatos adatok,

•    a gyermek óvodai jogviszonyával kapcsolatos adatok,

•    felvételivel kapcsolatos adatok,

•    óvodai jogviszony szüneteltetésével, megszűnésével kapcsolatos adatok,

•    a gyermek mulasztásával kapcsolatos adatok,

•    kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre vonatkozó adatok,

•    gyermekbalesetekre vonatkozó adatok,

•    a gyermek oktatási azonosító száma.

  1. Hozzájárulok ahhoz, hogy az általunk megadott személyes adatokat az Intézmény munkavállalói, vezető tisztségviselői, az adatfeldolgozásban részt vevő alkalmazottai és megbízottai megismerjék, használják és kezeljék, a személyes adatok a részükre átadásra illetve továbbításra kerüljenek.
  2. Tudomásul vesszük és elfogadjuk, hogy az Intézmény az irányadó szabályokkal ellentétes módon nem rendelkezik és nem használja a személyes adatokat, azaz legfőképp nem teszi hozzáférhetővé vagy adja át a jelen hozzájárulás által fel nem jogosított harmadik személyek számára az előzetes hozzájárulásunk nélkül. Ez nem érinti az Intézményt a személyes adatok átadására vonatkozó, jogszabályon alapuló kötelezettségeinek a teljesítését:
  3. Kijelentem, hogy tisztában vagyok a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulás bármely időpontban – kivéve az Info tv-ben meghatározott esetekben – történő visszavonására és azok kijavítására vonatkozó joggal.
  4. Tudomásul veszem, hogy az adatkezelés megszűnését követően a tárolt személyes adatok az Intézmény által törlésre kerülnek jogszabályban meghatározottak szerinti elévülési idővel.
  5. Kötelezettséget vállalok, hogy az Intézmény számára rendelkezésre bocsátott személyes adatok megváltozását 5 napon belül az Intézmény felé írásban, a megadott elérhetőségek valamelyikén bejelentem. Tudomásul veszem, hogy az ennek elmulasztásából eredő következményekért, károkért felelősség engem terhel.
  6. Kijelentem, hogy:
  •  fenntartónak,
  • a bíróságnak, ügyészségnek, rendőrségnek,
  • a közneveléssel összefüggő igazgatási tevékenységet végző közigazgatási szerveknek,
  • nemzetbiztonsági szolgálatnak,
  • tankötelezettséggel összefüggésben: közigazgatási szernek, önkormányzat jegyzőjének,
  • óvodai átvétel alkalmával: az érintett óvodához,
  • óvodai fejlődésével kapcsolatos adatai: szülőnek, pedagógiai szakszolgálatnak,
  • MÁK,
  • OVIKRÉTA
  • KIR-be (központi információs rendszer) történő adatszolgáltatás.

-          az Intézmény nem befolyásolt a hozzájárulás megadásával, annak tartalmával összefüggésben és a hozzájárulás megtagadására jogunk és lehetőségem volt;

-          ismertek számomra az adatkezelésről történő tájékoztatás kérésére, a valóságnak nem megfelelő személyes adatok helyesbítésére, adatok törlésére és zárolására vonatkozó, az Info tv. 18-23. §§-ai szerinti egyéb jogok;

-          tudomásom van róla, hogy amennyiben olyan információ jut a birtokomba, miszerint a személyes adatok kezelése során jogszabálysértésre került sor, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz vagy bírósághoz fordulhatok.

 

Kijelentem, hogy a személyes adatok kezelésével összefüggő jogokról megfelelő tájékoztatást kaptam, és szavatolom, hogy az Intézmény általam átadott személyes adatok a valóságnak megfelelnek és teljes körűek, valósak és pontosak.

A fentieket elolvastam, értelmeztem és a szabad akaratommal megegyezően fogadtam el.

Kelt:                                             

____________________________

szülő, törvényes képviselő

  1. 3.           számú melléklet

 

 

ADATKEZELÉSHEZ HOZZÁJÁRULÓ NYILATKOZAT (munkavállaló)

 

 

Alulírott……………………………………...munkavállaló (Anyja neve: ………………………….., lakcím:……………………………………………………………..

 

hivatkozással az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.; „Intézmény”; telephely neve: …………………………………………………………………., címe:…………………………………………………………), és köztünk, munkavállalói jogviszonnyal és egyéb kapcsolódó szolgáltatás nyújtása tárgyában létrejött

 

a személyes adatok kezelésével kapcsolatosan az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) rendelkezéseinek megfelelően a következő nyilatkozatot tesszük:

  1. Hozzájárulok ahhoz, hogy az Intézmény és telephelyei  a köztünk létre jött munkavállalói jogviszonnyal, és egyéb kapcsolódó szolgáltatás nyújtása tárgyában fennálló munkavállalói  jogviszony keretében az Intézménnyel írásban vagy szóban közölt személyes adatokat az Intézmény a jogszabályokban meghatározott kötelezettségei teljesítése érdekében illetve az alábbi célokra használja, informatikai rendszerében (adatbázisában) biztonságos helyen tárolja, nyilvántartsa és kezelje munkavállalói  jogviszonyom fennállása illetve a munkavállalói  jogviszonyból származó igények érvényesítésének és a jogszabályban meghatározott kötelezettségek teljesítésével összefüggésben irányadó elévülési idő tartamára:
  • munkavállalói jogviszonyból adódó feladatok,
  • a törvények által előírt dokumentációk vezetése;
  • jogszabályban előírtak alapján, MÁK; KIR
  • hírlevelekkel történő tájékoztatás főként az Intézmény működésével, elérhetőségével összefüggésben.
  1. Tudomásul veszem, hogy az Intézmény a munkavállalói jogviszonnyal  összefüggésben különösen az alábbi személyes adatokat kezeli:

•    a munkavállaló neve, lánykori neve

•    a születési helye, ideje,

•    anyja neve,

•    neme, állampolgársága,

•    lakóhelyének, tartózkodási helyének címe,

•    társadalombiztosítási azonosító jele,

•    adószáma,

•    nem magyar állampolgár esetén a Magyarországon való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat megnevezése, száma,

•    telefonszáma, e-mail címe,

•    családi állapota,

•    a gyermek(ei)nek születési ideje,helye, neve,

•    egyéb eltartottak száma, az eltartás kezdete,

•    oktatási azonosítója

•    pedagógusigazolvány száma,

•    munkaviszonyra vonatkozó adatok,

•    heti munkaideje,

•    erkölcsi bizonyítvány,

•    legmagasabb iskolai végzettség (több végzettség esetén valamennyi),

•    szakképzettségek,

•    iskolarendszeren kívüli oktatás keretében szerzett szakképesítések, valamint meghatározott munkakörök betöltésére jogosító okiratok adatai,

•    tudományos fokozat,

•    idegennyelv-ismeret.

  1. Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott személyes adatokat az Intézmény munkavállalói, vezető tisztségviselői, az adatfeldolgozásban részt vevő alkalmazottai és megbízottjai megismerjék, használják és kezeljék, a személyes adatok a részükre átadásra, illetve továbbításra kerüljenek.
  2. Tudomásul veszem és elfogadom, hogy az Intézmény az irányadó szabályokkal ellentétes módon nem rendelkezik és nem használja a személyes adatokat, azaz legfőképp nem teszi hozzáférhetővé vagy adja át a jelen hozzájárulás által fel nem jogosított harmadik személyek számára az előzetes hozzájárulásunk nélkül. Ez nem érinti az Intézményt a személyes adatok átadására vonatkozó, jogszabályon alapuló kötelezettségeinek a teljesítését:

       •     fenntartónak,

•    könyvelő irodának, munkaviszony létesítésemmel kapcsolatban NAV-nak NEAK-nak.

•    a bíróságnak, ügyészségnek, rendőrségnek,

•    jogszabályban előírtak alapján, MÁK,

•    nemzetbiztonsági szolgálatnak,

•    OH:  adatszolgáltatás, KIR, OVIKRÉTA

  1. Kijelentem, hogy tisztában vagyok a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulás bármely időpontban – kivéve az Infotv-ben meghatározott esetekben – történő visszavonására és azok kijavítására vonatkozó joggal.
  2. Tudomásul veszem, hogy az adatkezelés megszűnését követően a tárolt személyes adatok az Intézmény által törlésre kerülnek jogszabályban meghatározottak szerinti elévülési idővel.
  3. Kötelezettséget vállalok, hogy az Intézmény számára rendelkezésre bocsátott személyes adatok megváltozását 10 napon belül az Intézmény felé írásban, a megadott elérhetőségek valamelyikén bejelentem. Tudomásul veszem, hogy az ennek elmulasztásából eredő következményekért, károkért felelősség engem terhel.
  4. Kijelentem, hogy:

-          az Intézmény nem befolyásolt a hozzájárulás megadásával, annak tartalmával összefüggésben és a hozzájárulás megtagadására jogom és lehetőségem volt;

-          ismertek számomra az adatkezelésről történő tájékoztatás kérésére, a valóságnak nem megfelelő személyes adatok helyesbítésére, adatok törlésére és zárolására vonatkozó, az Infotv. 18-23. §§-ai szerinti egyéb jogok;

-          tudomásom van róla, hogy amennyiben olyan információ jut a birtokomba, miszerint a személyes adatok kezelése során jogszabálysértésre került sor, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz vagy bírósághoz fordulhatok.

 

Kijelentem, hogy a személyes adatok kezelésével összefüggő jogokról megfelelő tájékoztatást kaptam, megimertem és tudomásul vettem az adatkezelési tájékoztatót és szavatolom, hogy az Intézménynek általam átadott személyes adatok a valóságnak megfelelnek és teljes körűek, valósak és pontosak.

 

A fentieket elolvastam, értelmeztem és a szabad akaratommal megegyezően fogadtam el.

 

Kelt:

____________________________

munkavállaló

 

 

TITOKTARTÁSI NYILATKOZAT

 

Alulírott ……………….-Megbízott-(LAKCÍM: ……………….anyja neve:………….., szül.:……………………..) mint titoktartásra kötelezett

(továbbiakban: Titoktartásra Kötelezett) a jelen nyilatkozat aláírásával kötelezettséget vállalok arra, hogy a

Megbízótól:

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA                                                 (név)

1149 Budapest, Pósa L. u. 61.                                                                                (székhely)

18272781-1-42                                                                                                       (adószám)

(továbbiakban: Megbízó)

időbeli korlátozás nélkül a részemre átadott bármilyen dokumentációból, tárgyalás során és bármilyen más módon tudomásomra jutott bármilyen adatot, információt megőrzöm. Üzleti titoknak minősül különösen a Megbízó tulajdonát képező, birtokomba került minden, jogi oltalom alá eső (szabadalom, know-how, stb.) és jogi oltalom alá nem eső (pl.: a Megbízó üzletmenetét, gazdálkodását érintő elképzelések) szellemi alkotás, ötletek. Valamint a Megbízó üzletmenetére, üzleti kapcsolataira, általam a Megbízónak nyújtott szolgáltatás kapcsán és azon kívül tudomásomra jutott információk, gazdálkodásra vonatkozó adatok, illetve minden olyan adat és információ, amit a Megbízó üzleti titoknak minősít, vagy jogosan annak tekint, vagy annak az Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzata tartalmaz .

Jelen titoktartási nyilatkozat kiterjed a Megbízó által küldött ügyféladatokra is. Bármely harmadik személyről kapott személyes adatot (cím, telefonszám, demográfiai, szokásokra vonatkozó adatok) üzleti titokként kezelem. Tudomásul veszem, hogy ezen információk kiszolgáltatása személyi jogokat sértene, így az adatokat bizalmasan kezelem.

Az üzleti titkot, valamint az Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatban leírtakat képező információkat nem vagyok jogosult harmadik személy tudomására hozni, publikálni, vagy bármely más módon hasznosítani, a Megbízó érdekei ellen felhasználni. Tartózkodom minden olyan magatartástól, amely a Megbízó gazdasági, jogi egyéb érdekeit veszélyeztetné. A Megbízóval kötött bármilyen megállapodás tartalmát és bármilyen úton történt kommunikációt (tárgyalás, levelezés, telefonbeszélgetés, stb.) bizalmas információként kezelem. Minden bírtokomba kerülő, beküldött, átadott egyéb módon eljuttatott iratot, dokumentumot, okiratot, egyéb írott és íratlan (hangfelvétel) anyagot, a bírtokomba kerülés napjától számított 5 munkanapon belül, hiánytalanul visszaszolgáltatok a Megbízó részére, arról másolatot, fényképet, nem készítek, egyéb úton nem rögzítem, nem továbbítom. Tudomásul veszem, hogy fenti kötelezettségem megszegése esetén a hatályos jogszabályok szerint büntetőjogi és teljes anyagi felelősséggel tartozom.

Kelt: Budapest,

 

Titoktartásra kötelezett aláírása

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 43
Tegnapi: 23
Heti: 192
Havi: 660
Össz.: 65 902

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Adatkezelési tájékoztató 2. SZMSZ melléklet 2024.01.08
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »