MUNKATERV
2019/2020. NEVELÉSI ÉV
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA
(1149 Budapest, Pósa L. u. 61. OM: 201627)
ÉS TELEPHELYEI:
MEGGYESKERT ÓVODA (3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.)
CSIPERKE ÓVODA (8000 Székesfehérvár, Gorkij utca 32.)
KIRÁLYDOMBI MACKÓKUCKÓ MAGÁNÓVODA (1106 Budapest, Váltó u. 40.)
KÉK PINGVIN ÓVODA (1205 Budapest, Pannónia u. 30.)
FUNNYKIDS MAGÁNÓVODA (8248 Nemesvámos, Kossuth u. 79.)
ZÖLDFA ÓVODA (7400 Kaposvár, Zöldfa u.)
„Szeresd a gyermeket! Ne legyen bús, komoly,
Szemének tükriből játsszék örök mosoly.
Maradjon a gyermek: gyermek, míg csak lehet,
Majd érzi súlyosan ő is az életet.
Hintsen a kikelet tarka virágokat,
Daloljon a madár az árnyas lomb alatt.
Csörgesse a patak csillogva gyöngyeit –
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!”
Pósa Lajos
Hatályos: 2019. szeptember 01. 2020. augusztus 31.
Érvényes: A kihirdetés napjától visszavonásig
A dokumentum jellege: nyilvános
Megtalálható: iroda
Óvodáink természeti környezete jellemzően dinamikusan fejlődő, intenzív kertvárosi részben található sok családi házzal, társasházzal, lakóparkkal körül vett terület, melynek kiváló az infrastruktúrája. Az intézmények mindegyike nagyon szép családi házas környezetben található, mely teljesen ideális, nyugodt környezetet biztosít a gyermekek fogadására. A IV. kerületi telephely kialakítására emeletes ház földszintjén került sor, ízlésesen a gyermekek igényeinek megfelelően.
Óvodáink mindegyike gondozott ingatlan, európai igényeknek megfelelő felszereltséggel, natúr színvilágba öltöztetett helyiségekkel, gyermekeket körül vevő játékeszközökkel, sporteszközökkel van ellátva. Gyönyörű zöld környezettel és dísznövényekkel tűzdelt, füves kerttel, játékeszközökkel fogadja a gyermekeket.
Az óvodáinkba járó gyermekek ebből a közegből érkeznek, családi hátterük rendezett. A környező utcákat értelmiségi középosztály lakja, a szülők többsége vállalkozó, ill. vezető beosztású alkalmazott. Ennek megfelelően a gyermekek számára a család a fejlődésükhöz szükséges legtöbb feltételt biztosítja.
3. KIEMELT CÉLJAINK ÉS FELADATAINK:
Elsődleges cél:
További céljaink:
A célok elérését támogató kiemelt feladataink:
Felkészülés a külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzésekre és a pedagógusok előmeneteli rendszerének alapját képező minősítési rendszerre, melynek alapja az önértékelési rendszer.
A gyakornokok szakmai és módszertani fejlődésének elősegítése, minősítő vizsgára történő felkészítése.
Pedagóguskompetenciák a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet szerint:
1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás
2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók
3. A tanulás támogatása
4. A gyermek személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, többi gyermekkel együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség
5. Az óvodai csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység
6. Pedagógiai folyamatok és a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése (felzárkóztatás, tehetséggondozás)
7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás
8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért
A.) A belső ellenőrzés-értékelések során kiemelt figyelmet kell fordítani a leginkább fejlesztést igénylő területekre:
Felelős: óvodavezető helyettes
Határidő: 2020. 06. 30.
B.) Minőségelvű működésünk garanciájaként - építve a kézikönyvekre és útmutatókra, valamint a bevezetésre kerülő új gyakorlatra - óvodánk Egészségfejlesztési programjának kidolgozása, bevezetése
Felelős: óvodavezető helyettes, óvodapedagógusok
Határidő: 2020. 06. 30.
C.) Hatékony együttműködés a családokkal, a család elsődleges szerepének hangsúlyozása: A gyermekek egyéni fejlettségi állapotára épülő differenciált nevelés és fejlesztés a szülők bevonásával.
Felelős: óvodapedagógusok
Határidő: folyamatos
D.) Fokozott figyelem a rendezett környezetre, az infrastruktúrára, a személyzeti ellátottságra, és az irányításra.
Felelős: óvodavezető helyettes
Határidő: 2020.08.31.
E.) A gyermekek neveltségi szintjének növelése, megjelenése a csoportokban:
- szabályokhoz, szokásokhoz való alkalmazkodás (a környezet rendben tartása, gyermekek és felnőttek üdvözlése), közösséghez, a felnőttekhez való viszony, a feladatokhoz való viszony (érdeklődés, munkatempó, kudarctűrés, sikerélmény).
Felelős: minden óvodapedagógus
Határidő: folyamatos
Felelős: óvodavezető helyettes
Határidő: folyamatos
Gyakorlati munkánk során kiemelt szerepet biztosítunk az Óvodai nevelés országos alapprogramjában megfogalmazottakra:
4. A NEVELÉSI ÉV RENDJE
Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2019. szeptember 2. (hétfő), utolsó napja 2020. augusztus 30. (péntek)
Nevelési-oktatási év: 2019.09.01 – 2020.05.31.
Nyári időszak: 2020.06.01 – 2020.08.31.
A szünetek időpontjai:
Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai
Székhely és |
2020. |
|
|
|
|
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10 -08.16. |
20 munkanap |
Királydombi Mackókuckó Magánóvoda |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10-08.16. |
20 munkanap |
Kék Pingvin Óvoda |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10 -08.16. |
20 munkanap |
Meggyeskert Óvoda |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10 -08.16. |
20 munkanap |
Csiperke |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10-08.16. |
20 munkanap |
Funnykids Magánóvoda |
07.20 – 07.26. |
07.27 -08.02. |
08.03 -08.09. |
08.10 -08.16. |
20 munkanap |
A Zöldfa Óvoda a 2019/2020-as nevelési évben nem nyílik meg.
A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével - az egyes telephelyek óvodapedagógusai jogosultak dönteni.
Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő, kertész stb.) részvétele az alkalomszerű szervezés és a felügyeleti beosztás függvényében, kötelező.
Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – intézményi szint
ssz. |
felhasználás tárgya |
időpont |
érintett felelős |
1. |
Nyitó nevelőtestületi értekezlet. A 2019/2020. évi nevelési év rendjével kapcsolatos feladatok ismertetése, munkaterv, önértékelési éves terv megvitatása, elfogadása. Gyakornoki mentorok kijelölése, ezzel összefüggő feladatok megbeszélése. Új munkatársak bemutatása. |
2019.08.23. |
óvodavezető helyettes |
2. |
Belső ellenőrzések eddigi tapasztalatairól, eredményeiről beszámoló. Mentorok, gyermekvédelmi felelősök beszámolói. A tanév további feladatai, teendői. |
2019.11.06. |
óvodavezető helyettes és a felelősök |
3. |
Záró nevelőtestületi értekezlet: éves beszámoló elfogadása, belső ellenőrzés, önértékelés, minősítések tapasztalatai. |
2020.06.28. |
óvodavezető helyettes |
Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – telephelyi szint
A törvény által engedélyezett 5 nevelés nélküli munkanapból két nap szakmai program (belső/külső továbbképzés, a PP cél és feladatrendszerét támogató tanulmányi kirándulás, gyakorlat) céljából telephelyi szinten vehető igénybe.
A konkrét időpontokról a szülők tájékoztatást kapnak két héttel az esemény előtt. A nevelés nélküli munkanapokon – szülői igény esetén – gondoskodunk a gyermekek felügyeletéről.
Ssz. |
Felhasználás célja és tárgya
|
Időpont |
Felelős |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
aktualitásnak megfelelő programok, képzések tanulmányi kirándulások az óvodavezető jóváhagyásával |
2020. január |
tervezett programok függvényében az óvodavezető helyettes |
2020. április |
|||
Mackókuckó Magánóvoda |
2020. január |
||
2020. április |
|||
Kék Pingvin Óvoda |
2020. január |
||
2020. április |
|||
Apró Talpak Óvoda |
2020. január |
||
2020. április |
|||
Meggyeskert Óvoda |
2020. január |
||
2020. április |
|||
Csiperke Óvoda |
2020. január |
||
2020. április |
|||
Funnykids Magánóvoda |
2020. január |
||
2020. április |
Munkatársi értekezlet
Ssz. |
Felhasználás tárgy |
Időpont |
Érintett, |
1. |
A 2019/2020. évi nevelési év előkészítése, munkafolyamatok, tevékenységek megbeszélése, feladatok kiosztása |
2019.08.23. |
óvodavezető helyettes |
2. |
Éves értékelés a dolgozók tevékenységéről |
2020. 06. 28. |
óvodavezető helyettes |
5. CSOPORTBEOSZTÁSOK – HUMÁN ERŐFORRÁS – NYITVA TARTÁS
Ssz. |
Csoport neve |
Létszám
|
Óvodapedagógus |
Dajka |
Pedagógiai asszisztens |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
|
||||
|
|
25 |
Kovalcsik Tícia |
Juhász Dóra |
|
Királydombi Mackókuckó Magánóvoda |
|
||||
1 |
I.csoport |
15 |
Szabó-Gőcze Beáta Farkas Ágnes |
Tóth Tünde |
Yousef Ramia |
2 |
II. csoport |
15 |
Nagy Bettina |
László Mónika |
|
Kék Pingvin Óvoda Hétfő – péntek: 8-16.00 Heti össz. óra: 40 óra |
|
||||
1 |
|
|
Ágoston-Nagy Zsuzsanna |
Koósz Viktória |
|
Meggyeskert Óvoda |
|
||||
1 |
|
|
Dr. Máténé Csabai Emőke gyakornok |
Csengeri Brigitta |
|
Csiperke Óvoda |
|
||||
1 |
Csiperke |
16 |
Tóth Judit |
Tyukász Erika |
Matuz-Gudaj Melinda |
Funnykids Magánóvoda |
|||||
1. |
Funnykids |
16 |
Szőllőskeiné Király Anikó |
Pörnekiné Váradi Judit |
|
6. FELELŐS SZEMÉLYEK ÉS KÖTELEZŐ ÓRASZÁMUK:
beosztás
|
név
|
kötelező óraszám |
helyettes
|
Szabó-Gőcze Beáta |
24 óra/ hét +heti 8 óra/hét |
helyettest helyettesítő rangidős pedagógus |
Schwarzné Maceovics Anikó |
32 óra/ hét |
gyakornoki |
Szabó-Gőcze Beáta Schwarzné Maceovics Anikó |
munkaszerződés szerint (teljes vagy részmunkaidő) |
óvoda |
gyermekvédelmi felelős |
állóeszköz felelős |
udvarfelelős |
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
Kovalcsik Tícia |
Juhász Dóra |
Juhász Dóra |
Mackókuckó Magánóvoda |
Szabó-Gőcze Beáta |
László Mónika |
Tóth Tünde |
Kék Pingvin Óvoda |
Temesi Katalin |
Koósz Viktória |
Koósz Viktória |
Meggyeskert Óvoda |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
Csengeri Brigitta |
Csengeri Brigitta |
Csiperke Óvoda
|
Tóth Judit |
Tyukász Erika |
Tyukász Erika |
Funnykids |
Szőllőskeiné Király Anikó |
Pörnekiné Váradi Judit |
Pörnekiné Váradi Judit |
7. AZ ÓVODAPEDAGÓGUSOK MUNKAIDŐ BEOSZTÁSA:
Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda |
megjegyzés |
||||
1. |
Kovalcsik Tícia |
ped I. |
32 |
hétfő – csütörtök: 9:45 – 16:15 |
|
2. |
Schwarzné Maceovics Anikó |
ped II. |
32 óra/ hét |
hétfő – csütörtök: 8 – 14:40 péntek: 8 -14:00 |
|
Összesen: |
heti nyitva tartási idő: 41 óra |
1 csoport |
heti össz. kötelező óra: 58 óra |
|
|
Királydombi Mackókuckó Magánóvoda |
|
||||
1 |
Szabó-Gőcze Beáta |
ped/1 |
32 óra/ hét |
I.csop. H.-CS.: 12:20-16:00 |
|
2 |
Nagy Bettina |
ped/1 |
32. óra/ hét |
II. csop.H-Cs: 9:40 – 16 P: 9:20 - 16 |
|
3 |
Farkas Ágnes |
gyakornok |
26 óra/ hét |
H-P: 7:30-8:00 ügyelet |
|
Összesen: |
heti nyitva tartási idő: 40 óra/ csoport |
2 csoport |
heti össz. kötelező óra
|
: |
|
Kék Pingvin Óvoda |
|
||||
1 |
Ágoston-nagy Zsuzsanna |
gyakornok |
26 óra/ hét |
h-k: 8- 13:30 |
|
2 |
Temesi Katalin |
gyakornok |
26 óra/ hét |
h-cs:10:45-16:00 |
|
Összesen: |
40 óra |
1 csop. |
heti össz: |
|
|
Meggyeskert Óvoda |
|
||||
1 |
Juhászné Krajnyák Dalma |
gyakornok |
26 óra/ hét |
h-sz, p: 11:25-16:40 |
|
2 |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
ped/1 |
32 óra/ hét |
H-Cs: 8 -14:30 |
|
Összesen |
53 óra |
1 csop. |
heti össz. köt. óra: 58 óra |
|
|
Csiperke Óvoda Hétfő – péntek: 8 – 16 |
|
||||
1 |
Tóth Judit |
gyakornok |
26 óra/ hét |
h.sz.cs.p.: |
|
2 |
Matuz-Gudaj Melinda |
pedagógiai asszisztens |
32 óra/ hét |
h-cs: 10:45-16:00 |
|
Összesen |
40 óra |
1 csop. |
heti össz.: 50 óra |
|
|
Funnykids Magánóvoda |
|||||
1. |
Szőllőskeiné Király Anikó |
gyakornok |
26 óra/ |
H-CS: 10:45 -16 |
|
2. |
Reichard Lotti |
gyakornok |
26 óra/ |
H: 8-15 |
|
Összesen |
40 óra |
1 csop. |
heti össz. : 52 óra |
|
8. FELADAT ELLÁTÁSI TERV
Időszak: 2019. szeptember 01. - 2020. december 31.
A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok |
|||||
Óvodában teljesíthető feladatok |
Óvodán kívül elvégzendő feladatok |
||||
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
1. Nevelőtestületi értekezleten részvétel |
Nevelőtestület tagjai |
2019.08.
|
1. Felkészülés a nevelőtestületi értekezletre |
Óvodavezető helyettes, óv.ped-ek |
2019. 07-08. hó |
2. KIR adatszolgáltatás megkezdése, változások feltöltése |
óvodavezető helyettes, óvodatitkár |
2019.08. |
2. |
Csoportos óvoda- pedagógusok |
2019.08. 24- 09.05. |
3. Szülői értekezlet megtartása
|
Csoportos óvoda-pedagógusok
|
új gyerekek szüleinek: 2019. 08.24-31. |
3. |
Csoportos óvoda-pedagógusok Gyermek- védelmi felelősök
|
2019.10. |
4. Nyílt napok megtartása, fogadóórák biztosítása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Szülői igény alapján |
4. Adminisztráció: csoportnapló kitöltése |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
5. Ügyelet biztosítása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
5. Felkészülés az ünnepekre, kézműves délutánra |
Csoportos óvoda-pedagógusok, |
2019.11. Folyamatos |
6. A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel |
Nevelőtestület tagjai, szükség esetén dajkák |
Folyamatos |
6. Környezet megismerését célzó kirándulások ( növények, állatok megfigyelése), séták szervezése
|
Csoportos óvoda-pedagógusok, dajkák,ped. asszisztensek |
Folyamatos |
7. |
Nevelőtestület tagjai, |
Folyamatos |
7. Felkészülés az önértékelésre |
Ellenőrzésre kijelölt pedagógusok |
Folyamatos |
8. Nevelőtestületi értekezleten való részvétel |
nevelőtestület tagjai |
2018.11. |
8. |
óvodavezető helyettes |
2018.11. 06. |
Időszak: 2020. január 01.- 2020. augusztus 31.
A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok |
|||||
Óvodában teljesíthető feladatok |
Óvodán kívül elvégzendő feladatok |
||||
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
Elvégzendő feladat |
személy |
időpont |
1. Szülői értekezlet megtartása
|
Csoportos óvodapedagógusok |
2020. 02.05-09.
|
1. Felkészülés a szülői értekezletre |
Csoportos óvoda-pedagógusok Gyermek- védelmi felelősök |
2020. 01. hó |
2. Nyílt napok megtartása |
Csoportos óvodapedagógusok |
március hónapban |
2. adminisztráció: csoportnapló kitöltése, egyéb dokumentáció vezetése |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
3. Az egyéni fejlődést nyomon követése, fogadóóra megtartása |
Csoportos óvodapedagógusok |
2020. 04. hó |
3. Egyéni fejlettségmérő lapok kitöltése, le-zárása |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
2020. 11.30-ig 2020.04.15-ig
|
4. A mentorok által szervezett hospitálásokon való részvétel lehetőségének biztosítása |
A beosztás szerint az érintett óvodapedagógus Egyéni érdeklődés szerint bárki |
Folyamatos |
4. Felkészülés a következő nevelési napra |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
5. A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel |
Nevelőtestület tagjai |
Folyamatos |
5. Beszerzések, vásárlások a csoportok számára |
Csoportos óvoda-pedagógusok |
Folyamatos |
6. |
óvodapedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet |
Folyamatos |
6. |
óvoda-pedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet |
előre kijelölt napon |
8. AZ ÓVODA MŰKÖDÉSÉT ÉS EREDMÉNYESSÉGÉT TÁMOGATÓ
ÉRTEKEZLETEK, SZAKMAI FÓRUMOK
Óvodavezetői értekezletek
Elsődleges célja a kiegyensúlyozott és nyugodt működési feltételek folyamatos biztosítása, a pedagógiai és szervezési feladatok intézményi szintű koordinálása. A vezetői értekezletek időpontja általában: minden 2. hónap első hétfő 15 – 17:00 - óráig, helyszíne a Pósa Lajos . 61. sz. alatti óvoda épülete.Helyszín vagy időpontváltozás esetén az érintettek időben tájékoztatást kapnak.
Részt vesznek: óvodavezető-helyettes, óvodatitkár, alapítvány elnöke, akadályoztatás esetén alapítványi meghatalmazott.
Ssz. |
Téma |
Időpont |
Megjegyzés |
1. |
Nevelési év indításával kapcsolatos feladatok: - tanfelügyelettel és minősítéssel kapcsolatos feladatok megbeszélése |
2019.09. 04. |
óvodavezető helyettes |
2. |
Évindítás tapasztalatai, új telephely működésének áttekintése, tanfelügyeleti ellenőrzés összegzése,
|
2019.11. 13. |
óvodavezető helyettes |
3. |
Beszámoló a nevelő-oktató munkáról, |
2020.01. 08. |
óvodavezető helyettes |
4. |
Továbbképzési rendszer áttekintése. |
2020.03. 06. |
óvodavezető helyettes |
5. |
Év végi beszámoló előkészítése. |
2020.05. 07. |
óvodavezető helyettes |
6. |
Év végi beszámoló az intézmény működéséről, felújítások, javítások megbeszélése telephelyenként, |
2020.07. 02. |
óvodavezető helyettes |
Az önértékelések ütemezése – az Önértékelési Program alapján
Az önértékelést a kivitelezhetőség érdekében - lehetőség szerint - az önértékelést végző (értékelt) kollégáról a szükséges információkat az ugyanabban az óvodaépületben dolgozó kollégák gyűjtik össze.
Minden pedagógus önértékelésében 3 fő pedagógus (önértékelési kiscsoport) vesz részt, azonban - a vezetői feladatot ellátók kivételével - egy pedagógust maximum 3 fő értékelésébe kívánunk bevonni:
- Elnök: Önértékelési csoporttag
- Csoporttag1: Intézményvezetés tagja: óvodavezető helyettes
- Csoporttag2: A legalább ugyanabban a fokozatban lévő pedagógus munkatárs
Szükséges háttéranyagok:
- Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Önértékelési Programja
- OH: Önértékelési kézikönyv óvodák számára
Önértékelés ütemezése
2019-2020.
Ssz. |
Önértékelés-re kijelölt pedagógus |
Önértékelési kiscsoport tagjai |
Adatgyűjtés időszaka |
Telephely |
||
Elnök |
Csoport-tag 1 |
Csoporttag 2 |
||||
|
||||||
Dr Máténé Csabai Emőke |
Szabó-Gőcze Beáta |
Schwarzné Maceovics Anikó |
Juhászné Krajnyák Dalma |
november |
Meggyes-kert |
|
Tóth Judit |
Szabó-Gőcze Beáta |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
Farkas Ágnes |
február |
Csiperke |
|
Temesi Katalin |
Schwarzné Maceovics Anikó |
Szabó-Gőcze Beáta |
Nagy Bettina |
december |
Kék Pingvin |
|
Nagy Bettina |
Dr. Máténé Csabai Emőke |
Szabó-Gőcze Beáta |
Farkas Ágnes |
január |
Mackókuckó |
|
Krasznainé Geréb Edina |
Szabó-Gőcze Beáta |
Schwarzné Maceovics Anikó |
Szőllőskeiné Király Anikó |
március |
Funnykids |
A vezetői önértékelésre a vezető tartós távolléte miatt a 2018/2019. nevelési éven sem kerül sor.
9. DAJKÁK ÉS PEDAGÓGIAI ASSZISZTENSEK BELSŐ KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE
Célja a gyermekekkel, óvodapedagógusokkal, a közvetlen munkatársakkal, és a szülőkkel való kapcsolat eredményességének biztosítása, valamint a munkaköri feladatok minőségi szinten történő ellátásának támogatása.
Munkatársi értekezletek
Célja a teljes dolgozói kört érintő, elsősorban az intézmény céljainak elérését szolgáló működési / pedagógiai tervek és értékelések közös értelmezése, szükség szerinti megvitatása intézményi szinten legalább két alkalommal. A telephelyeken szükség és igény szerint szervezhető a munkatársak mindegyikét érintő kérdések megvitatásának céljából megbeszélés vagy értekezlet.
Ssz. |
Téma |
Helyszín, időpont |
Felelős |
1. |
Nevelés nélküli munkanapon |
2019.01. hónapban |
óvodavezető helyettes |
2. |
Nevelési év záró – éves értékelés a dolgozók tevékenységéről |
2019. 06.28. |
óvodavezető helyettes |
3. |
2018./2019.nevelési év nyitó értekezlete, aktualitások megbeszélése |
2018. 08.23. |
óvodavezető helyettes |
10. AZ ÓVODA KAPCSOLATAI
A.) Óvoda – család
Szülői értekezletek
Szülői értekezletek szervezésére óvoda és csoport szinten kerül sor évente minimum két, illetve rendkívüli, vagy egyéb alkalommal. Tekintettel a testvérpárokra, az értekezletek időpontjainak kijelölése komoly körültekintést igényel. A csoportok szülői értekezletein - lehetőség szerint – mindkét óvodapedagógus és a csoportban a nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka) részt vesznek.
A csoportok szülői értekezleteinek témáiról készített feljegyzéseket, valamint a szülők aláírását is tartalmazó jelenléti ívet a csoport dokumentációi között kerül lefűzésre.
Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:
- Csoportprofil bemutatása
- Házirend ismertetése, felelevenítése
- Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)
- Éves nevelési és fejlesztési terv ismertetése
- Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata
- Pedagógus, és intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)
- Szülők támogatásával megvalósítandó programok és azok költségvonzatai (megállapodás erről az első szülői értekezleten)
Javasolt tartalmak:
- A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége
- A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot
- A differenciálás elvének érvényesítése
- Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire
- A gyermekek motiválása, aktivizálása
- Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra, családlátogatás)
- Egészségmegőrzés, megelőzés (védőnő, gyerekorvos meghívása)
- Iskolába hívogató (tanítók meghívása).
Fogadó órák időpontjai
Beosztás |
Időpont |
Helyszín
|
Óvodavezető helyettes |
Előzetes bejelentkezés alapján |
Telephelyenként |
Óvodapedagógusok
|
Előre egyeztetett időpontban, családonként évente legalább két alkalommal (ősszel és tavasszal) |
Székhely és telephelyek |
Gyermekvédelmi megbízott
|
Épületenként a központi hirdetőre kifüggesztett időpontban |
|
Logopédus
|
||
Fejlesztő pedagógus
|
Az óvodapedagógusok fogadó órái
Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportok fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.
Az intézmény bemutatkozását szolgáló pedagógiai célú óvodai nyílt napok
feltehetik kérdéseiket az óvoda működésével, szokás-szabályaival kapcsolatosan
Felelős: óvodavezető, óvodapedagógusok
C.) Fenntartó - Óvoda
Felelős: óvodavezető helyettes
C.)Társintézményeink (Bölcsőde, családi bölcsődék, iskolák, óvodák)
Felelős: óvodavezető helyettes, minden óvodapedagógus
D.)Társszerveink (Nevelési Tanácsadó, Pedagógiai Intézet, Családsegítő Szolgálat)
Felelős: óvodavezető helyettes
E.)A gyermekek fizikai állapotát felmérő egészségügyi vizsgálatok és azok időpontjai
A székhely és telephelyek óvodaorvosainak és védőnőinek neveit és az intézményben való tartózkodásuk időpontját a központi faliújságok tartalmazzák. A vizsgálat időpontját a szakorvosok határozzák meg, melyről az óvodapedagógusok 1 héttel előtte értesítik a gyermekek szüleit.
Szűrővizsgálatok:
- Fizikai állapotvizsgálat
- Látásvizsgálat
- Hallás vizsgálat
- Iskolai alkalmassági vizsgálat
F.) Felnőttek munkavédelmi oktatása és egészségügyi vizsgálatának rendje:
Telephelyenként munka-, és tűzvédelmi oktatás: 2018. szeptember.
Egészségügyi vizsgálata: egyéni ütemezés szerint.
11. Humán erőforrás fejlesztése
Gyakornokok mentorálása az intézmény Gyakornoki szabályzatában rögzítettek szerint:
Ssz. |
Gyakornok |
Mentor |
Mentorálási terület
|
1. Csiperke Óvoda |
Tóth Judit |
Szabó-Gőcze Beáta
|
- Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása - A munkakörhöz kapcsolódó követelmények - Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
2. Funnykids Óvoda |
Szöllőskeiné Király Anikó |
Szabó-Gőcze Beáta |
- Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása - A munkakörhöz kapcsolódó követelmények - Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
3. Királydombi Mackókuckó Óvoda |
Farkas Ágnes |
Szabó-Gőcze Beáta |
- Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása - A munkakörhöz kapcsolódó követelmények - Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
Kiemelés a Gyakornoki Szabályzat tartalmaiból
A segítő mentor feladatai:
- Feladatait a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében látja el.
- Segíti a gyakornokot a köznevelési intézményi szervezetbe történő beilleszkedésben és a pedagógiai- módszertani feladatok gyakorlati megvalósításában. Legalább félévente írásban értékeli a gyakornok tevékenységét, és az értékelést átadja az intézményvezetőnek és a gyakornoknak.
- Támogatja a gyakornokot az általa ellátott pedagógus-munkakörrel kapcsolatos tevékenységében:
- segíti az óvoda pedagógiai programjában a munkaköri feladataira vonatkozó előírások értelmezésében és szakszerű alkalmazásában
- segíti a foglalkozások felépítésének, az alkalmazott pedagógiai módszereknek, foglalkozási eszközöknek a célszerű megválasztásában
- segíti a foglalkozások előkészítésével, megtervezésével és eredményes megtartásával kapcsolatos írásbeli teendők ellátásában,
- segítia minősítő vizsgára való felkészülésében
- szükség szerint, de negyedévenként legalább egy, legfeljebb négy alkalommal látogatja a gyakornok foglalkozását, és ezt követően megbeszélést tart, továbbá, amennyiben a gyakornok igényli, hetente konzultációs lehetőséget biztosít számára.
A gyakornok kötelezettsége, hogy:
- a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében felkészüljön a minősítő vizsgára
- a legteljesebb mértékben együttműködjön a mentorral
- a szakmai követelmények teljesítéséhez szükséges ismereteket megszerezze
- gyakornoki feladatainak teljesítésével kapcsolatban felmerülő akadályoztatásáról mentorát, az óvodavezetőt azonnal értesítse,
- részt vegyen a nevelőtestület munkájába
- a munkaköréhez kapcsolódó feladatokat elvégezze.
Mentorálási alkalmak
Mentorálás tartalmai |
Megvalósítás időtartama, időpontja |
|||
Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása A munkakörhöz kapcsolódó követelmények |
Mentor és gyakornok együttműködése, döntése szerint folyamatos
|
|||
Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése |
Folyamatos önképzés |
október hónapban egyeztetett időpontban |
január hónapban egyeztetett időpontban |
március hónapban egyeztette időpontban |
12. A PEDAGÓGIAI CÉLKITŰZÉSEK ÉS FELADATOK MEGVALÓSULÁSÁT SZOLGÁLÓ MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS
Terület |
Érintettek köre |
Módszer eszköz |
Időpont |
Felelős |
Elvárt eredmény
|
A működés feltételei – eszköz, felszerelés
|
|||||
Tárgyi környezet |
Munkaterv szerinti felelősök |
Helyi szintű leltározás |
Telephelyenként |
Telephelyi felelős |
Kész leltár |
Légkör
|
|||||
Dolgozók közérzete |
Teljes dolgozói kör
|
Mérőeszköz évégi értékelésnél |
06.15. |
Telephelyi felelősök |
Erősségek és fejlesztendő területek beazonosítása |
Gyermekek fejlettségi állapotmérése
|
|||||
Értelmi, beszéd- hallás-, látás-, mozgásfejlődés eredménye |
Valamennyi gyermek |
Folyamatos megfigyelés,óvónők választása szerinti egyéb módszerek
|
11.10. 04.10. |
Óvoda- pedagógusok |
Adatokkal feltöltött fejlődési napló, mely a szülői beszélg-etések alapja |
Dolgozók teljesítményértékelése
|
|||||
Önértékelési terv szerint pedagógus önértékelés a 8 pedagógus kompetencia területén,
|
Kijelölt óvoda-pedagó-gusok
+ pedagógiai munkát segítők |
Dokumentum elemzés, megfigyelés, ellenőrzés, kérdőív, önreflexió
|
Értékelést végzők 5 napon belül Értékelt pedagógus
|
Kijelölt önértékelési tagok
bevont kollégák
vezető helyettes óvodavezető |
Pontos adatszolgáltatás és vezetés, értékelésre alapozott tervek, elvárt színvonal, munkaköri feladatok jó színvona-lon történő ellátása. |
13. AZ INTÉZMÉNYBEN FOLYÓ ELLENŐRZŐ ÉS ÉRTÉKELŐ TEVÉKENYSÉG
Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:
- Az értékelés területei lefedik a működés valamennyi területét
- Kiemelt hangsúlyt helyezünk a szabályozó dokumentumainkban foglaltak betartására
- Az ellenőrzés formai (megfelelőségi) és tartalmi (minősítő értékelési) feladatai az önértékelés módszereivel történnek
- A szakmai munka értékelésének alapjai az intézményi elvárásokra alapozott önértékelési (teljesítményértékelési) és a külső szakmai ellenőrzés és értékelés, valamint az általános pedagógiai elvárásokra alapozott – a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó - nyilvános szempontok alapján történik.
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
A működés törvényessége – Gazdálkodás
|
|||||
Étkeztetéssel kapcsolatos dokumentumok |
Óvodatitkár |
Havonta |
óvodatitkár óvodave-zető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
|
Felvételi és mulasztási napló |
óvodapeda-gógusok |
|
óvodavezető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
|
Statisztikai adatok nyilvántartása |
óvodapeda-gógusok, óvodatitkár |
10.01. szükség szerint |
óvodatitkár (önellenőrzés) |
óvodave-zető helyettes |
|
KIR- adatbázis naprakészsége |
vezető helyettes |
szükség szerint |
óvodavezető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
|
A működés törvényessége – Tanügyigazgatás
|
|||||
Törzskönyv |
óvodavez. helyettes |
10.01. |
óvodvez. helyettes (önellenőrzés) |
óvodave-zető helyettes |
|
Jegyző értesí-tése: óvoda-köteles gyerek beiratkozásáról |
óvodapeda-gógusok |
|
óvodavez. helyettes (önellenőrzés) |
óvodave-zető helyettes |
|
Felvételi, előjegyzési napló |
óvodavezető helyettes |
Lezárás 08.31. Nyitás 09.01. |
óvodavezető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
|
Óvodai szakvélemény |
óvodapeda-gógusok |
03.31. |
|
óvodave-zető helyettes |
|
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpontok |
Felelős |
Megjegyzés |
|
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
||||
Továbbképzési terv |
óvodapeda-gógusok |
03.15. |
|
óvodave-zető helyettes
|
|
Intézmény működését szabályozó dokumentumok – felülvizsgálat, elkészítés
|
|||||
Pedagógiai program
|
óvodapedagógusok |
01.31. |
szakértő bevonásá-val |
óvodavezető helyettes szakértő bevonás-ával
|
|
SZMSZ és Mellékletei
|
|||||
Házirend
|
|||||
Önértékelési Program
|
|||||
Munka és tűzvédelmi szabályzat |
megbízott |
||||
HACCP
|
óvodatitkár dajkák |
||||
A működés feltételei – eszköz, felszerelés
|
|||||
Helyi szintű leltározás |
munkaterv szerinti felelősök |
06.30-ig |
óvodavezető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
|
A működés feltételei – fizikai környezet
|
|||||
Bejárás: - munkavédelmi szemle
|
munkavédelmi megbízott
|
szakértő bevonásával |
óvodave-zető helyettes |
|
|
Ellenőrzés-értékelés területei |
Érintettek |
Időpon-tok |
Felelős |
Megjegy-zés |
|
megfe-lési ellenőr-zés |
értékelés |
||||
Tisztasági szemle |
dajka konyhai dolgozó |
Minden hónap |
óvodavezető helyettes |
óvodave-zető helyettes |
Szükség szerint azonnali visszacsatolás |
Személyi
|
|||||
Személyi anyagok |
óvodavez. helyettes, óvodatitkár |
11.30 |
|
óvodavezető helyettes |
|
Egészségügyi könyvek |
óvodatitkár |
09.30. |
óvodatitkár |
ó% |