ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány és Intézményei: szabályzatok, egyéb a működés, gazdálkodás átláthatóságát segítő dokumentumok

MUNKATERV

2019/2020. NEVELÉSI ÉV

 napraforgo_kep_14.jpg

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA

(1149 Budapest, Pósa L. u. 61. OM: 201627)

 

ÉS TELEPHELYEI:

MEGGYESKERT ÓVODA (3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.)

CSIPERKE ÓVODA (8000 Székesfehérvár, Gorkij utca 32.)

KIRÁLYDOMBI MACKÓKUCKÓ MAGÁNÓVODA (1106 Budapest, Váltó u. 40.)

KÉK PINGVIN ÓVODA (1205 Budapest, Pannónia u. 30.)

FUNNYKIDS MAGÁNÓVODA (8248 Nemesvámos, Kossuth u. 79.)

ZÖLDFA ÓVODA (7400 Kaposvár, Zöldfa u.)

 

 

„Szeresd a gyermeket! Ne legyen bús, komoly,
Szemének tükriből játsszék örök mosoly.
Maradjon a gyermek: gyermek, míg csak lehet,
Majd érzi súlyosan ő is az életet.
Hintsen a kikelet tarka virágokat,
Daloljon a madár az árnyas lomb alatt.
Csörgesse a patak csillogva gyöngyeit –
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!”

Pósa Lajos

Hatályos: 2019. szeptember 01. 2020. augusztus 31.

Érvényes: A kihirdetés napjától visszavonásig

A dokumentum jellege: nyilvános

Megtalálható: iroda

 

  1. 1.    A MUNKATERV JOGSZABÁLYI HÁTTERE

 

 

  • 2011. évi CXC. törvény a köznevelésről

  • 2011. évi CXC. törvény végre hajtási rendeletei

    - 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési- oktatási intézmények
      működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
    - 229/2012 ( VIII.28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló
      2011. évi CXC. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról

  • 363/2012. (XII.17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról

  • 1997. évi XXXI. törvény a gyerekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

  • 326/2013.  (VIII.30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

  • 277/1997. (XII.22). Korm. rendelet a pedagógus továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről

  • 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet a 2016//2017-es tanév rendjéről

  • Oktatási hivatal: Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez
    harmadik, javított változat
    http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_a_pedagogusok_minositesi_rendszereben_3jav.pdfhttp://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_kivonat_

  • Kiegészítés az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez. Óvodai nevelés

  • Oktatási hivatal: Országos tanfelügyelet. Kézikönyv óvodák számára javított kiadás

  • Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda szabályozó dokumentumai http://aranylonapraforgo.hupont.hu

  • A Fenntartó helyi rendeletei

  • Oktatási Hivatal: Önértékelési kézikönyv óvodák számára, javított kiadás

 

 

  1. 2.    CSALÁDOK SZOCIOKULTURÁLIS HÁTTERE, GYERMEKPOPULÁCIÓ:

 

Óvodáink természeti környezete jellemzően dinamikusan fejlődő, intenzív kertvárosi részben található sok családi házzal, társasházzal, lakóparkkal körül vett terület, melynek kiváló az infrastruktúrája. Az intézmények mindegyike nagyon szép családi házas környezetben található, mely teljesen ideális, nyugodt környezetet biztosít a gyermekek fogadására. A IV. kerületi telephely kialakítására emeletes ház földszintjén került sor, ízlésesen a gyermekek igényeinek megfelelően.

Óvodáink mindegyike gondozott ingatlan, európai igényeknek megfelelő felszereltséggel, natúr színvilágba öltöztetett helyiségekkel, gyermekeket körül vevő játékeszközökkel, sporteszközökkel van ellátva. Gyönyörű zöld környezettel és dísznövényekkel tűzdelt, füves kerttel, játékeszközökkel fogadja a gyermekeket.

Az óvodáinkba járó gyermekek ebből a közegből érkeznek, családi hátterük rendezett. A környező utcákat értelmiségi középosztály lakja, a szülők többsége vállalkozó, ill. vezető beosztású alkalmazott. Ennek megfelelően a gyermekek számára a család a fejlődésükhöz szükséges legtöbb feltételt biztosítja.

 

3. KIEMELT CÉLJAINK ÉS FELADATAINK:

Elsődleges cél:

  • A gyermekek érdekeinek tiszteletben tartásával a biztonságos, kiegyensúlyozott óvodai légkör biztosítása. Olyan értéket szeretnénk megteremteni, melyben minden partnerünk (gyermek, szülő, óvodapedagógus, dajka, egyéb – intézménnyel kapcsolatban lévő - személyek) jól érzi magát, ezáltal aktív részese a megvalósításának.
  • Óvodáink a családi élet kiegészítésére törekszenek, erősítve a meleg, bensőséges biztonságot sugárzó, egymásra figyelő kapcsolatot. Figyelembe veszik a gyermek és családok eltérő hagyományait, a gyermekek szellemi, erkölcsi, biológiai egyediségét.
  • A fejlődés és fejlesztés leghatékonyabb pedagógiai eszközének a szabad játékot tekintjük.
  • A gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlesztése
  • A törvényes és színvonalas intézményműködés biztosítása

 

További céljaink:

  • Az óvoda szabályozódokumentumainak (PP, SZMSZ és mellékletei, Házirend) egységes értelmezése, gyakorlati megvalósítása
  • A szervezet szakmai színvonalának további erősítése

 

A célok elérését támogató kiemelt feladataink:

Felkészülés a külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzésekre és a pedagógusok előmeneteli rendszerének alapját képező minősítési rendszerre, melynek alapja az önértékelési rendszer.

A gyakornokok szakmai és módszertani fejlődésének elősegítése, minősítő vizsgára történő felkészítése.

  • Az intézményvezető felelőssége a nevelőtestület felkészítése a tanfelügyeleti ellenőrzésre, ennek érdekében az intézményi önértékelés jogkövető megszervezése, a tevékenységlátogatási, dokumentumellenőrzési intézményi gyakorlat továbbfejlesztése.
  • Az óvodapedagógusok felelőssége abban áll, hogy a nevelési, tevékenység és foglalkozáslátogatás, és az azt követő önreflexió, valamint a dokumentumellenőrzés során úgy a belső, mint a külső ellenőrzésnél felkészültségüket, pedagógiai kompetenciájukat bizonyítsák, hiszen az egész intézményről alkotott kép az egyes pedagógusok és a vezetés összteljesítményét mutatja.
  • Mind a belső, mind pedig a külső szakmai ellenőrzések során annak feltárására irányul, milyen módon és mértékben jelennek meg a pedagógus munkájában az alábbi szakmai tartalmak:
    • Az általános pedagógiai szempontoknak való megfelelés.
    • Az Óvodai nevelés országos alapprogram nevelési céljainak való    megfelelés.
    • Az intézmény pedagógiai programjának való megfelelés.
    • Az intézményi önértékelés (teljesítményértékelés), valamint a minősítés folyamatában szakmai kompetenciájuk, mesterségbeli tudásuk védése.

 

 

Pedagóguskompetenciák a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet szerint:

1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás

 

2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók

3. A tanulás támogatása

4. A gyermek személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, többi gyermekkel együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség

5. Az óvodai csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység

6. Pedagógiai folyamatok és a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése (felzárkóztatás, tehetséggondozás)

7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás

8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

  • Országos tanfelügyelet. Kézikönyv óvodák számára című dokumentum alapján
  • Hatékony együttműködés a családokkal, a család elsődleges szerepének hangsúlyozása: A gyermekek egyéni fejlettségi állapotára épülő nevelés és fejlesztés családjaik széleskörű bevonásával.

 

A.)  A belső ellenőrzés-értékelések során kiemelt figyelmet kell fordítani a leginkább fejlesztést igénylő területekre:

  • Csoportnapló tartalmi és formai megfelelősége
  • Határidők betartása, dokumentációk naprakészsége
  • Szakmai anyagok tanulmányozása, konferenciákon való részvétel
  • A nevelőmunka tervezésének módszertani átgondolása
  • A napi mozgás megvalósítására biztosított megfelelő idő
  • Problémamegoldó képesség, konfliktuskezelés
  • Gyermekek fejlesztési tervei (fejlődési naplóban)
  • Szakmai fejlődés: tanfolyamokon, továbbképzéseken való részvétel 
  • Részvétel egyéb, az óvoda érdekeit szolgáló tevékenységekben (pl. pályázatírás, udvarrendezés, telephelyek közötti munkatársi kapcsolat alakítása stb.)

 

Felelős: óvodavezető helyettes

Határidő: 2020. 06. 30.

 

B.) Minőségelvű működésünk garanciájaként - építve a kézikönyvekre és útmutatókra, valamint a bevezetésre kerülő új gyakorlatra - óvodánk Egészségfejlesztési programjának kidolgozása, bevezetése

 

Felelős: óvodavezető helyettes, óvodapedagógusok

Határidő: 2020. 06. 30.

 

   C.) Hatékony együttműködés a családokkal, a család elsődleges szerepének hangsúlyozása: A gyermekek egyéni fejlettségi állapotára épülő differenciált nevelés és fejlesztés a szülők bevonásával.

 

Felelős: óvodapedagógusok

Határidő: folyamatos

 

   D.) Fokozott figyelem a rendezett környezetre, az infrastruktúrára, a személyzeti ellátottságra, és az irányításra.

 

Felelős: óvodavezető helyettes

Határidő: 2020.08.31.

 

    E.) A gyermekek neveltségi szintjének növelése, megjelenése a csoportokban:

  • tervezési és gyakorlati munkájában, főként az alábbi területeken:

-          szabályokhoz, szokásokhoz való alkalmazkodás (a környezet rendben tartása, gyermekek és felnőttek üdvözlése), közösséghez, a felnőttekhez való viszony, a feladatokhoz való viszony (érdeklődés, munkatempó, kudarctűrés, sikerélmény).

 

  • Az anyanyelvi nevelés színvonalának fokozása; igényes irodalmi alkotások választásával, igényes előadásmóddal törekedjünk arra, hogy a mesék, versek segítsék az anyanyelvi, kommunikációs nevelést (szókincs, hangsúly, hanglejtés, beszédstílus, artikulált beszédmód). Nyelvtörők, népi rigmusok beiktatása, játékos mozdulatokkal való gyakorlás, az anyanyelvünk ritmusának, szépségének megéreztetése, a választékos szóhasználat beépítése a mindennapos tevékenységbe.  
  • A tehetségígéretek kibontakoztatása, esélyegyenlőség fokozása: személyes példamutatás a másság elfogadására. A fejlődésben egy-egy területen elmaradt gyermeknek biztosítani kell a segítséget.  Egyéni fejlesztési tervek, külső szakember bevonása.

 

Felelős: minden óvodapedagógus

Határidő: folyamatos

 

  •  A fejlesztési területek ellenőrzése.

Felelős: óvodavezető helyettes

Határidő: folyamatos

 

Gyakorlati munkánk során kiemelt szerepet biztosítunk az Óvodai nevelés országos alapprogramjában megfogalmazottakra:

  • Anyanyelvi nevelés; a beszélő környezet, az óvodai nevelés egészében jelen van
  • Játék megerősítése, a szabad játék kitüntetett szerepe
  • Kompetenciafejlesztés, támogató differenciált nevelés
  • Érzelmi, erkölcsi és közösségi nevelés
  • A tevékenységekben megvalósuló tanulás: Az óvodai tanulás folyamatos, jelentős részben utánzásos, spontán és szervezett tevékenység mely a teljes személyiség fejlődését támogatja.
  • Óvónő feltétlen jelenléte: Kulcsszereplő az óvodapedagógus, akinek személyisége meghatározó a gyermek számára
  • Egészséges életmód alakítása: Az egészség védelme, egészségvédő szabályok készséggé alakítása, gyermekbalesetek megelőzése. Fokozott figyelem a gyermek megfelelő testi gondozottságára, ápoltságára, edzettségére.
  • Környezettudatosság: hangsúlyt fektetünk a környezettudatos magatartás megalapozására, alakítására. Szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása, egészséges táplálkozás, reformkonyha továbbfejlesztése – együttműködve az étkeztetést biztosítóval, környezet szépítése, díszítése, víz- és az energiatakarékos szemlélet megalapozása.
  • Egészségfejlesztés, egészségvédelem: kiemelt figyelem a rendszeres vitamin- és ásványi anyag bevitelre, a mindennapos testnevelés –mozgás biztosítása, a mentális egészség megőrzésére a szülők és egyéb szakemberek bevonásával, balesetek megelőzésére, valamint a személyi és a környezeti higiénia fejlesztésére.

 

4. A NEVELÉSI ÉV RENDJE

 

Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2019. szeptember 2. (hétfő), utolsó napja 2020. augusztus 30. (péntek)

Nevelési-oktatási év: 2019.09.01 – 2020.05.31.
Nyári időszak: 2020.06.01 – 2020.08.31.

A szünetek időpontjai:

  • Az őszi szünet 2019. október 26-tól 2018. november 3-ig tart. A szünet előtti utolsó nevelési nap 2019. október 25. (péntek), a szünet utáni első nevelési nap 2019. november 4. (hétfő).
  • A téli szünet 2019. december 21-től 2019. január 5-ig tart. A szünet előtti utolsó nevelési nap 2019. december 20. (péntek), a szünet utáni első nevelési nap 2020. január 6. (hétfő)
  • A tavaszi szünet 2020. április 9-től 2019. április 14-ig tart. A szünet előtti utolsó nevelési nap 2020. április 8. (szerda), a szünet utáni első nevelési nap 2020. április 15. (szerda).

Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai

 

Székhely és
telephely

2020.

 

 

 

 

Aranyló Napraforgó Alapítványi  Óvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10 -08.16.

20 munkanap

Királydombi Mackókuckó Magánóvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10-08.16.

20 munkanap

Kék Pingvin Óvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10 -08.16.

20 munkanap

Meggyeskert Óvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10 -08.16.

20 munkanap

Csiperke
Óvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10-08.16.

20 munkanap

Funnykids Magánóvoda

07.20 – 07.26.

07.27 -08.02.

08.03 -08.09.

08.10 -08.16.

20 munkanap

 

A Zöldfa Óvoda a 2019/2020-as nevelési évben nem nyílik meg.

A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével - az egyes telephelyek óvodapedagógusai jogosultak dönteni.

Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő, kertész stb.) részvétele az alkalomszerű szervezés és a felügyeleti beosztás függvényében, kötelező.

 

Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – intézményi szint

 

ssz.

felhasználás tárgya

időpont

érintett

felelős

1.

Nyitó nevelőtestületi értekezlet. A 2019/2020. évi nevelési év rendjével kapcsolatos feladatok ismertetése, munkaterv, önértékelési éves terv megvitatása, elfogadása. Gyakornoki mentorok kijelölése, ezzel összefüggő feladatok megbeszélése. Új munkatársak bemutatása.

2019.08.23.

óvodavezető helyettes

2.

Belső ellenőrzések eddigi tapasztalatairól, eredményeiről beszámoló. Mentorok, gyermekvédelmi felelősök beszámolói.

A tanév további feladatai, teendői.

2019.11.06.

óvodavezető helyettes és a felelősök

3.

Záró nevelőtestületi értekezlet: éves beszámoló elfogadása, belső ellenőrzés, önértékelés, minősítések tapasztalatai.

2020.06.28.

óvodavezető helyettes

 

 

Nevelés nélküli munkanapok időpontjai és felhasználásuk – telephelyi szint

 

A törvény által engedélyezett 5 nevelés nélküli munkanapból két nap szakmai program (belső/külső továbbképzés, a PP cél és feladatrendszerét támogató tanulmányi kirándulás, gyakorlat) céljából telephelyi szinten vehető igénybe.
A konkrét időpontokról a szülők tájékoztatást kapnak két héttel az esemény előtt. A nevelés nélküli munkanapokon – szülői igény esetén – gondoskodunk a gyermekek felügyeletéről.

Ssz.

Felhasználás célja és tárgya

 

Időpont

Felelős

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

 

 

 

aktualitásnak megfelelő programok, képzések tanulmányi kirándulások az óvodavezető jóváhagyásával

2020. január

tervezett programok függvényében az óvodavezető helyettes

2020. április

Mackókuckó Magánóvoda

2020. január

2020. április

Kék Pingvin Óvoda

2020. január

2020. április

Apró Talpak Óvoda

2020. január

2020. április

Meggyeskert Óvoda

2020. január

2020. április

Csiperke Óvoda

2020. január

2020. április

Funnykids Magánóvoda

2020. január

2020. április

 

Munkatársi értekezlet

 

Ssz.

Felhasználás tárgy

Időpont

Érintett,
felelős

1.

A 2019/2020. évi nevelési év előkészítése, munkafolyamatok, tevékenységek megbeszélése, feladatok kiosztása

2019.08.23.

óvodavezető helyettes

2.

Éves értékelés a dolgozók tevékenységéről

2020. 06. 28.

óvodavezető helyettes

 

 

 

5. CSOPORTBEOSZTÁSOK – HUMÁN ERŐFORRÁS – NYITVA TARTÁS

 

 

Ssz.

 

Csoport neve

 

Létszám

 

 

Óvodapedagógus

 

Dajka

 

Pedagógiai

asszisztens

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda
Hétfő – csütörtök: 8 – 16:15
Péntek:                 8 – 16:00                Heti össz. óra: 41 óra

 

  1. 1.     

 

25

Kovalcsik Tícia
Schwarzné Maceovics Anikó

Juhász Dóra

 

Királydombi Mackókuckó Magánóvoda
Hétfő – péntek: 8 – 16.00                    Heti össz. óra: 40 óra

 

1

I.csoport

15

Szabó-Gőcze Beáta

Farkas Ágnes
gyakornok

Tóth Tünde

Yousef Ramia

2

II. csoport

15

Nagy Bettina

László Mónika

 

Kék Pingvin Óvoda

Hétfő – péntek: 8-16.00                       Heti össz. óra: 40 óra

 

1

 


16

Ágoston-Nagy Zsuzsanna
Temesi Katalin gyakornok

Koósz Viktória

 

Meggyeskert Óvoda
Hétfő – péntek: 8 – 16:40                   Heti össz. óra: 4óra 

 

1

 



25

Dr. Máténé Csabai Emőke
Juhászné Krajnyák Dalma

gyakornok

Csengeri Brigitta

 

Csiperke Óvoda
Hétfő  - péntek: 8 – 16.00                       Heti össz. óra: 40 óra

 

1

Csiperke

16

Tóth Judit

Tyukász Erika

Matuz-Gudaj Melinda

Funnykids Magánóvoda
Hétfő – péntek: 8 -16.00                         Heti össz. óra: 40 óra

1.

Funnykids

16

Szőllőskeiné Király Anikó
 gyakornok
Reichard Lotti

Pörnekiné Váradi Judit

 

 

 

6. FELELŐS SZEMÉLYEK ÉS KÖTELEZŐ ÓRASZÁMUK:

 

beosztás

 

név

 

kötelező óraszám

helyettes
óvodavezető

 

Szabó-Gőcze Beáta

24 óra/ hét +heti 8 óra/hét

helyettest helyettesítő rangidős pedagógus

Schwarzné Maceovics Anikó

32 óra/ hét

gyakornoki
mentor

Szabó-Gőcze Beáta

Schwarzné Maceovics Anikó

munkaszerződés szerint (teljes vagy részmunkaidő)

 

 

óvoda

gyermekvédelmi

felelős

állóeszköz

felelős

udvarfelelős

Aranyló Napraforgó

Alapítványi Óvoda

Kovalcsik Tícia

Juhász Dóra

Juhász Dóra

Mackókuckó

Magánóvoda

Szabó-Gőcze Beáta

László Mónika

Tóth Tünde

Kék Pingvin

Óvoda

Temesi Katalin

Koósz Viktória

Koósz Viktória

Meggyeskert

Óvoda

Dr. Máténé Csabai Emőke

Csengeri Brigitta

Csengeri Brigitta

Csiperke Óvoda

 

Tóth Judit

Tyukász Erika

Tyukász Erika

Funnykids

Szőllőskeiné Király Anikó

Pörnekiné Váradi Judit

Pörnekiné Váradi Judit

7. AZ ÓVODAPEDAGÓGUSOK MUNKAIDŐ BEOSZTÁSA:

 

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

megjegyzés

1.

Kovalcsik Tícia

ped I.

32
óra/ hét

hétfő – csütörtök: 9:45 – 16:15
péntek:  10 -16

 

2.

Schwarzné Maceovics Anikó

ped II.

32 óra/ hét

hétfő – csütörtök: 8 – 14:40 péntek: 8 -14:00

 

Összesen:

heti nyitva tartási idő:

41 óra

1 csoport

heti össz. kötelező óra: 58 óra

 

Királydombi Mackókuckó Magánóvoda

 

1

Szabó-Gőcze Beáta

ped/1 

32 óra/ hét

I.csop. H.-CS.: 12:20-16:00
P.11:40-16:00
II.csop. H.- CS.:8:00-10:40
P.: 8:00- 10:20

 

2

Nagy Bettina

ped/1

32. óra/ hét

II. csop.H-Cs: 9:40 – 16

P: 9:20 - 16

3

Farkas Ágnes

gyakornok

26 óra/ hét

H-P: 7:30-8:00 ügyelet
I.csop.H-Cs:8:00-13:20
P: 8-12:40

Összesen:

heti nyitva tartási idő: 40 óra/ csoport

2 csoport

heti össz. kötelező óra

 

:

Kék Pingvin Óvoda
Hétfő – péntek: 8:00-16:00

 

1

Ágoston-nagy Zsuzsanna

gyakornok

26 óra/ hét

h-k: 8- 13:30
sz-p: 8 -15:00

 

2

Temesi Katalin

gyakornok

26 óra/ hét

h-cs:10:45-16:00
p:11:00 -16:00

 

Összesen:

40 óra

1 csop.

heti össz:
50 óra

 

Meggyeskert Óvoda
hétfő – péntek: 8:00 – 16:40

 

1

Juhászné Krajnyák Dalma

gyakornok

26 óra/ hét

h-sz, p: 11:25-16:40
cs: 11:40-16:40

 

2

Dr. Máténé Csabai Emőke

ped/1

32 óra/ hét

H-Cs: 8 -14:30
P: 8 -14

 

Összesen

53 óra

1 csop.

heti össz. köt. óra: 58 óra

 

Csiperke Óvoda

Hétfő – péntek: 8 – 16

 

1

Tóth Judit

gyakornok

26 óra/ hét

h.sz.cs.p.:
8:00-12:45
k: 8:00-13:00

 

2

Matuz-Gudaj Melinda

pedagógiai asszisztens

32 óra/ hét

h-cs: 10:45-16:00
p.:11:00 -16:00

 

Összesen

40 óra

1 csop.

heti össz.: 50 óra

 

Funnykids Magánóvoda
Hétfő – péntek: 8 -16

1.

Szőllőskeiné Király Anikó

gyakornok

26 óra/
hét

H-CS: 10:45 -16
P: 11-16

 

2.

Reichard Lotti

gyakornok

26 óra/
hét

H: 8-15
K-P: 8 – 14:15

 

Összesen

40 óra

1 csop.

heti össz. : 52 óra

 

 

8. FELADAT ELLÁTÁSI TERV

 

Időszak: 2019. szeptember 01. - 2020. december 31.

 

A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok

Óvodában teljesíthető feladatok

Óvodán kívül elvégzendő feladatok

Elvégzendő feladat

személy

időpont

Elvégzendő feladat

személy

időpont

1.

Nevelőtestületi értekezleten részvétel

Nevelőtestület tagjai

2019.08.
23.

 

1.

Felkészülés a nevelőtestületi  értekezletre

Óvodavezető helyettes, óv.ped-ek

2019. 07-08. hó

2. KIR adatszolgáltatás megkezdése, változások feltöltése

óvodavezető helyettes,

óvodatitkár

2019.08.
31- 2019. 10.15.

2.
A csoportba felvett gyermekek személyi anyagának ellenőrzése,
bevezetése a naplókba

Csoportos óvoda-

pedagógusok

2019.08. 24- 09.05.

3.

Szülői értekezlet megtartása

 

 

Csoportos óvoda-pedagógusok

 

új gyerekek szüleinek: 2019. 08.24-31.
csoportos szülői é.: 2018.10. 16-20.

3.
Felkészülés a szülői értekezletre

Csoportos óvoda-pedagógusok

Gyermek-

védelmi felelősök

 

2019.10.

4.

Nyílt napok megtartása, fogadóórák biztosítása

Csoportos óvoda-pedagógusok

Szülői igény alapján

4.

Adminisztráció: csoportnapló kitöltése

Csoportos óvoda-pedagógusok

Folyamatos

5.

Ügyelet biztosítása

Csoportos   óvoda-pedagógusok

Folyamatos

5.

Felkészülés az ünnepekre, kézműves délutánra

Csoportos óvoda-pedagógusok,

2019.11.
27-12.14.

Folyamatos

6.

A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel

Nevelőtestület tagjai,

szükség esetén dajkák

Folyamatos

6.

Környezet megismerését célzó kirándulások ( növények, állatok megfigyelése), séták szervezése

 

Csoportos óvoda-pedagógusok, dajkák,ped. asszisztensek

Folyamatos

7.
Önértékelési feladok elvégzésének segítése

Nevelőtestület tagjai,

Folyamatos

7.

Felkészülés az önértékelésre

Ellenőrzésre kijelölt pedagógusok

Folyamatos

8. Nevelőtestületi értekezleten való részvétel

nevelőtestület tagjai

2018.11.
06.

8.
 Beszámoló a tanfelügyeleti ellenőrzésről, értékelés, további feladatok előkészítése

óvodavezető helyettes

2018.11. 06.

 

 

Időszak: 2020. január 01.- 2020. augusztus 31.

 

A 40 órás munkaidő foglalkozásokkal le nem kötött részében elvégzendő feladatok

Óvodában teljesíthető feladatok

Óvodán kívül elvégzendő feladatok

Elvégzendő feladat

személy

időpont

Elvégzendő feladat

személy

időpont

1.

Szülői értekezlet megtartása

 

Csoportos óvodapedagógusok

2020. 02.05-09.

 

1.

Felkészülés a szülői értekezletre

Csoportos óvoda-pedagógusok

Gyermek-

védelmi  felelősök

2020. 01. hó

2.

Nyílt napok megtartása

Csoportos óvodapedagógusok

március hónapban

2. adminisztráció: csoportnapló kitöltése, egyéb dokumentáció vezetése

Csoportos óvoda-pedagógusok

Folyamatos

3.

Az egyéni fejlődést nyomon követése, fogadóóra megtartása

Csoportos óvodapedagógusok

2020. 04. hó
 Szülői igény alapján 

3.

Egyéni fejlettségmérő lapok kitöltése, le-zárása

Csoportos óvoda-pedagógusok

2020. 11.30-ig

2020.04.15-ig

 

4.

A mentorok által szervezett hospitálásokon való részvétel lehetőségének biztosítása

A beosztás szerint az érintett óvodapedagógus

Egyéni érdeklődés szerint bárki

Folyamatos

4.

Felkészülés a következő nevelési napra

Csoportos óvoda-pedagógusok

Folyamatos

5.

A nevelőtestület által elfogadott programokon való aktív részvétel

Nevelőtestület tagjai

Folyamatos

5.

Beszerzések, vásárlások a csoportok számára

Csoportos óvoda-pedagógusok

Folyamatos

6.
Belső ellenőrzési követelmények végrehajtása

óvodapedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet

Folyamatos

 6.
Önértékelés teljesítése

óvoda-pedagógusok, dajkák, és egyéb személyzet

előre kijelölt napon

 

 

 

8. AZ ÓVODA MŰKÖDÉSÉT ÉS EREDMÉNYESSÉGÉT TÁMOGATÓ

ÉRTEKEZLETEK, SZAKMAI FÓRUMOK

 

Óvodavezetői értekezletek

 

Elsődleges célja a kiegyensúlyozott és nyugodt működési feltételek folyamatos biztosítása, a pedagógiai és szervezési feladatok intézményi szintű koordinálása. A vezetői értekezletek időpontja általában: minden 2. hónap első hétfő 15 – 17:00 - óráig, helyszíne a Pósa Lajos . 61. sz. alatti  óvoda épülete.Helyszín vagy időpontváltozás esetén az érintettek időben tájékoztatást kapnak.
Részt vesznek: óvodavezető-helyettes, óvodatitkár, alapítvány elnöke, akadályoztatás esetén alapítványi meghatalmazott.

 

Ssz.

Téma

Időpont

Megjegyzés

1.

Nevelési év indításával kapcsolatos feladatok:
- munkatervi tartalmak pontosítása, vezetői állásfoglalások véglegesítése
- egyéb, aktuális feladatok megvitatása

- tanfelügyelettel és minősítéssel kapcsolatos feladatok megbeszélése

2019.09. 04.

óvodavezető helyettes

2.

Évindítás tapasztalatai, új telephely működésének áttekintése, tanfelügyeleti ellenőrzés összegzése,
tárgyi - eszközbeli feltételek, létszámadatok állása, beszámolás a tanfelügyeleti ellenőrzés tapasztalatairól, egyéb aktualitások

 

2019.11. 13.

óvodavezető helyettes

3.

Beszámoló a nevelő-oktató munkáról,
költségvetési javaslat megvitatása,
az aktuális létszámadatok áttekintése

2020.01. 08.

óvodavezető helyettes

4.

Továbbképzési rendszer áttekintése.
Minősítésre való jelentkezés előkészítése.
Aktuális feladatok megbeszélése.
I. félév értékelése

2020.03. 06.

óvodavezető

helyettes

5.

Év végi beszámoló előkészítése.
Az intézmények nyári működésének előkészítése.
Nevelőtestületi értekezlet előkészítése.

2020.05. 07.

óvodavezető

helyettes

6.

Év végi beszámoló az intézmény működéséről, felújítások, javítások megbeszélése telephelyenként,
aktuális feladatok

2020.07. 02.

óvodavezető

helyettes

 

 

 

Az önértékelések ütemezése – az Önértékelési Program alapján

 

Az önértékelést a kivitelezhetőség érdekében - lehetőség szerint - az önértékelést végző (értékelt) kollégáról a szükséges információkat az ugyanabban az óvodaépületben dolgozó kollégák gyűjtik össze.

 

Minden pedagógus önértékelésében 3 fő pedagógus (önértékelési kiscsoport) vesz részt, azonban - a vezetői feladatot ellátók kivételével - egy pedagógust maximum 3 fő értékelésébe kívánunk bevonni:

-       Elnök: Önértékelési csoporttag

-       Csoporttag1: Intézményvezetés tagja: óvodavezető helyettes

-       Csoporttag2: A legalább ugyanabban a fokozatban lévő pedagógus munkatárs

Szükséges háttéranyagok:

-       Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Önértékelési Programja

-       OH: Önértékelési kézikönyv óvodák számára

 

 

 

Önértékelés  ütemezése

2019-2020.

 

 

Ssz.

Önértékelés-re kijelölt pedagógus

Önértékelési kiscsoport tagjai

Adatgyűjtés időszaka

Telephely

Elnök

Csoport-tag 1

Csoporttag 2

 

 

  1.  

Dr Máténé Csabai Emőke

Szabó-Gőcze Beáta

Schwarzné Maceovics Anikó

Juhászné Krajnyák Dalma

november

Meggyes-kert

  1.  

Tóth Judit

Szabó-Gőcze Beáta

Dr. Máténé Csabai Emőke

Farkas Ágnes

február

Csiperke

  1.  

Temesi Katalin

Schwarzné Maceovics Anikó

Szabó-Gőcze Beáta

Nagy Bettina

december

Kék Pingvin

  1.  

Nagy Bettina

Dr. Máténé Csabai Emőke

Szabó-Gőcze Beáta

Farkas Ágnes

január

Mackókuckó

  1.  

Krasznainé Geréb Edina

Szabó-Gőcze Beáta

Schwarzné Maceovics Anikó

Szőllőskeiné Király Anikó

március

Funnykids

 

A vezetői önértékelésre a vezető tartós távolléte miatt a 2018/2019. nevelési éven sem kerül sor.

 

9. DAJKÁK ÉS PEDAGÓGIAI ASSZISZTENSEK BELSŐ KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE

 

Célja a gyermekekkel, óvodapedagógusokkal, a közvetlen munkatársakkal, és a szülőkkel való kapcsolat eredményességének biztosítása, valamint a munkaköri feladatok minőségi szinten történő ellátásának támogatása.

Munkatársi értekezletek

 

Célja a teljes dolgozói kört érintő, elsősorban az intézmény céljainak elérését szolgáló működési / pedagógiai tervek és értékelések közös értelmezése, szükség szerinti megvitatása intézményi szinten legalább két alkalommal. A telephelyeken szükség és igény szerint szervezhető a munkatársak mindegyikét érintő kérdések megvitatásának céljából megbeszélés vagy értekezlet.

 

Ssz.

Téma

Helyszín, időpont

Felelős

1.

Nevelés nélküli munkanapon
telephelyenként

2019.01. hónapban

óvodavezető helyettes

2.

Nevelési év záró – éves értékelés a dolgozók tevékenységéről

2019. 06.28.

óvodavezető helyettes

3.

2018./2019.nevelési év nyitó értekezlete, aktualitások megbeszélése

2018. 08.23.

óvodavezető helyettes

 

10. AZ ÓVODA KAPCSOLATAI

 

 A.) Óvoda – család

 

Szülői értekezletek

 

Szülői értekezletek szervezésére óvoda és csoport szinten kerül sor évente minimum két, illetve rendkívüli, vagy egyéb alkalommal. Tekintettel a testvérpárokra, az értekezletek időpontjainak kijelölése komoly körültekintést igényel. A csoportok szülői értekezletein - lehetőség szerint – mindkét óvodapedagógus és a csoportban a nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka) részt vesznek.
 A csoportok szülői értekezleteinek témáiról készített feljegyzéseket, valamint a szülők aláírását is tartalmazó jelenléti ívet a csoport dokumentációi között kerül lefűzésre.

Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:

-       Csoportprofil bemutatása

-       Házirend ismertetése, felelevenítése

-       Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-       Éves nevelési és fejlesztési terv ismertetése

-       Az együttműködés, ezen belül az információ áramlás kialakítása és gyakorlata

-       Pedagógus, és intézményi önértékelés szülőket érintő tartalmainak ismertetése (szülői kérdőív)

-       Szülők támogatásával megvalósítandó programok és azok költségvonzatai (megállapodás erről az első szülői értekezleten)

 

Javasolt tartalmak:

-       A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége

-       A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot

-       A differenciálás elvének érvényesítése

-       Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire

-       A gyermekek motiválása, aktivizálása

-       Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra, családlátogatás)

-       Egészségmegőrzés, megelőzés (védőnő, gyerekorvos meghívása)

-       Iskolába hívogató (tanítók meghívása).

 

Fogadó órák időpontjai

 

Beosztás

Időpont

Helyszín

 

Óvodavezető helyettes

Előzetes bejelentkezés alapján

Telephelyenként

Óvodapedagógusok

 

Előre egyeztetett időpontban, családonként évente legalább két alkalommal (ősszel és tavasszal)

 

 

 

Székhely és telephelyek

Gyermekvédelmi megbízott

 

Épületenként a központi hirdetőre kifüggesztett időpontban

Logopédus

 

Fejlesztő pedagógus

 

 

 

Az óvodapedagógusok fogadó órái

 

Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló) és szóbeli tapasztalata. Az egyes csoportok fogadó óráinak időpontja – óvodavezetővel történt egyeztetés szerint – a csoportok hirdetőtábláin van kifüggesztve.

 

Az intézmény bemutatkozását szolgáló pedagógiai célú óvodai nyílt napok

  • biztosítani kell annak a lehetőségét, hogy a szülők gyermekeikkel együtt még az óvodába lépés előtt megismerhessék a választott intézményt
  • biztosítjuk a folyamatos gyermek-óvodapedagógus elfogadást a beszoktatási időszakban
  • a kapcsolattartás fórumainak átgondolása a szülői igényeket is figyelembe véve (szülői értekezletek, nyitott óvoda)
  • az óvodai életet bemutató, a szülőket az óvodai élet történéseiről tájékoztató információs anyagok elhelyezése (honlap, internetes csoportok, faliújság))
  • szülők folyamatos tájékoztatása gyermekek fejlődéséről
  • évente egyszer csoportonként nyíltnap szervezése, amikor a szülők: bepillantást nyerhetnek az óvoda életébe,
  • évente 2x kézműves délután szervezése, ahol bekapcsolódhatnak a gyermeknek és felnőtteknek szervezett tevékenységekbe,

feltehetik kérdéseiket az óvoda működésével, szokás-szabályaival kapcsolatosan

Felelős: óvodavezető, óvodapedagógusok

  

C.) Fenntartó - Óvoda

  • megfelelő működés feltételeit javító kapcsolat kialakítása
  • a fenntartó támogatásának megnyerése a minőségi munkavégzés biztosítása érdekében
  • tájékoztatás az intézmény állóeszköz állományáról, szükséges felújításokról
  • a kuratórium tájékoztatása elvégzett feladatokról, a minőség biztosításról, ellenőrzések eredményeiről

Felelős: óvodavezető helyettes

 

C.)Társintézményeink (Bölcsőde, családi bölcsődék, iskolák, óvodák)

  • bölcsődékből óvodáinkba érkező gyermekek átvétele,
  • célunk az óvodáinkból iskolába való átmenet megkönnyítése
  • ünnepélyekre, nyílt napokra való meghívás
  • tanóra látogatás az iskolába készülő gyermekeknek
  • cserelátogatások szervezése a fenntartó más óvodáiba

Felelős: óvodavezető helyettes, minden óvodapedagógus

 

 

D.)Társszerveink (Nevelési Tanácsadó, Pedagógiai Intézet, Családsegítő Szolgálat)

  • elsődleges feladataink a gyermekek jogainak és érdekeinek érvényre juttatása, vagyis a megfelelő időben történő, szakszerű intézkedés megtétele, a gyermekek esélyegyenlőségének biztosítása.
  • fejlesztőpedagógus, logopédus és az óvodapedagógus munkájának közelítése egymáshoz, elősegítve ezzel a gyermek fejlődését
  • logopédiai szolgálat biztosítása.

Felelős: óvodavezető helyettes

 

E.)A gyermekek fizikai állapotát felmérő egészségügyi vizsgálatok és azok időpontjai

 

A székhely és telephelyek óvodaorvosainak és védőnőinek neveit és az intézményben való tartózkodásuk időpontját a központi faliújságok tartalmazzák. A vizsgálat időpontját a szakorvosok határozzák meg, melyről az óvodapedagógusok 1 héttel előtte értesítik a gyermekek szüleit.

 

Szűrővizsgálatok:

-       Fizikai állapotvizsgálat

-       Látásvizsgálat

-       Hallás vizsgálat

-       Iskolai alkalmassági vizsgálat

 

F.) Felnőttek munkavédelmi oktatása és egészségügyi vizsgálatának rendje:

Telephelyenként munka-, és tűzvédelmi oktatás: 2018. szeptember.

Egészségügyi vizsgálata: egyéni ütemezés szerint.

 

11. Humán erőforrás fejlesztése

 

Gyakornokok mentorálása az intézmény Gyakornoki szabályzatában rögzítettek szerint:

 

Ssz.

Gyakornok

Mentor

Mentorálási terület

 

 

 

1.

Csiperke Óvoda

 

 

 

Tóth Judit

 

 

 

Szabó-Gőcze Beáta

 

 

-       Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása

-       A munkakörhöz kapcsolódó követelmények

-       Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése

 

2.

Funnykids Óvoda

 

 

Szöllőskeiné Király Anikó

 

 

Szabó-Gőcze Beáta

-       Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása

-       A munkakörhöz kapcsolódó követelmények

-       Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése

 

3.

Királydombi Mackókuckó Óvoda

 

 

Farkas Ágnes

 

 

Szabó-Gőcze Beáta

-       Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása

-       A munkakörhöz kapcsolódó követelmények

-       Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése

 

Kiemelés a Gyakornoki Szabályzat tartalmaiból

 

A segítő mentor feladatai:

-       Feladatait a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében látja el.

-        Segíti a gyakornokot a köznevelési intézményi szervezetbe történő beilleszkedésben és a pedagógiai- módszertani feladatok gyakorlati megvalósításában. Legalább félévente írásban értékeli a gyakornok tevékenységét, és az értékelést átadja az intézményvezetőnek és a gyakornoknak.

-       Támogatja a gyakornokot az általa ellátott pedagógus-munkakörrel kapcsolatos tevékenységében:

-       segíti az óvoda pedagógiai programjában a munkaköri feladataira vonatkozó előírások értelmezésében és szakszerű alkalmazásában

-       segíti a foglalkozások felépítésének, az alkalmazott pedagógiai módszereknek, foglalkozási eszközöknek a célszerű megválasztásában

-       segíti a foglalkozások előkészítésével, megtervezésével és eredményes megtartásával kapcsolatos írásbeli teendők ellátásában,

-       segítia minősítő vizsgára való felkészülésében

-       szükség szerint, de negyedévenként legalább egy, legfeljebb négy alkalommal látogatja a gyakornok foglalkozását, és ezt követően megbeszélést tart, továbbá, amennyiben a gyakornok igényli, hetente konzultációs lehetőséget biztosít számára.

 

 

 

A gyakornok kötelezettsége, hogy:

-        a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében felkészüljön a minősítő vizsgára

-       a legteljesebb mértékben együttműködjön a mentorral

-       a szakmai követelmények teljesítéséhez szükséges ismereteket megszerezze

-       gyakornoki feladatainak teljesítésével kapcsolatban felmerülő akadályoztatásáról mentorát, az óvodavezetőt azonnal értesítse,

-        részt vegyen a nevelőtestület munkájába

-       a munkaköréhez kapcsolódó feladatokat elvégezze.

 

 

Mentorálási alkalmak

 

Mentorálás tartalmai

Megvalósítás időtartama, időpontja

Az intézmény pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása

A munkakörhöz kapcsolódó követelmények

 

 

Mentor és gyakornok együttműködése, döntése szerint

 folyamatos

 

 

Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések értelmezése

 

Folyamatos önképzés

október hónapban

egyeztetett időpontban

január hónapban

egyeztetett időpontban

március hónapban

egyeztette időpontban

 

 

 

 

 

 

 

12. A PEDAGÓGIAI CÉLKITŰZÉSEK ÉS FELADATOK MEGVALÓSULÁSÁT SZOLGÁLÓ MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS

 

 

Terület

Érintettek köre

Módszer

eszköz

Időpont

Felelős

Elvárt eredmény

 

A működés feltételei – eszköz, felszerelés

 

Tárgyi környezet

Munkaterv szerinti felelősök

Helyi szintű leltározás

Telephelyenként

Telephelyi felelős

Kész leltár

Légkör

 

Dolgozók közérzete

Teljes dolgozói kör

 

Mérőeszköz évégi értékelésnél

06.15.

Telephelyi felelősök

Erősségek és fejlesztendő területek beazonosítása

Gyermekek fejlettségi állapotmérése

 

Értelmi, beszéd- hallás-, látás-, mozgásfejlődés eredménye

Valamennyi gyermek

Folyamatos megfigyelés,óvónők választása szerinti egyéb módszerek

 

11.10.

04.10.

Óvoda-

pedagógusok

Adatokkal feltöltött fejlődési napló, mely a szülői beszélg-etések alapja

Dolgozók teljesítményértékelése

 

Önértékelési terv szerint pedagógus önértékelés a 8 pedagógus kompetencia területén,

 

 

 

 

Kijelölt óvoda-pedagó-gusok

 

 

+

pedagógiai munkát segítők

Dokumentum

elemzés,

megfigyelés,

ellenőrzés,

kérdőív,

önreflexió

 

Értékelést végzők 5 napon belül

Értékelt pedagógus  


Az értékelési csoport  legkésőbb 04.30-ig elkészíti az összegző értékelést

Kijelölt önértékelési tagok

 

bevont kollégák

 

 

vezető helyettes

óvodavezető

Pontos adatszolgáltatás és vezetés, értékelésre alapozott tervek, elvárt színvonal, munkaköri feladatok jó színvona-lon történő ellátása.

 

 

13. AZ INTÉZMÉNYBEN FOLYÓ ELLENŐRZŐ ÉS ÉRTÉKELŐ TEVÉKENYSÉG

 

Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:

-       Az értékelés területei lefedik a működés valamennyi területét

-       Kiemelt hangsúlyt helyezünk a szabályozó dokumentumainkban foglaltak betartására

-       Az ellenőrzés formai (megfelelőségi) és tartalmi (minősítő értékelési) feladatai az önértékelés módszereivel történnek

-       A szakmai munka értékelésének alapjai az intézményi elvárásokra alapozott önértékelési (teljesítményértékelési) és a külső szakmai ellenőrzés és értékelés, valamint az általános pedagógiai elvárásokra alapozott – a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó - nyilvános szempontok alapján történik.

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

Érintettek

Időpontok

Felelős

Megjegyzés

megfelelési ellenőrzés

értékelés

A működés törvényessége – Gazdálkodás

 

Étkeztetéssel kapcsolatos dokumentumok

Óvodatitkár

Havonta

óvodatitkár óvodave-zető helyettes

óvodave-zető helyettes

 

Felvételi és mulasztási napló

óvodapeda-gógusok

 

óvodavezető helyettes

óvodave-zető helyettes

 

Statisztikai adatok nyilvántartása

óvodapeda-gógusok, óvodatitkár

10.01.

szükség szerint

óvodatitkár (önellenőrzés)

óvodave-zető helyettes

 

KIR- adatbázis naprakészsége

vezető helyettes

szükség szerint

óvodavezető helyettes

óvodave-zető helyettes

 

A működés törvényessége – Tanügyigazgatás

 

Törzskönyv

óvodavez. helyettes

10.01.

óvodvez. helyettes (önellenőrzés)

óvodave-zető helyettes

 

Jegyző értesí-tése: óvoda-köteles gyerek beiratkozásáról

óvodapeda-gógusok

 

óvodavez. helyettes (önellenőrzés)

óvodave-zető helyettes

 

Felvételi, előjegyzési napló

óvodavezető helyettes

Lezárás 08.31.

Nyitás 09.01.

óvodavezető helyettes

óvodave-zető helyettes

 

Óvodai szakvélemény

óvodapeda-gógusok

03.31.

 

óvodave-zető helyettes

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

Érintettek

Időpontok

Felelős

Megjegyzés

megfelelési ellenőrzés

értékelés

Továbbképzési terv

óvodapeda-gógusok

03.15.

 

óvodave-zető helyettes

 

 

 

Intézmény működését szabályozó dokumentumok – felülvizsgálat, elkészítés

 

Pedagógiai program

 

óvodapedagógusok

01.31.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szakértő bevonásá-val

óvodavezető helyettes

szakértő bevonás-ával

 

 

SZMSZ és Mellékletei

 

Házirend

 

Önértékelési Program

 

Munka és tűzvédelmi szabályzat

megbízott

HACCP

 

óvodatitkár dajkák

A működés feltételei – eszköz, felszerelés

 

Helyi szintű leltározás

munkaterv szerinti felelősök

06.30-ig

óvodavezető helyettes

óvodave-zető helyettes

 

A működés feltételei – fizikai környezet

 

Bejárás:

-       munkavédelmi szemle

 

 

 

munkavédelmi megbízott

 

 

szakértő bevonásával

óvodave-zető helyettes

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

Érintettek

Időpon-tok

Felelős

Megjegy-zés

megfe-lési ellenőr-zés

értékelés

Tisztasági szemle 

dajka

konyhai dolgozó

Minden hónap

óvodavezető helyettes

óvodave-zető helyettes

Szükség szerint azonnali visszacsatolás

Személyi

 

Személyi anyagok

óvodavez. helyettes, óvodatitkár

11.30

 

óvodavezető helyettes

 

Egészségügyi könyvek

óvodatitkár

09.30.

óvodatitkár

ó%

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 60
Tegnapi: 23
Heti: 209
Havi: 677
Össz.: 65 919

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2019/20
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY INTÉZMÉNYEI SZABÁLYZATOK, DOKUMENTUMOK - © 2008 - 2024 - anaszabalyzatok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »